Loading...

تکنیک هایی ساده برای گریل کردن

تکنیک هایی ساده برای گریل کردن
برای افرادی که استاد گریل کردن هستند خوب شاید من حرف زیادی برای گفتن نداشته باشم اما برای کسانیکه می خواهد از این فنون برای گریل کردن در خانه استفاده کنند نکاتی ارائه می دهم که فکر می کنم راه گشا باشد.

قبل از هر چیز باید بگویم که احتمالا نکات بسیاری درباره تکنیک های گریل کردن دیده اید یا شنیده اید اما آنچه در این مقاله می بینید گزیده ای از آنهاست که به نظر من بهترین آنها است.

 

راه درست گریل کردن

آنچه من از تجارب خود و دیگران دریافته ام این است که بهترین راه برای آموختن درست کردن  یک گوشت یا مرغ بریانی  یا همان گریل کردن فقط  تجربه گردن است یعنی اگر می خواهید به اندازه کافی در این کار مهارت پیدا کنید باید به اندازه کافی تجربه داشته باشید هر چقدر هم که نکات مختلف بدانید باز هم شاید نتوانید بهتر از کسیکه هر روز این کار را انجام می دهد بریانی درست کنید.

فن گریل کردن yadbegir.com

 

گریل کردن چیست؟

قبل از هر چیز باید بگویم که گریل کردن بیشتر به سرخ کردن شبیه است.  در هر دو روش پخت از حرارت مستقیم استفاده می شود اما هنگام گریل کردن حرارت از بالا ساطع می شود و هنگام سرخ کردن حرارت از پایین منتقل می شود. در هر دو روش وقتی که لایه نازکی از گوشت یا مرغ یا ماهی همراه با سبزی جات پخته می شود نتیجه خوبی می گیرید. همیشه به یاد داشته باشید که لایه ضخیمی از گوشت را گریل نکیند چون بیرون آن می سوزد و داخلش خام می ماند. همچنین گریل کردن راهی سالم برای پختن است چون چربی آن می سوزد و خوراکی کم چرب ولی با طعم مناسب خواهید داشت.

 

اجاق خود را تمیز کنید

بسیار حیاتی است که با یک اجاق تمیز کار خود را شروع کنید. می توانید از یک برس سیمی استفاده کنید تا باقی مانده کباب قبلی را از اجاق خود پاک کنید تا در طعم بریانی شما اشکالی پیش نیاید. اما اگر بلافاصله بعد از تمام شدن کارتان اجاق را تمیز کنید چون گرم است بسیار راحتتر خواهد بود. به خصوص اگر اگر از سسی شیرین استفاده می کنید باید حتما این کار را انجام دهید.

 

اجاق داغ

بسیار مهم است قبل از شروع به گریل کردن اجاق شما کاملا داغ شده باشد. بسیاری از ما به خصوص وقتی که از گریل گازی استفاده می کنیم به اندازه کافی برای گرم شدن اجاق صبر نمی کنیم. قبل از شروع کار اجاق خود را 15 تا 30 دقیقه گرم کنید. خوب حالا باید همه چیز آماده باشد همه ابزار آشپزی خود را آماده بگذارید همه چیز حتی سس و طعم دهنده های خود را آماده کنید. همچنین حتما یک بطری اسپری آب با خود داشته باشید.

 

اجاق خود را بشناسید

هر اجاقی با اجاق دیگر تفاوت دارد و نقاط سرد و گرم مختص به خود دارد. و بسیار مهم است که بیاموزید بهترین موقعیت برای قرار دادن گوشت کجاست و این می تواند برتری شما در بریان کردن باشد.

 

آماده کردن مخلفات

اگر می خواهید یک تکه استیک را گریل کنید ممکن است بخواهید چربی های اضافی را جدا کنید یا نمک و طعم دهنده بیفزایید. ممکن است بخواهد قبل از گریل کردن آن را در فر یا ماکرویو کمی بپزید به خصوص اگر بخواهید مرغ را گریل کنید. این کار در زمان پخت شما صرفه جویی می کند و برای برشته کردن آن کنترل بیشتری خواهید داشت. برای بریان کردن ماهی من شخصا ترجیح می دهم آنرا در کیسه های زیپ داری که مخصوص اینکار هستند قرار دهم البته استخوان آنرا جدا می کنم و فیله ماهی را همراه با سبزیجات و روغن زیتون در کیسه قرار می دهم به خاطر داشته باشید همه چیز قبل از گریل کردن باید دمای اتاق را داشته باشید اگر گوشت شما یخ زده است بهترین کار این است که از روز قبل آنرا در یخچال قرار دهید تا کم کم یخ آن باز شود.

 

خواباندن گوشت

این مرحله در طعم بریانی شما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. می توانید به کتاب آشپزی خود مراجعه نمایید تا ببینید با توجه به نوع گوشتی که استفاده می کنید چه ترکیبی برای خوابانیدن آن مناسب تر است. هر چه بیشتر گوشت را بخوابانید بهتر است معمولا اگر یک شب تا صبح گوشت را در محلول مورد نظر بخوابانید نتیجه خوبی خواهید گرفت. حتما آنرا در یخچال نگه دارید بهتر است ابتدا گوشت را بجوشانید تا از کشته شدن باکتری ها مطمئن شوید. همچنین بهتر است وقتی گوشت را از محلول خارج می کنید و می خواهید آنرا گریل کنید کمی خشک کنید طوری که از آن چیزی در گریل چکه نکند و باعث شعله کشیدن نشود. سس هایی مخصوص بریانی کردن وجود دارند که هدف از افزودن آنها این است که بریانی حالت خشکی به خود نگیرد. این سس ها معمولا شامل این ترکیبات هستند: گوجه فرنگی، سرکه، پیاز، خردل و شکر. سعی کنید تجربه کنید و سس مخصوص خود را بسازید. نگران نباشید کمی جسارت و ابتکار از شما آشپز خوبی می سازد!

 

زمان پخت چقدر طول بکشد؟

شاید بیشترین سوالی که از من می پرسند این است که چقدر باید زمان پخت طول بکشد؟ و همچنین هر کتاب آشپزی بسته به سس و نوع گوشتی که باید پخته شود زمان مشخصی را ارئه می دهند. بار دیگر می گویم که باید با توجه به اجاق خود و تجربه این زمان را بیابید. توصیه من به شما این است که از کتاب آشپزی مورد علاقه خود استفاده کنید اما در فواصل زمانی گوشت خود را چک کنید تا ببینید به اندازه کافی پخته یا هنوز خام است.

مثلاً یک قانون عمومی هست که من از آن پیروی می کنم وقتی که می خواهم یک استیک را به مدت 10 دقیقه گریل کنم ابتدا به مدت دو نیم دقیقه آن را گریل می کنم سپس آنرا به اندازه 90 درجه می چرخانم و می گذارم دو نیم دقیقه در این وضعیت باشد و دو نیم دقیقه بعد سمت دیگر استیک حرارت ببیند و همینطور کار خود را ادامه می دهم تا کار گریل پایان یابد و در این میان چک می کنم که چقدر پخته است. میزان نرمی گوشت هم نشان می دهد که چقدر پخته شده است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها