Loading...

فواید مصرف میوه پیکویی بر روی سلامتی

فواید مصرف میوه پیکویی بر روی سلامتی
پیکویی نوعی میوه بسیار کمیاب است که از درختانی به اسم Caryocar brasiliense به عمل می‌آید. این درخت که عضو خانواده دو لپه‌ای‌ها است، بیشتر در کشورهایی مانند برزیل و بخش‌های از پاراگوئه یافت می‌شود.

درختان این میوه تا 10 متر ارتفاع پیدا می‌کنند و تحقیقات نشان می‌دهد که آنها در ماه‌های سرد زمستان گل می‌دهند. شاید پیکویی در بسیاری از قسمت‌های دنیا گمنام باشد اما باید بدانید که این میوه دارای خواص و فواید درمانی بی‌شماری است و به همین دلیل از آن در ساخت بسیاری از داروها استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر آزمایش‌ها و تحقیقات بسیاری بر روی این میوه انجام شده است که ما در این مقاله شما را با نتایج مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

خواص پیکویی

بررسی‌هایی که در برزیل صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از این میوه برای درمان بیماری‌ها سابقه‌ای طولانی دارد. کتیبه‌های به دست آمده از بومی‌های این منطقه، به خصوص اینکاها، حاکی از این است که پیکویی یکی از میوه‌های مقدس به شمار می‌رفته است. در سال‌های اخیر ثابت شده که این میوه منبع خوبی از فیبر، ویتامین A، کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب غیر اشباع مفید مانند اسیدهای لینولئیک و اولئیک اسید محسوب می‌شود. علاوه بر این، در سال 2015، دانشمندی آمریکایی ثابت کرد که در این میوه اسیدهای palmitic و stearic نیز وجود دارد. این دو اسید با طیف گسترده‌ای مزایای سلامتی ارتباط دارند.

تقویت سلامت قلب

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، آزمایش‌های زیادی بر روی این میوه انجام شده که نشان می‌دهند پیکویی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد. این ترکیبات شیمیایی، مانند ترکیبات موجود در زیتون، قادر هستند تا سطح کلسترول بد بدن یعنی LDL را کاهش بدهند. از جمله این اسیدها می‌توان به اسیدهای لینولئیک و اولئیک اسید اشاره کرد که می‌توانند اثرات اکسیداسیون در بدن را بهبود ببخشند. این به این معنی است که کلسترول کمتر در دیواره‌های عروق و عروق خونی ایجاد می‌شود، بنابراین سیستم‌های قلبی و عروقی ما از آترواسکلروز، حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی در امان می‌مانند.

کاهش فشار خون بالا

از دیگر خواص مهمی که به مصرف این میوه خوشمزه نسبت می‌دهند، می‌توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد. مخلوطی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله پتاسیم، و همچنین اثرات ضد التهابی اسیدهای طبیعی موجود در میوه، می‌تواند به کاهش استرس بر عروق خونی کمک کرده و آنها را آرام کند، در نتیجه افزایش جریان خون و کاهش فشار بر قلب رخ می‌دهد. تحقیقاتی که دانشمندان ژاپنی انجام داده‌اند ثابت می‌کند که التهاب می‌تواند رگ‌های خونی را تنگ‌تر کند. این موضوع می‌تواند در نهایت به گرفتگی کلسترول منجر شود.

کاهش درد مفاصل و عضلات

در سال 2008 مطالعه‌ای کلید خورد که به صورت اختصاصی به تأثیرات این میوه بر روی ورزشکاران پرداخته بود. بعد از یک دوره دو ماهه مشخص شد که میزان التهاب کلی مفاصل و عضلات که بعد از تمرینات به سراغ ورزشکاران می‌رفت، کاهش یافته است. دانشمندان بر این باور هستند که این موضوع به دلیل طیف گسترده‌ای از ترکیبات ضد التهابی موجود در پیکویی می‌باشد. این امر در نهایت منجر به خبر خوبی برای افراد مبتلا به آرتریت و سایر شرایط التهابی می‌شود. آرتریت یکی از بیماری‌های رایج است و به همین دلیل بهتر است جدی گرفته شود.

بهبود بینایی

امروزه دیگر تقریباً هر کسی می‌داند که یکی از مهم‌ترین مواد برای بهبود سلامت چشم و تقویت بینایی، ویتامین A محسوب می‌شود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این میوه سرشار از ویتامین A می‌باشد و به همین دلیل است که مصرفش می‌تواند بینایی شما را تقویت کند. این ویتامین‌ها می‌توانند به صورت مؤثری پیری سلول‌های چشم را به تأخیر بیندازند. همچنین جالب است بدانید که پیکویی دارای آنتی اکسیدانی به اسم بتا کاروتن است که می‌تواند از مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست و مو

جالب است بدانید که در بخش‌هایی از برزیل از روغن این میوه نوعی شامپوی محلی تهیه می‌شود. این شامپوها به حدی تأثیرگذار هستند که این روزها شما می‌توانید آنها را در بازارهای جهانی مشاهده کنید. محتوای بالای آنتی اکسیدان های موجود در این میوه یکی از بهترین دلایلی است که می‌تواند پوست و موی شما را از شر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در امان نگه دارد. علاوه بر این، اسیدهای چرب موجود در پیکویی قادر هستند تا به نرم شدن پوست و موی شما کمک کنند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها