Loading...

برای لکنت زبان در کودکان چه باید کرد ؟

برای لکنت زبان در کودکان چه باید کرد ؟
لکنت زبان در کودکان درفاصله دو و سه سالگی رایج است . وقتی کودک دو و نیم ساله است، سعی نکنید صحبت های او را اصلاح کنید یا نگران اموزش سخن گفتن به کودک باشید. در اطراف جستجو کنیدو ببینید چه چیزی کودک را عصبی می کند .

لکنت زبان در کودکان در فاصله دو و سه سالگی  رایج است . ما درباره لکنت زبان در کودکان اطلاعات زیادی نداریم ولی چیزهایی درباره اش می دانیم و آن هم این که معمولا در خانواده سابقه دارد و در پسرها بیش از دخترها دیده می شود . اگر کودک چپ دستی را وادار کنیم که با دست راست بنویسد لکنت زبان می گیرد . آن قسمت از مغز که صحبت کردن را کنترل می کند دقیقا به قسمتی که دست را هدایت می کند نزدیک است . اگر کودک چپ دستی را وادار کنید که از دست راستش استفاده کند ، سیستم عصبی برای صحبت کردن در هم می ریزد .

برای لکنت زبان در کودکان چه باید کرد ؟

اگر خود شما یا یکی از بستگان عمری تلاش کرده باشید که بر لکنت زبان خود غلبه کنید ، حتما دچار اضطراب می شوید ، ولی دلیلی برای نگرانی وجود ندارد . به نظر من نود درصد بچه هایی که بین دو و سه سالگی لکنت زبان در کودکان را می گیرند ، اگر به آنها فرصت بدهید در ظرف چند ماه بر این عارضه غلبه می کنند . فقط در موارد استثنایی ، غارضه به صورت حاد در می اید .

وقتی کودک دو و نیم ساله است ، سعی نکنید صحبت های او را اصلاح کنید یا نگران اموزش سخن گفتن به کودک باشید . در اطراف جستجو کنید و ببینید چه چیزی کودک را عصبی می کند . اگر جدایی از شما او را به هراس می اندازد ، برای چند ماهی از جدایی بیشتر اجتناب کنید . اگر فکر می کنید زیاد به او حرف زده اید و یا بیش از حد او را تشویق به حرف زدن کرده اید ، دست از این کار بردارید . به جای این که دائما با او حرف می زند با اشیای مختلف همراه با کودک بازی کنید . ایا او به اندازه ی کافی فرصت بازی کردن با بقیه بچه ها را دارد ؟ ایا به اندازه کافی اسباب بازی در داخل و خارج خانه دارد و می تواند بدون داشتن رئیس بازی هایی را اختراع کند ؟ من نمی گویم که همیشه او را تنها بگذارید و یا از او غفلت کنید ، ولی وقتی در کنارش هستید آرام باشید و بگذارید سررشته کار به دست او باشد . هنگامی که با شما صحبت می کند ، همه توجه خود را به او معطوف کنید تا عصبانی نشود . اگر حسادت آزارش می دهد ، ببینید برای جلوگیری از آن چه می توانند بکنید . لکنت زبان در کودکان در اغلب موارد چند ماهی طول می کشد و در این فاصله کم و زیاد می شود . توقع نداشته باشید که یکباره از بین برود و با از بین رفتن تدریجی آن خشنود باشید . اگر نمی دانید اشکال کار در کجاست با یک متخصص بهداشت روانی کودک مشورت کنید . شیوه های گفتاردرمانی مفیدی ابداع شده اند که به کودک کمک زیادی می کنند . کودکی که دچار مشکل عصبی است ، بهتر است با متخصص سلامت ذهن ملاقات کند تا با مطالعه وضع کودک ، علت تنش را کشف کند و از بین ببرد .

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها