Loading...

به این دلایل همراه با خانواده غذا بخورید

به این دلایل همراه با خانواده غذا بخورید
اگر خانواده ندارید، زمانی که خانواده خود را تشکیل دادید، تمام تلاش تان را انجام دهید تا بتوانید رسم غذا خوردن کنار یکدیگر به عنوان یک خانواده را نهادینه کنید.

بچه هایی که اکثر مواقع صبحانه یا ناهار و شام را در کنار مادرشان می خورند تصور می کنند مادر مهمتر از پدر است.

 

زمانی که هر روز به عنوان یک خانواده دور هم جمع می شوید فرزندان تان یاد می گیرند هم به پدر و هم به مادر احترام بگذارند، زیرا بچه ها می دانند که هر دوی شما تا چه حد سرتان شلوغ است اما همچنان زمانی برای صرف غذا در کنار آنها پیدا می کنید.

 

این روزها غذا خوردن در کنار خانواده کم شده است. پدر و مادرها همیشه سرشان شلوغ است و بچه ها هم برنامه های خودشان را دارند.

 

هر کدام از اعضای خانواده صبحانه و ناهارشان را هر زمان که بتوانند یا بخواهند می خورند، بدون اینکه منتظر دیگران بمانند.

 

درباره سایر ملیت ها نمی دانیم اما بسیاری از خانواده های ترکی همیشه و هر روز صبحانه و ناهارشان را در کنار خانواده هایشان می خورند. در ترکیه زمان معینی وجود دارد که اعضای خانواده می دانند در آن زمان باید سر میز غذا حاضر شوند.

 

خانواده های زیادی در کشورهای مختلف نیز همین عادت و رسم دور میز جمع شدن را دارند اما نمی توانیم دقیقا بگوییم مردم کدام ناحیه اینطور هستند.

 

مردم چنین کشورهایی مانند ترکیه تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند اما چیزی که همه در آن وجه اشتراک دارند، عادت غذا خوردن در کنار خانواده هر صبح و شب است.

 

اگر بخواهم صادق باشیم باید بگویم آرزو می کنم مردم تمام خانواده ها همین کار را انجام دهند. ممکن است برای بعضی از شما اتفاق افتاده باشد که هر بار که به خانواده پیشنهاد می دهید برای صرف غذا دور یکدیگر جمع شوید و غذا را در کنار آنها میل کنید، هر کدام بهانه ای می آورند و می گویند با توجه به مشغله کاری یا به هر دلیل دیگری ساعت غذا خوردن تان با یکدیگر تفاوت دارد و چنین چیزی عملا شدنی نیست.

 

بله، ممکن است گاهی اوقات شام را با اعضای خانواده بخورید اما نه همیشه و هر روز؛ اما زمانی که خانواده خودتان را تشکیل دادید، تمام تلاش تان را انجام دهید تا بتوانید رسم غذا خوردن در کنار یکدیگر به عنوان یک خانواده را نهادینه کنید.

 

برخی از دلایل این موضوع را برایتان آورده ایم.

 

احترام گذاشتن به پدر و مادر

 

بچه هایی که اکثر مواقع صبحانه یا ناهار و شام را در کنار مادرشان می خورند تصور می کنند مادر مهمتر از پدر است چون همیشه زمان نشستن و غذا خوردن با بچه ها را دارد، در حالی که پدر همیشه سرش شلوغ است. البته برعکس این موضوع هم ممکن است اتفاق بیفتد و مادر با بچه ها غذا نخورد و پدر جایگزینش شود اما زمانی که هر روز به عنوان یک خانواده دور هم جمع می شوید، فرزندان تان یاد می گیرند هم به پدر و هم به مادر احترام بگذارند. زیرا بچه ها می دانند که هر دوی شما تا چه حد سرتان شلوغ است اما همچنان زمانی برای صرف غذا در کنار آنها پیدا می کنید.

 

خوردن غذاهای سالم تر

 

شما به عنوان والدین دلسوز هرگز مواد غذایی ناسالم به بچه های خود نمی دهید و همیشه سعی می کنید تا آنجا که می توانید وعده های غذایی مورد مصرف فرزندان تان سالم باشد.

 

هنگامی که در کنار یکدیگر غذا می خورید از آن غذاهای مقوی و سالم بیشتر می خورید. صبحانه و شام دو وعده غذایی مهم روزانه هستند، پس بسیار مهم است تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. چسبیدن به یک رژیم غذایی سالم سخت است اما حالا هیچ بهانه دیگری ندارید.

 

صحبت کردن با یکدیگر

 

شما می توانید هر زمان از روز را با یکدیگر صحبت کنید اما فکر کنید هر چند وقت یک بار به عنوان یک خانواده دور هم جمع می شوید به طوری که بتوانید با یکدیگر صحبت کنید؟ غذا خوردن با هم فرصت فوق العاده ای برای دیدن و صحبت کردن با یکدیگر است.

 

فقط حواس تان باشد هیچ کدام از اخبار بد را در این دور هم جمع شدن ها با آنها در میان نگذارید. تلاش کنید در این دور هم جمع شدن ها، بحث هایی که مطرح می کنید در رابطه با موضوعاتی همچون چیزهای الهام بخش، عادات سالم و برنامه ریزی هایی که برای سفرهای خانوادگی دارید باشند. به این ترتیب، فرزندان تان همیشه از وعده های غذایی خانوادگی با مذاکرات مثبت و وعده های غذایی خوشمزه یاد می کنند.

 

تبدیل به یک محفل خانوادگی می شوید

 

اگر مسائل خانوادگی وجود دارند که نمی دانید چگونه آنها را مدیریت کنید، پس رسم غذا خوردن خانوادگی را در خانه جا بیندازید. این کار می تواند فرصت عالی برایتان باشد که بتوانید به یک محفل خانوادگی دوستانه تبدیل شوید و روابط تان را با فرزندان تان بهبود بخشید یا حتی می توانید به همسرتان کمک کنید تا بتواند پدر بهتری برای فرزندانش باشد.

 

غذا خوردن با هم به عنوان یک خانواده راه حل عاقلانه ای برای خانواده هاست که در آن حتی اعضای جدید خانواده مانند عروس یا داماد می توانند با سایرین رابطه واقعا خوبی برقرار کنند.

 

از ذره ذره لحظاتی که در کنار خانواده تان سپری می کنید لذت ببرید

 

فکر می کنید درآمد کافی دارید که هر چه فرزندان تان می خواهند به آنها بدهید، آنها را دوست دارید و به آنها کمک می کنید اما آیا به اندازه کافی به آنها توجه می کنید؟

 

اگر شما و همسرتان برنامه های روزانه شلوغی دارید و همیشه وقت آزاد ندارید که با فرزندان تان بگذرانید، پس به این موضوع عادت کنید که با اعضای خانواده تان و در کنار یکدیگر غذا بخورید. این کار روش مناسبی برای لذت بردن از ذره ذره زمانی است که در کنار خانواده هستید و با این کار به فرزندان تان نشان می دهید یک خانواده واقعی هستید.

 

آداب صحیح غذا خوردن کنار دیگران را به فرزندان تان می آموزید

 

زمانی که بچه های کوچک دارید، غذا خوردن با یکدیگر به عنوان یک خانواده راه آسانی برای نشان دادن و آموزش آداب غذا خوردن صحیح به آنهاست، البته اگر خودتان هم در این زمینه خوب باشید.

 

کودکان شما خواهند آموخت که بهترین زمان غذا خوردن چه زمانی است، چگونه وقت شناس باشند به طوری که سایر اعضای خانواده از گرسنگی نمیرند و سر میز چگونه رفتار کنند. تا به حال کسی از آداب غذا خوردن فرزندان تان ایراد گرفته است؟ شما مطمئنا می خواهید به فرزندی که خودتان پرورش داده اید افتخار کنید، اینطور نیست؟ پس این عادت را امتحان کنید.

 

خاطرات فوق العاده ای بسازید

 

هنگامی که کودکان شما بزرگ می شوند، هرگز وعده های غذایی سرگرم کننده و ارزشمند خانوادگی تان را فراموش نخواهند کرد. آنها اهمیت موضوع غذا خوردن در کنار یکدیگر به عنوان یک خانواده را درک می کنند و نهایتا این موضوع را به فرزندان شان نیز آموزش خواهند داد.

 

رسم و عادت خانوادگی شما در خصوص غذا خوردن اعضای خانواده در کنار یکدیگر می تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و مانند میراث خانوادگی به آنها به ارث برسد. این موضوع می تواند دلیل مهمی برای شروع ایجاد آن خاطرات فوق العاده در حال حاضر باشد.

 

غذا خوردن در کنار هم به عنوان یک خانواده مزایای زیادی دارد که بسیاری از ما حتی به آنها فکر هم نکردیم. همه ما می خواهیم جهان را تغییر دهیم تا کمتر بی رحمانه باشد؛ از خانواده شروع کنید.

 

به فرزندانتان یاد دهید قدر گذران زمان به صورت خانوادگی و غذای خانگی را بدانند و همچنین آداب غذا خوردن صحیح را به آنها نشان دهید. فرزندانتان به خاطر انجام این کار تا آخر عمر ممنون شما خواهند بود. آیا فکر می کنید غذا خوردن خانوادگی در کنار هم این روزها مهم است؟

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها