Loading...

۹ نشانه‌ی هوش هیجانی بالا

۹ نشانه‌ی هوش هیجانی بالا
هوش هیجانی برای نخستین بار در سال ۱۹۶۴ توسط مایکل بلدوک به طور علنی معرفی شد. منظور از هوش هیجانی، توانایی تشخیص احساسات یا هیجان های خود و دیگران است.

فردی که دارای هوش هیجانی است می‌تواند احساسات متنوع خود را رده‌بندی و اولویت‌بندی کند.

در این نوشتار ۹ ویژگی‌ مشترک آدم‌های دارای هوش هیجانی بالا را می‌خوانید.

۱. شما گذشته را کنار می‌گذارید.

ما نمی‌توانیم چیزی را که قبلا رخ داده‌است، تغییر بدهیم. شما می‌کوشید در خاطر داشته باشید که میزان تاثیرگذاری‌تان محدود است. تمرکز شما روی امروز است، و به فردایی بهتر امید دارید. به همین ترتیب، تلاش می‌کنید که بیش از حد از هیچ معامله و هیچ آدمی نداشته باشید.

۲. می‌دانید که چه‌طور و چه زمانی “نه” بگویید.

این یک مهارت بسیار مهم است. ما باید این قدرت را داشته باشیم که به طور موثر هرگونه تشکل یا آدم‌هایی را که برای موفقیت و خوشبختی ما سالم و مفید نیستند، رد کنیم. برای نه گفتن چیزی بیش از قدرت اراده لازم است. داشتن درایت باعث می‌شود که پای تصمیمات‌تان بایستید. شما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید که کلام و رفتارتان واضح و روشن باشد، و زمان زیادی را صرف توضیح دادن خودتان می‌کنید، حتی فشاری که در این مسیر بر خود وارد می‌کنید را باور ندارید.

۳. شما نقاط ضعف و قوت خود را قبول دارید.

شما بیش از حد نسبت به خودتان آگاهی دارید. هرکسی نقاط ضعف و قوتی دارد. شما در مورد نقاط قوت خود فروتن هستید و از ضعف‌های خود خجل نیستید. اگر از جزییات شخصیت خودتان آگاه نباشید، بیش از حد فعالیت خود را گسترش می‌دهید و با این کار خود را در معرض شکست قرار می‌دهید.

۴. شما در قضاوت شخصیت دیگران خوب عمل می‌کنید.

هشیاری و ذات زرنگ و دانای شما، آگاهی شما از خودتان را افزایش می‌دهد و کمک می‌‌کند که ویژگی‌ها و جزییات نیات و شخصیت دیگران را ببینید. وقتی آنها تلاش می‌کنند خوی و منش درونی خود را پنهان کنند و اندیشه و احساس خود را بیان کنند، شما متوجه فقدان این ارتباط حقیقی می‌شوید. شاید همیشه قادر به دیدن آن‌چه آنها پنهان می‌کنند نباشید، اما از نادرست بودن آن آگاه هستید.

۵. شما تغییر را می‌پذیرید.

آدم‌های دارای هوش هیجانی، در سازگاری و انعطاف‌پذیری استاد هستند. شما هراسی از آینده ندارید زیرا به قابلیت‌های خود اعتماد دارید. می‌دانید برای رویارویی با هر چالشی آماده هستید.

۶. شما ذاتا نسبت به آدم‌های دیگر کنجکاو هستید.

این علاقه فقط به این دلیل نیست که آدم‌ها جذاب هستند! شما با شناختن دیگران می‌توانید دانش بیش‌تری از زوایای مختلف کسب کنید. این دانش گنجایش‌تان را برای رشد و توانایی‌تان را برای بیان خودتان به شدت افزایش می‌دهد.

۷. شما آدم‌های سمی را تشخیص می‌دهید و آنها را از زندگی‌تان حذف می‌کنید.

به اندازه‌ی کافی رنج و عذاب و چیزهای منفی در دنیا وجود دارد. آدم‌هایی که برای تکیه کردن انتخاب می‌کنید و خواهان تعامل با آنها هستید، عناصر مثبت هستند. ما همیشه نمی‌توانیم از آدم‌های سمی دوری کنیم. زمانی که مجبور هستید با آنها تعامل داشته باشید، خودتان را کنترل کنید و حرف‌های آنها را خیلی جدی نگیرید.

۸. شما روی برنامه‌ی غذایی و استراحت خود دقت دارید.

به اندازه‌ی کافی غذا خوردن و داشتن استراحت کافی منجر به بهبود حالت روانی و عاطفی می‌شود. رابطه‌ی شما با این عناصر، سالم و متعادل است.

۹. شما به خاطر آن‌چه دارید، قدردان هستید.

آدم‌های دارای هوش هیجانی بالا متوجه نعمت‌ها هستند و دائما به خاطر آنها شکرگزار هستند. شما می‌دانید که شکرگزاری چه‌قدر کیفیت زندگی شما را بهبود می‌دهد.

ترجمه : سارا فیضی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها