Loading...

کولیک نوزاد چه زمانی خوب میشه؟

کولیک نوزاد چه زمانی خوب میشه؟
کولیک یک وضعیت نسبتا عمومی است، اما آنچه باعث ایجاد کولیک می شود مشخص نیست. کارشناسان کولیک را به صورت گریه به مدت بیش از سه ساعت در سه روز در هفته که سه هفته طول می کشد توصیف می کنند.

گریه نوزاد در هنگام کولیک اغلب بسیار شدید است و فرزند شما غیر قابل تحمل می شود. ممکن است متوجه شوید فرزندتان پاهای خود را می کشد. معده اش بزرگتر از حد طبیعی می شود. نوزادان مبتلا به کولیک الگوهای قابل پیش بینی گریه دارند. بعد از ظهر و عصر رایج ترین زمانی است که گریه آنها شروع می شود.

علاوه بر گریه و بهانه گیری، نوزاد مبتلا به کولیک سالم و طبیعی به نظر می رسد. این نوزاد اشتهای خوبی دارد و افزایش وزن طبیعی دارد و به خوبی رشد می کند. حرکات روده نیز بیشتر کودکان مبتلا به کولیک طبیعی است.
کارشناسان کاملا مطمئن نیستند چه چیزی باعث کولیک می شود. برخی معتقدند کولیک یک مشکل در سیستم عصبی است که نوزادان نمی توانند آن را تنظیم کنند زیرا بدن آنها نابالغ است. بنابراین این مشکل باعث ایجاد حساسیت به تحریک می شود. برخی معتقدند کودکی که شیر مادر می خورد به دلیل حساسیت به چیزی که مادرش می خورد، دچار کولیک می شود.

کولیک چقدر طول می کشد؟

اگر كودك شما دچار كوليك شود علائم را در چند هفته اول نشان میدهد، اگر چه نوزادان نارس دیرتر از نوزادان كامل دچار كوليك می شوند. کولیک اغلب در حدود 3 یا 4 ماهگی بهبود می یابد، اما این وضعیت می تواند تا 6 ماهگی ادامه یابد. معمولا این مشکل در ظرف چند هفته یا چند ماه به طور خودبه خودی برطرف می شود. مدت مشکل در نوزادان مختلف متفاوت است.

راه هایی برای کمک به نوزاد مبتلا به کولیک

کولیک به راحتی برطرف نمی شود. شما نمی دانید چه چیزی باعث کولیک شده است و چطور نوزاد را آرام کنید. شما کم می خوابید بنابراین گریه شدید نوزاد شما را آزار می دهد. اگر احساس می کنید ناراحت یا عصبانی هستید، از فردی دیگر بخواهید از کودک شما مراقبت کند و کمی استراحت کنید. استراحت می تواند به شما کمک کند آرام شوید. علاوه بر حفظ آرامش، راه هایی برای کمک به کودک وجود دارد که احساس راحتی بیشتری کند. این روش ها را امتحان کنید:

  • او را محکم بغل کنید تا او احساس امنیت کند.
  •  او را در یک کریر بگذارید و راه ببرید. او به شما احساس نزدیکی می کند و حرکت جنبشی باعث آرام شدن او می شود.
  •  فن، جارو برقی یا خشک کن را روشن کنید تا صدا تولید کند. بعضی از نوزادان در مقابل موسیقی آرام می شوند.
  •  به فرزند خود پستانک بدهید. عمل مکیدن اغلب برای نوزادان تسکین دهنده است.
  •  او را بر روی شکمش بین پاهای خود بخوابانید تا به او فشار وارد شود. پشت او را برای آرامش بیشتر بمالید.
  •  اگر به نوزاد شیر مادر می دهید، کافئین، محصولات لبنی، پیاز و کلم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این غذاها ممکن است باعث ناراحتی نوزاد شود.
  •  محرک های خارجی که می تواند نوزاد را اذیت کند حذف کنید. یک اتاق آرام و تاریک به نوزاد کمک می کند آرام شود زیرا ممکن است نوزاد به نور و صدا حساس باشد.
  •  هنگامی که به نوزاد شیر می دهید تعداد دفعات گرفتن آروغ را افزایش دهید زیرا به نوزاد کمک می کند تا گاز از بین برود.
  •  سعی کنید از گهواره استفاده کنید. زیرا حرکت کودک را آرام می کند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه شود؟

اگر كودك به طور غیرمنتظره برای مدت طولانی گریه می كند، با متخصص اطفال صحبت كنید. بهتر است برای رد مشکلات دیگر به پزشک مراجعه کنید. اگر متوجه چیزی غیرطبیعی در کنار گریه نوزاد شدید، با پزشک صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر کودک به اندازه کافی غذا نمی خورد، وزنش افزایش نمی یابد و یا حرکات طبیعی روده ندارد، گریه ممکن است دلیل چیز دیگری باشد. اگر تغییراتی در رفتار کودک یا الگوهای خواب او مشاهده کردید به پزشک بگویید. اگر در طول گریه پوست نوزاد به رنگ بنفش در می آید به پزشک بگویید.

منبع : سلامت بانوان اوما

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها