Loading...

مواد غذایی خطرناک تر از سیگار!

مواد غذایی خطرناک تر از سیگار!
با ما همراه باشید تا لیستی از محصولات غذایی را به شما معرفی کنیم که مصرف آنها مانند مصرف دخانیات می‌تواند شما را به مرگ نزدیکتر کند!

این روز‌ها رژیم‌های غذایی بد و نامتعادل باعث مرگ افراد بیشتری که از کشیدن تنباکو می‌میرند، می‌شود.

دانشمندان کشف کرده اند که کمبود عناصر غذایی مهم و ضروری در بدن می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

با این حال، تعدادی از محصولات و فرآورده‌های غذایی که ما آن‌ها را به صورت روزانه در رژیم‌های غذایی خود مصرف می‌کنیم و در نگاه اول ممکن است کاملا سالم و بی ضرر به نطر می‌رسند، می‌توانند اثرات مخرب و جبران ناپذیری را بر روی بدن ما داشته باشند.

از جمله آن‌ها می‌توان به آب میو‌های مختلف اشاره کرد که در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های گازدار سالم‌تر به نظر می‌رسند، اما در واقعیت می‌توانند شما را یک قدم به دیابت نزدیکتر کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از محصولات غذایی را به شما معرفی کنیم که هر بار مصرف آن‌ها همانند مصرف دخانیات می‌تواند شما را یک قدم به مرگ نزدیکتر کند!

۱. آب میوه

مصرف میوه‌های تازه برای تغذیه بدن ضروری می‌باشند و آب میوه‌های تازه یک روش آسان برای دریافت روزانه مواد مغذی موجود در میوه‌ها است. با این حال در این حالت، میوه‌ها اکثر عناصر ضروری سالم خود را مانند فیبر‌ها که نقش ضروری را در پیشگیری از ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی ایفا می‌کنند را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، در واقع مصرف بی رویه آب میوه‌ها به دلیل مقدار قند فراوان موجود در آن‌ها ممکن است باعث ایجاد این مشکلات سلامتی شود. در واقع، قند موجود در تعدادی از این آب میوه‌ها با مقدار قند موجود در یک بطری نوشابه برابری می‌کند.

توصیه این است که به جای نوشیدن آب میوه از خود میوه تازه استفاده و مصرف شود. در واقع خوردن یک عدد میوه می‌تواند ولع شما را از خوردن آب میوه برطرف نماید، در حالیکه برای تهیه یک لیوان آب میوه، معمولا به چند عدد از همان میوه نیاز است.

۲. تنقلات شیرین

اگرچه آن‌ها از نظر وجود عناصر غذایی، غنی هستند، ولی بسیاری از آن‌ها همچنین مملو از شکر و شیرین کننده‌های مصنوعی می‌باشند. بر طبق جدول عناصر غذایی بیشتر این تنقلات و شکلات‌ها حاوی ۱۵ تا ۳۰ گرم قند در هر بسته آن‌ها می‌باشند. از طرف دیگر در صورت انتخاب صحیح، آن‌ها می‌توانند راهی مناسب برای از بین بردن گرسنگی و جلوگیری از پرخوری باشند، چونکه آن‌ها حاوی بسیاری از مواد غذایی حیاتی برای بدن هستند. یک بسته مناسب از آن‌ها باید حاوی حداقل ۳ گرم فیبر، ۵ گرم پروتئین و کمتر از ۱۰ گرم مواد قندی باشد.

۳. سوشی

خود سوشی مضر نیست با این حال این مواد و افزودنی‌های مختلفی که به آن اضافه می‌شوند مسبب مشکل اصلی هستند. امروزه بسیاری از سوشی‌ها حاوی مایونز، پنیر، انواع سس و محصولات بحث برانگیز دیگری هستند که باعث افزایش ارزش غذایی سوشی‌ها می‌شوند که فقط خوردن چند عدد از آن‌ها می‌تواند کالری مورد نیاز یک روز بدن را تامین کنند. برای جلوگیری از مشکلات چاقی و اضافه وزن می‌توان سوشی‌هایی ساده و با افزودنی‌های کم را انتخاب کرد.

۴. ماهی‌های پرورشی

ماهی‌های وحشی و غیر پرورشی منابعی غنی از اسید‌های چرب امگا-۳ سالم است که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد. با این حال این موضوع به شدت به غذایی که ماهیان می‌خورند وابسته است.

متاسفانه ماهیانی را که ما معمولا از فروشگاه‌های مختلف تهیه می‌کنیم از ماهیان صید شده از دریا‌ها نمی‌باشند و مربوط به مزارع پرورش ماهی می‌باشند؛ بنابراین نه تنها آن‌ها معمولا فاقد مواد غذایی سالم اند، بلکه آن‌ها همچنین حاوی افزودنی‌های شیمیایی می‌باشند که پرورش دهندگان برای رشد سریع‌تر در تغذیه آن‌ها استفاده می‌کنند. سعی کنید تا از فروشگاه‌های قابل اعتماد، ماهیان تازه را تهیه کنید و از فواید زیادی که آن‌ها برای سلامتی دارند بهره‌مند شوید.

۵. غذا‌های بدون چربی

در قرن اخیر، رژیم‌های غذایی بدون چربی به شدت رونق گرفتند. تا زمانیکه متخصصان تغذیه متوجه شدند که تولیدکنندگان شروع به جایگزینی چربی‌های سالم با مواد قندی فرآوری شده به منظور حفظ عطر و طعم طبیعی محصولات خود می‌کنند؛ بنابراین در حالیکه به نظر می‌رسید که شما در حال مصرف یک میان وعده سالم هستید، ولی در واقعیت در حال مصرف یک بمب مملو از قند پنهان بودید. امروزه کارشناسان توصیه می‌کنند تا از محصولات لبتی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم مانند پنیر و یا ماست استفاده کنید که حاوی هیچ نوع قند فرآوری شده‌ای نباشد.

۶. نان سفید

نان سفید محصولی است که از دانه‌های تصفیه شده تهیه شده است و فاقد مواد مغذی سالم و فیبر است. از آنجا که فیبر‌ها موجب رسیدن به وزن ایده آل و تنظیم فشار خون می‌شوند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهند و این واقعیت که نان‌های سفید فاقد این مواد هستند، ممکن است با مصرف آن‌ها در ادامه با این مشکلات روبه رو شوید.

نان‌های سفید که از آرد سفید تهیه می‌شود و سبوس اندکی دارد که باعث چاقی و دیابت و اقسام بیماری‌های غیرواگیر نظیر فشار خون، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و عروقی، و انواع سکته‌ها و سرطان‌ها مخصوصا سرطان کلون روده بزرگ می‌شود. به تمامی بیماران و افراد سالم توصیه می‌شود که نان سفید را از برنامه غذایی خود حذف کرده و به جای آن از نان سبوس دار که بهترین آن‌ها نان سنگک است، استفاده کنند.

۷. سویا

سویا ممکن است برای سلامتی شما به همان اندازه مظر باشد که برای محیط زیست مضر است. گیاه سویا از مخرب‌ترین گیاهان برای خاک می‌باشند، زیرا این گیاه مواد غذایی موجود در خاک را غارت می‌کند و باعث ویرانی و تخلیه خاک از مواد مغذی می‌شود. علاوه بر این اکثر گونه‌های این گیاهان معمولا از نظر ژنتیکی اصلاح شده می‌باشند که بدین معنی است که به سختی می‌توانید هیچ یک از مواد مغذی وعده داده شده را از آن‌ها دریافت کنید.

مشکل دیگر سویا غلظت بالای آن ایزوفلاون‌ها یا استروژن‌های گیاهی است که سطح آن‌ها را در بدن شما افزایش داده و چرخه قاعدگی را در زنان مختل می‌کند. به همین دلیل، مصرف سویا معمولاً با افزایش فعالیت هورمون‌های تیروئید در ارتباط است، که می‌تواند منجر به کاهش وزن غیرمترقبه، تعریق و تورم در ناحیه گردن شما شود.

منبع:  جام جم

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها