Loading...

هر آنچه باید از خواص مریم گلی قرمز بدانید

هر آنچه باید از خواص مریم گلی قرمز بدانید
مریم گلی نوعی گیاه چند ساله و علفی می‌باشد که به خانواده نعنایان تعلق دارد. بیش از 15 گونه مختلف از این گیاه وجود دارد که مهم‌ترین آنها مریم گلی قرمز می‌باشد. این گونه بومی کشورهای استوایی از جمله برزیل است.

در سال‌های اخیر در قسمت‌های معتدل ایران نیز مریم گلی قرمز به صورت زینتی پرورش داده شده است. مریم گلی قرمز درست مانند گونه‌های معمولی سرشار از خواص و فواید مختلف است و از همین رو استفاده از آن بر روی سلامتی تأثیرات مثبت و شگفت انگیز فراوانی دارد. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های بی نظیر این گیاه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه همراهی کنید.

خواص مریم گلی قرمز

مریم گلی قرمز یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود که می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. تحقیقات زیادی بر روی این گیاه صورت گرفته که نتایج نشان می‌دهد در آن مواد با ارزشی مانند ویتامین E، ترکیبات فنلی، تانشینیون‌ها و دیترپن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، پزشکان هلندی ثابت کرده‌اند که عصاره این گیاه سرشار از ترکیبات منحصر به فردی همچون فیتو استروژن، اولئانیک اسید، رزمارینیک اسید و توژون می‌باشد. هر کدام از این ترکیبات به تنهایی قادر هستند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن بگذارند و از همین از آنها در تهیه بسیاری از داروها استفاده می‌شود.

کاهش فشار خون بالا

یکی از مهم‌ترین خواص و فوایدی که به این گیاه نسبت می‌دهند، کاهش فشار خون بالا می‌باشد. فشار خون بالا یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود چرا که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخیص آن بسیار سخت است. از جمله لقب‌های این بیماری می‌توان به قاتل خاموش اشاره کرد. در عصاره این گیاه ترکیباتی وجود دارد که قادر هستند از تجمع پلاک‌ها در میان رگ‌ها و شریان‌ها جلوگیری کنند. این موضوع باعث می‌شود تا فشار خون پایین بیاید. چرا که قلب دیگر نیاز نیست برای پمپاژ خون به خود فشار زیادی بیاورد. این موضوع یک سپر دفاعی در برابر مشکلاتی مانند آترواسکلروز به شمار می رود.

درمان آنژین صدری

عصاره مریم گلی سرخ این توانایی را دارد که به درمان بیماری‌هایی مانند آنژین صدری نیز کمک کند. آنژین صدری که از آن به عنوان درد قفسه سینه نیز یاد می‌شود، به شرایطی گفته می‌شود که در شریان‌های کرونر مشکل ایجاد شود. دانشمندان باور دارند که این اختلال‌ها بیشتر به خاطر مشکلاتی مانند کمبود اکسیژن در ماهیچه‌های قلبی رخ می‌دهد. یکی از مهم‌ترین عناصری که می‌تواند به برطرف کردن این مشکل کمک کند، نیترات می‌باشد چرا که قادر است شریان‌ها را منبسط کند. در این گیاه مقادیر مناسبی از نیترات وجود دارد.

بهبود سم زدایی بدن

از گذشته باور بر این بوده است که گیاهان مریم گلی دیورتیک هستند. این بدان معنی است که مصرف آنها باعث افزایش در حجم و دفعات ادرار می‌شود. مریم گلی سرخ نیز از این موضوع مستثنا نمی‌باشد. این خاصیت می‌تواند به سم زدایی بدن کمک کند چرا که ادرار علاوه بر دفع آب اضافی، در خود مقادیری چربی و سموم مانند اسید اوریک دارد. افرادی که دچار مشکلات کلیوی و کبدی هستند بهتر است از دم‌نوش این گیاه استفاده کنند چرا که کبد و کلیه نقش حیاتی در تصفیه و سم زدایی بدن دارند. این موضوع برای جلوگیری از عفونت‌های ادراری نیز مفید می‌باشد.

تقویت سلامت استخوان

مهم‌ترین چیزی که در سلامت استخوان تأثیر دارد، تراکم مواد معدنی می‌باشد. در این گیاه عناصر مفیدی وجود دارد که می‌توانند به این تراکم کمک کنند. این موضوع باعث می‌شود تا استخوان‌های شما تقویت شوند. تقویت سلامت استخوان‌ها مهم‌ترین عامل در پیشگیری از مشکلاتی مانند پوکی استخوان به شمار می‌رود. معمولاً بدن انسان در کهن‌سالی برای دریافت مواد معدنی مورد نیاز خود، از منابع انباشته شده در استخوان‌ها استفاده می‌کند که این امر باعث تضعیف و آسیب پذیر شدن آنها می‌شود.

کاهش استرس

همواره استفاده از دمنوش‌های گیاهی می‌تواند به آرامش اعصاب شما کمک کند. ترکیبات موجود در این گیاه به صورت مستقیم با کاهش استرس رابطه دارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث استرس می‌شود، هورمون کورتیزول می‌باشد. مشاهدات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره این گیاه منجر به کاهش ترشح این هورمون می‌شود. این موضوع در بسیاری از جهات می‌تواند به شما کمک کند که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مشکلات رایجی مانند سر دردهای میگرنی و بی خوابی اشاره کرد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها