Loading...

10 راه صاف کردن مو به روش گیاهی

10 راه صاف کردن مو به روش گیاهی
افرادی که دارای موهای فر یا مجعد هستند، برای صاف کردن موهای خود روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند.

صاف کردن مو با مواد شیمیایی علاوه بر آسیب رساندن به مو، اثر کوتاه مدتی دارد و صاف کردن با اتو و سشوار نیز عوارضی مانند خشکی مو، حساسیت پوستی و ریزش مو را در پی دارد. اگر می‌خواهید موهای صاف و بدون آسیبی داشته باشید، چاره کار استفاده از مواد طبیعی است. برای صاف کردن مو به روش گیاهی همراه ما باشید.

صاف کردن مو به روش گیاهی

بسیاری از روش‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند موجب صافی موها شوند. در این قسمت از مقاله، به معرفی و چگونگی صاف کردن مو به روش گیاهی خواهیم پرداخت.

1. روغن‌های گرم

استفاده مرتب از روغن‌های گرم شده یکی از ساده‌ترین و بهترین کارها برای صاف کردن و آبرسانی به موهاست. به گزارش مجله پزشکی آسان طب بهترین روغن‌ها برای انجام این کار، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد هستند. به منظور استفاده از این روش، روغن‌های نامبرده شده را کمی گرم کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موهای خود بمالید. سپس، موهای خود را کاملا شانه زده تا روغن به طور یکسان به همه جا برسد. پس از این مرحله، یک حوله گرم و مرطوب برداشته و به مدت 30 تا 40 دقیقه موهای خود را با آن بپوشانید. پس از آن، موهای خود را با شامپو شستشو داده و زمانی که موهایتان هنوز خیس است، آن‌ها را با شانه دندانه درشت شانه بزنید و اجازه دهید خشک شوند.

 

2. ترکیب روغن زیتون و سرکه

ترکیب روغن زیتون و سرکه یک روش طبیعی و موثر برای صاف کردن موها به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش، روغن زیتون و سرکه را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود. سپس، ترکیب را به مدت 30 تا 40 دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و پس از آن موهای خود را با آب گرم بشویید. شستشو باید به طور کامل انجام شود تا اثری از ترکیب بر روی مو باقی نماند، زیرا اگر سرکه بیش از زمان قید شده بر روی مو بماند، می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

3. روغن بادام و تخم مرغ

یک قاشق روغن بادام و یک عدد تخم مرغ را به قدری هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید. سپس ترکیب را بر روی موهای خود مالیده و پس از گذشت 40 دقیقه، موهای خود را بشویید. این کار را می‌توانید یکبار در هفته انجام دهید.

4. شیر نارگیل

 

شیر نارگیل یکی دیگر از عوامل صاف کردن مو به روش گیاهی می‌باشد. شیر نارگیل علاوه بر خاصیت درخشان کنندگی و مرطوب کنندگی موها، به دلیل ضد قارچی و ضد ویروسی بودنش، در درمان عفونت‌های پوست سر نیز مفید است. به منظور صاف کردن موها با شیره نارگیل، مقداری شیره نارگیل تازه را با آب یک عدد لیمو مخلوط کرده و سپس چند ساعت درون یخچال قرار دهید. حال، ترکیب را بر روی موهای خود مالیده و یک حوله گرم و مرطوب را به مدت 30 دقیقه بر روی آن قرار دهید. در آخر موها را با شامپو شسته و آن‌ها را شانه بزنید.

5. ترکیب جو دو سر و آلوئه ورا

جو دو سر حاوی پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی بوده و برای تقویت و تغذیه مو بسیار مفید است. آلوئه ورا نیز سرشار از مواد مغذی بوده و علاوه بر نرم کنندگی، رشد مو را نیز تحریک می‌نماید. ترکیب این دو ماده با هم به صاف کردن موهای فر و مجعد کمک می‌کند. برای تهیه این ترکیب، شیره یک عدد برگ آلوئه ورا را با حدود 30 گرم جو دو سر مخلوط کرده و آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید. پس از گذشت 20 دقیقه، موهای خود را با آب سرد بشویید.

6. ترکیب آووکادو و ماست

میوه آووکادو به دلیل داشتن ویتامین B و E موجب تغذیه و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود. ترکیب آووکادو و ماست یک روش کم هزینه و موثر برای صافی موها به شمار می‌رود. به منظور تهیه این ترکیب، هسته آووکادو را جدا کرده و آووکادو و ماست را با هم میکس کنید تا ترکیب یکدستی به دست آید. سپس مخلوط را به مدت 40 دقیقه بر روی موهای خود قرار داده و پس از آن موهایتان را با شامپو بشویید.

7. سرکه سیب

یکی دیگر از عوامل صاف کردن مو به روش گیاهی سرکه سیب می‌باشد. بدین منظور، لازم است تا دو قاشق سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کرده و موهای خود را با آن بشویید. سپس از نرم کننده استفاده کنید و به منظور نتیجه گیری، این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

8. برگ کرفس

استفاده از برگ کرفس یک روش طبیعی برای صاف کردن موها می‌باشد. بدین منظور، آب برگ کرفس را گرفته و به مدت دو روز آن را کنار بگذارید. سپس محلول آب کرفس را بر روی همه قسمت‌های موی خود اسپری کرده و با شانه کردن آن را پخش کنید. موهای خود را با حوله پوشانده و به مدت 30 دقیقه صبر کنید، سپس موهای خود را با شامپو شستشو دهید.

9. عسل

 

عسل یک آبرسان طبیعی برای موها بوده و موجب نرمی و درخشندگی موها خواهد شد. برای صاف کردن موهای خود با عسل، عسل را با کمی آب یا لیمو رقیق کرده و بر روی موهای خود بمالید. ترکیب را به مدت 30 دقیقه بر روی موهایتان قرار داده و سپس با شامپو بشویید.

10. سس مایونز

ترکیب سس مایونز با روغن بادام و تخم مرغ برای تغذیه موهای خشک بسیار مفید بوده و موجب درخشندگی موها خواهد شد. سس مایونز همچنین موجب کاهش ریزش مو می‌شود.

برای تهیه این ترکیب، سس مایونز، روغن بادام و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس، مخلوط را بر روی موهای خود مالیده و با یک حوله گرم و مرطوب آن را بپوشانید. در این مرحله، موهای خود را آبکشی نمایید و برای نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها