Loading...

بررسی خواص روغن موز بر روی پوست و مو

بررسی خواص روغن موز بر روی پوست و مو
موز یکی از نام آشناترین میوه‌های دنیا است که شما می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از جهان پیدا کنید. موز در مناطق حاره‌ای و گرمسیری رشد می‌کند.

از مهم‌ترین کشورهای تولید کننده این میوه می‌توان به مواردی مانند برزیل، آمریکا و شیلی اشاره کرد. موزه‌ها از بوته‌ای بلند و ضخیم به عمل می‌آیند و به همین دلیل است که عده زیادی به اشتباه تصور می‌کنند که این میوه درخت دارد. شاخه‌های این بوته نیز بعد از یک‌بار میوه دادن خشک شده و می‌ریزند. یکی از محصولات جانبی که از این میوه استخراج می‌شود، روغن موز می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص روغن موز آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خواص روغن موز

روغن موز یکی از چند ده محصولی است که با استفاده از این میوه به دست می‌آید. بیشترین استفاده‌ای که از آن می‌شود نیز حل کردن مشکلات پوست و مو می‌باشد. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در یک ترکیب فعال مفید موجود در موز دارد که با نام ایزوآمیل استات شناخته می‌شود. دکتر رایان هایاشی، پزشک ارشد دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن در طی مقاله‌ای اعلام می‌کند که روغن موز می‌تواند به صورت مؤثری بر روی پوست و موی شما تأثیر بگذارد چرا که در این روغن موادی مانند ویتامین C، ویتامین B، ایزوآمیل استات و دیگر آنتی اکسیدان ها یافت می‌شوند.

برطرف کردن خشکی پوست

یکی از عمده مشکلات پوستی که بیشتر در کشورهای گرم و خشک پدیدار می‌شود، خشکی پوست می‌باشد. این موضوع نه تنها می‌تواند زیبایی پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد، بلکه همچنین خشکی باعث می‌شود تا پوست ضعیف شده و در نتیجه شانس ابتلا به سایر بیماری‌ها افزایش پیدا کند چرا که پوست اولین خط دفاعی بدن محسوب می‌شود. استفاده از روغن موز می‌تواند پوست شما را صاف کند چرا که ترکیبات فعال آن می‌توانند روزنه‌های پوستی را باز کرده و به از بین بردن پوسته پوسته‌ها کمک کنند.

جلوگیری از پیری زودرس

در طول قرن‌ها دانشمندان زیادی تلاش کردند تا به اکسیر جوانی دست پیدا کنند اما همان طور که می دانید هیچ کس موفق به این کار نشد. امروزه ولی، ما می دانیم استفاده از مواد طبیعی می‌توانند به ما در جوان ماندن کمک کنند. یکی از مهم‌ترین این مواد روغن موز می‌باشد که به سبب داشتن طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان های خود قادر است با خنثی کردن فعالیت رادیکال‌های آزاد، از پیر شدن سلول‌های پوستی جلوگیری کند. این موضوع یک روش عالی برای جلوگیری از پیری زودرس می‌باشد. این مشکل، در سال‌های اخیر بیشتر شده چرا که شرایط آب و هوایی به شدت تغییر کرده است.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این روغن سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان می‌باشد. امروزه ثابت شده که ویتامین C در ساخت گلبول‌های سفید بدن نقش دارند. این بدان معنی است که شما با مصرف این روغن می‌توانید تعداد گلبول‌های سفید خود را افزایش داده و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن خود را قوی‌تر کنید. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها نیز از بخش‌های مهم تقویت دستگاه ایمنی محسوب می‌شوند چرا که می‌توانند به تقویت سلول‌های پوستی کمک کنند. هر چه پوست شما شاداب‌تر و سالم‌تر باشد، امکان ابتلا به بیماری در شما کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از شوره سر

بدون شک رایج‌ترین مشکلی که موهای شما را تهدید می‌کند، شوره سر می‌باشد. شوره‌های سر در واقع سلول‌های مرده پوست سر هستند که به دلیل خشکی، بر روی سر شما تجمع می‌کنند. این روغن به دلیل خواص نرم کننده خود می‌تواند موهای شما را مرطوب کرده و از پوسته شدن آنها جلوگیری کند. برای افرادی که در حال مبارزه با شوره سر هستند، ماساژ کمی روغن موز در پوست سر می‌تواند پوست را تقویت کند، رشد سالم سلول‌های جدید را افزایش داده و مانع از افتادن پوست مرده بر روی شانه‌های شما شود.

درمان آکنه

آکنه یا جوش جوانی یکی از معضلات پوستی است که هر کسی در طول زندگی یک‌بار آن را تجربه کرده است. کارشناسان پوستی اعتقاد دارند که استفاده از مواد طبیعی بهترین راه برای درمان این بیماری است چرا که داروهای شیمیایی معمولاً تأثیرات منفی از خود برجای می‌گذارند. روغن موز می‌تواند طیف گسترده‌ای از باکتری‌ها را از بین برده و از جمع شدن چربی بر روی پوست جلوگیری کند. به همین دلیل، استفاده از آن می‌تواند یک روش عالی برای رفع آکنه باشد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها