Loading...

خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب
خواص گل محمدی برای آرامش اعصاب از زمانهای دور شناخته شده است. اما آیا گل محمدی خواص دیگری هم دارد؟ گل محمدی یا گل سرخ گل خوشبویی است که در ادبیات فارسی آن را یار و همنشین خار میدانند.

برخی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

گل محمدی را به دو صورت مصرف میکنند. برخی از آن عرق میگیرند که به آن گلاب میگویند. برخی نیز آن را خشک میکنند و برای مصرف نگهداری میکنند. میتوانید آن را در ماست ریخته و میل کنید.

از خواص گل محمدی، این است که گل محمدی یبوست را درمان میکند و مدفوع را نرم و شل میکند. همچنین آرامبخشی و تقویت اعصاب از دیگر فواید گل محمدی و گلاب است. همچنین برای درمان اسهال های مزمن از گل محمدی استفاده میکنند. رفع ترشحات زنانه از وظایف گل محمدی است.

رفع اخلاط خونین و خونریزی های عادی از فواید گل محمدی است. گیاه گل محمدی یا گل سرخ روح را تقویت میکند و نشاط آور است. همچنین برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر از آن استفاده میکنند. از خواص گل محمدی، ضد افسردگی بودن و آرامبخشی آن است. همچنین گل محمدی ضدعفونی کننده خوبی است.

باز هم یاداوری میکنیم از گل محمدی به عنوان مسهل و درمان یبوست استفاده کنید. برای درمان سردرد عصاره گل محمدی را در بینی بچکانید. التیام زخم و ضدفونی کنندگی از دیگر خاصیت های گل محمدی است. همچنین برای کاهش تب از گل محمدی استفاده کنید. درمان زگیل و لکه ‏های جلدی و روییدن گوشت تازه و تحلیل ورمها از ضماد آن استفاده کنید.

از گل محمدی و گلاب برای تقویت اعتماد به نفس استفاده می شود. از گل محمدی، گلاب تهیه میکنند که خواص زیادی دارد  گلاب گل محمدی برای تقویت پوست بسیار معجزه میکنند. جهت رفع استرس گلاب بخورید یا آن را ببویید. برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی کمی گلاب مصرف کنید.

گلاب خون را تصفیه میکند و در نتیجه از ناراحتیهای پوستی جلوگیری می کند. از فواید گل محمدی و گلاب درمان بیماریهای گوارشی است. گل محمدی و گلاب معده را تقویت میکند، به قلب سلامتی میدهد، دردهای روماتیسمی را کم میکند. همچنین گل محمدی و گلاب ضد تهوع مناسبی است.

منبع آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها