Loading...

بهترین روش‌های درمان ریزش مو در مردان

بهترین روش‌های درمان ریزش مو در مردان
سیاری از مردان مبتلا به ریزش مو هستند و دلایل زیادی برای بروز این وضعیت وجود دارد. به گفته انجمن آمریکایی ریزش مو، تقریبا دو سوم مردان در سن 35 سالگی دچار ریزش مو می‌شوند

بررسی کامل روش‌های درمان ریزش مو در مردان

درمان ریزش مو در مردان اغلب شامل ترکیبی از داروها، پماد‌ها، کرم‌ها و شامپوها می‌شود که در زیر به برخی از مهم‌ترین روش‌های آن خواهیم پرداخت:

√ داروها: برخی از داروها می‌توانند به درمان ریزش مو در مردان کمک کنند که در اغلب موارد به صورت فوم یا پماد موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از شایع‌ترین این داروها می‌توان به دو مورد ماینوکسیدیل و فیناستراید اشاره کرد. ماینوکسیدیل در اصل برای درمان فشار خون بالا طراحی شده است، اما توسعه دهندگان آن دریافتند که این دارو دارای اثر جانبی رشد موی ناخواسته می‌باشد. چگونگی تاثیر این دارو برای درمان ریزش مو در مردان هنوز ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد موجب گسترش فولیکول مو شده و در نهایت سبب رشد موهای ضخیم‌تر مو خواهد شد. علاوه بر این، ماینوکسیدیل دوره رشد مو را طولانی‌تر کرده و موجب افزایش تارهای مو و بلندی آن‌ها می‌گردد. این دارو در صورت مصرف مناسب، ایمن و موثر خواهد بود. فیناستراید برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می‌شود و در تاج و وسط پوست سر تاثیر خواهد گذاشت. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این دارو دارای هشدارهای بسیاری برای مصرف می‌باشد، از این رو فقط در مردان بالغ قابل استفاده است و کودکان و زنان خصوصا زنان باردار و شیرده به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنند. فیناستراید در ابتدا برای مبارزه با سرطان پروستات ایجاد شد، اما از آنجایی که این فرآیند با کاهش مقدار هورمون DHT در پوست سر انجام می‌شود، به نظر می‌رسد DHT فولیکول‌های مو را در پوست سر کاهش خواهد داد، بنابراین با کاهش سطح DHT، رشد مو ممکن است افزایش یابد و به طبع ریزش مو نیز کاهش خواهد یافت. بهتر است بدانید که بر خلاف ماینوکسیدیل، فیناستراید بر رشد مو در سایر قسمت‌های بدن اثر نمی‌گذارد.

√ عمل جراحی: تنها عمل جراحی در دسترس برای درمان ریزش مو، جراحی پیوند مو است. پیوند شامل حذف فولیکول‌های مو از پشت سر و قرار دادن آن‌ها در پوست فرق سر می‌باشد.

√ شانه لیزری: شانه‌های لیزری فرم جدیدی از درمان ریزش مو در مردان محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که این دستگاه با استفاده از یک نور متمرکز، فولیکول‌های مو را تحریک کرده و سبب رشد مو می‌شود. این درمان دارای نتایج متفاوتی است و ممکن است جهت دستیابی به نتیجه درست با سایر روش‌های درمان ریزش مو در مردان ترکیب شود.

√ کلاه گیس و مو مصنوعی: در مواقعی که ریزش مو دائمی یا بلند مدت باشد، مردان ممکن است روش غیرپزشکی را به روش پزشکی برای درمان ریزش موی خود ترجیح دهند. کلاه گیس و موی مصنوعی موجب پنهان کردن ریزش مو خواهند شد.

پیشگیری از ریزش مو در مردان

پیشگیری اغلب یکی از بهترین‌ راه‌های جلوگیری از هر نوع بیماری محسوب می‌شود. پیشگیری بسته به علت دقیق ریزش مو، در برخی موارد ممکن است مانع ریزش مو یا به حداقل رساندن آن شود. برخی از بهترین‌ روش‌های پیشگیری در زیر آورده شده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل
  • استفاده از شانه‌های دندانه درشت
  • تعویض داروهایی که ریزش مو از اثرات جانبی آن‌ها به شمار می‌رود (در صورت امکان)
  • اجتناب از کشیدن و پیچیدن موها به هم

توجه داشته باشید که همه انواع ریزش مو قابل پیشگیری نیست، اما برخی مواقع با رعایت این نکات، ریزش مو کاهش خواهد یافت.

دلایل بروز این وضعیت در مردان

درمان ریزش مو در مردان بسته به علت آن متفاوت می‌باشد. مردان به دلایل مختلفی دچار طاسی یا ریزش مو می‌شوند، اما اصلی‌ترین علت آن مربوط به ژنتیک است. پیدا کردن علت دقیق ریزش مو به تعیین بهترین دوره درمان، کمک بسزایی خواهد کرد. طاسی الگوی مردانه یک وضعیت ارثی است و متداول‌ترین علت آن به طاسی مردانه مربوط می‌شود. این وضعیت می‌تواند در دوره بلوغ آغاز شود و یا اینکه در طول زندگی پیشرفت کند. ریزش مو در اغلب موارد جلو و وسط سر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که در اصطلاح به آن الگوی نعل اسبی گفته می‌شود. برخی از رایج‌ترین دلایل ریزش مو برای مردان عبارتند از:

◊ عفونت پوست سر: عفونت‌هایی مانند عفونت قارچی می‌توانند به مو و پوست سر آسیب بزنند که این وضعیت موجب ریزش مو خواهد شد.

◊ تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی و عدم تعادل می‌تواند موجب ریزش موقتی مو شود. رایج‌ترین علت ریزش مو در مردان که از تغییرات هورمونی نشات گرفته باشد، مربوط به غده تیروئید است.

◊ ریزش تکه‌ای موی سر: این وضعیت که به عنوان alopecia areata نیز شناخته می‌شود، موجب حمله سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو شده و در نهایت منجر به ریزش ناگهانی و سریع مو در قسمت‌هایی از پوست می‌گردد که در اغلب موارد به شکل گرد نمایش داده می‌شود.

◊ اختلالات پوستی: بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و لوپوس ممکن است منجر به ریزش دائمی مو در مناطق آسیب دیده شوند.

◊ داروها: مصرف برخی از داروها نیز ممکن است موجب ریزش مو شوند.

سایر علل احتمالی ریزش مو شامل موارد زیر می‌گردند:

  • تشعشعات
  • برخی از انواع مدل مو
  • آسیب‌های جدی و شدید
  • استرس

معرفی روش‌های مقابله با این وضعیت

مقابله با ریزش مو از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. برخی از مردان ممکن است به عنوان بخشی از درمان، از خدمات مشاوره‌ای کمک بگیرند، در حالی که عده‌ای دیگر در پی انجام کارهایی مانند اصلاح موی سر هستند تا ریزش موی خود را پنهان نمایند. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات ریزش مو می‌تواند تاثیر قابل ملاحضه‌ای بر عزت نفس انسان داشته باشد و منجر به افسردگی شود. همانطور که گفته شد اضطراب نیز یکی از دلایل بروز ریزش مو محسوب می‌شود، از این رو فرد باید اضطراب خود را کاهش دهد. چندین شرایط پزشکی نیز وجود دارند که می‌توانند ریزش مو را در پی داشته باشند، بنابراین فرد باید نسبت به انجام برخی آزمایش‌ها اقدام کند. شما می‌توانید با خواندن مقاله درمان ریزش مو در مردان اطلاعات بیشتری در این باره کسب کرده و از این وضعیت رهایی یابید. کاربران گرامی، اگر پیرامون مقاله درمان ریزش مو در مردان نظراتی دارید یا دچار این وضعیت شده‌اید، آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها