Loading...

لاته زردچوبه؛ فواید و طرز تهیه لاته زردچوبه

لاته زردچوبه؛ فواید و طرز تهیه لاته زردچوبه
لاته زردچوبه چیست؟ آیا با این نوع نوشیدنی آشنایی دارید؟ اگر بدانید که چقدر برای سلامتی تان فایده دارد هرگز آن را ترک نخواهید کرد.

فواید لاته زردچوبه

زردچوبه یک ریشه ضد التهاب و قدرتمند است و در چند ماه اخیر من به شخصه سعی کرده ‌ام تا روزانه مقداری از آن را بخورم تا به بهبود طبیعی جراحت مچ دستم کمک کند. این دستور العمل لاته زردچوبه باعث می‌ شود تا زردچوبه را به طرزی آسان و خوشمزه به رژیم غذایی خود بیفزایید. زردچوبه برای قرن‌ ها در طب سنتی و پزشکی سنتی چینی برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده شده ‌است و دانشمندان بر این باورند که یکی از دلایل قدرتمند بودن زردچوبه این است که این ماده حاوی کورکومین است.

لاته زردچوبه

 بیش ‌ترین فایده ای که متخصصان شاهد آن بوده‌ اند توانایی زرد چوبه در مبارزه با التهاب است. اگر از هرگونه جراحت رنج می برید، زرد چوبه می ‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

 این دستور غذایی شبیه شیر طلایی است و به صورت یخ زده، به همراه مقداری عسل، آب نارگیل و دارچین سرو می ‌شود. روغن نارگیل در این نوشیدنی ضروری است، چون این ماده ای است که به بدن شما کمک می‌ کند تا همه مواد مفید زردچوبه را جذب کنید. بنابراین از این ترکیبات صرف ‌نظر نکنید. من روغن نارگیل را اغلب در رژیم غذایی خود قرار می‌ دهم چون اثری ضد التهابی بر روی بدن دارد و می ‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

انتخاب بهترین مواد اولیه برای تهیه لاته زردچوبه

  • من دوست دارم از آب نارگیل خام ارگانیک استفاده کنم – که اغلب صورتی است.
  • شیر آجیلی (بادام، نارگیل و غیره) را انتخاب کنید که به صورت ارگانیک و بدون قند یا افزودنی ‌های اضافی باشد. بهترین کار این است که خودتان آن را درست کنید.
  • شما می ‌توانید ریشه تازه زرد چوبه را در بخش تولید فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی پیدا کنید (برخی از فروشگاه ‌های معمولی نیز آن را دارند).
  • دارچین اختیاری است، اما من واقعا آن را توصیه می‌ کنم!
  • اگر نمی‌ توانید ریه تازه زرد چوبه را تهیه کنید، از پودر زرد چوبه موجود در آشپزخانه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر ادویه ها اگر ارگانیک نباشند، با آفت‌کش‌ های سنتی رشد می‌ کنند. برای بدست آوردن تمام مزایای التیام بخش آن، بسیار مهم است که تنها از دارچین و زردچوبه با کیفیت بالا و ساخته شده در کارخانه های معتبر که به آن اعتماد دارید، استفاده کنید.

لاته زردچوبه

شما می‌توانید این لاته شگفت انگیز را در سه مرحله ساده درست کنید!

  1. دو فنجان شیر نارگیل یا شیر بادام را در یک قابلمه کوچک بریزید و یک قاشق سوپ خوری عسل خام و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. حرارت را کم کنید و شیر را برای چند دقیقه گرم کنید. آن را تا زمانی که عسل و روغن به خوبی ترکیب شوند و گرم شوند به هم بزنید.
  2. نصف فنجان آب نارگیل را در یک مخلوط‌کن بریزید و سه قاشق سوپ خوری زرد چوبه (در صورتی که از زرد چوبه زمینی استفاده می ‌کنید فقط نصف قاشق چای خوری به کار ببرید) و مقداری دارچین را به آن اضافه کنید. آن را به مدت چند دقیقه و به خوبی هم بزنید.
  3. برای سرو کردن، دو لیوان بلند را تا نیمه با یخ پر کنید. چند قاشق سوپ خوری از مخلوط لاته زرد چوبه را در داخل لیوان ها بریزید و شیر گرم را روی یخ ها بریزید تا زمانی که لیوان پر شود. آن را با دوستتان میل کنید و از آن لذت ببرید!

لاته زردچوبه التیام بخش

 زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان کلی: ۱۰ دقیقه

تعداد وعده: ۲

مواد لازم

  • ۲ فنجان شیر بادام یا شیر نارگیل
  • ۱ قاشق سوپ خوری عسل خام
  • ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • ۳ قاشق سوپ خوری زرد چوبه تازه
  • مقداری دارچین ( به دلخواه)
  • نصف پیمانه آب نارگیل
  • ۸ – ۱۰ تکه یخ

لاته زردچوبه

دستورالعمل

شیر، عسل و روغن نارگیل را در یک قابلمه کوچک روی حرارت کم قرار دهید تا گرم شود. به محض گرم شدن، شعله را خاموش کنید.

زرد چوبه، دارچین و آب نارگیل را در یک مخلوط ‌کن بریزید و برای ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید.

یک لیوان را تا نیمه از یخ پر کنید و ۳ – ۴ قاشق سوپ خوری زرد چوبه را اضافه کنید. بقیه لیوان را با مخلوط شیر گرم (تقریبا ۱ فنجان) پر کنید و از آن لذت ببرید!

نکته:

در صورت امکان از مواد ارگانیک استفاده کنید. در ادامه لیستی از مهمترین مزایای زردچوبه آورده شده است.

فواید زردچوبه:

 زردچوبه جزء تشکیل ‌دهنده اصلی این لاته است و دلیل خوبی برای این قضیه وجود دارد. زردچوبه یک ادویه قوی است که به مدت هزاران سال است که در پخت ‌و پز به کار می ‌رود و دارای فواید زیر است:

  • از سلامت ایمنی محافظت می کند
  • به رفع التهابات کمک می کند
  • التهاب مفاصل را از بین می برد
  • تعداد آنتی ‌اکسیدان های موجود در بدن را افزایش می دهد
  • به سلامتی کبد کمک می کند
  • خود ایمنی را بهبود می بخشد (به خصوص در مفاصل روماتیسمی)

لاته زردچوبه

چه مقدار باید لاته زردچوبه بخورید تا فواید ضد التهابی را ببینید؟

این مورد در هر فرد متفاوت است، اما چند بار در هفته این لاته را میل کنید. (و حتی اگر دوست دارید روزانه آن را میل کنید). این یک راه عالی برای اضافه کردن مقداری زرد چوبه به برنامه غذایی تان است.

شیر بادام را نیز خیلی راحت خودتان می توانید تهیه کنید. برای 7 بادام، یک استکان آب بردارید. همه را در مخلوط کن ریخته و خوب ترکیب کنید تا به رنگ سفید (مثل شیر) در بیاید. این یک نوشیدنی خیلی مقوی است. پیشنهاد می کنم حتما یک ساعت قبل از خواب، شیر بادام را به همراه یک قاشق عسل به کودکان خود بدهید. فوق العاده مفید است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها