Loading...

خواص خار مریم ، بهبود سلامت کبد و درمان پسوریازیس

خواص خار مریم ، بهبود سلامت کبد و درمان پسوریازیس
خار مریم یکی از شناخته شده ترین اعضای خانواده کاسنیان است که با نام هایی مانند خار اسکاتلندی و خار شیری نیز شناخته می شود. این گیاه خودرو دو ساله و در بعضی از موارد که شرایط مهیا باشد یک ساله است.

از مهم ترین نشانه های این گیاه می توانیم به داشتن گل های بنفش تا قرمز اشاره کنیم. جنوب بریتانیا فراوان ترین منطقه رشد این گیاه است. با این حال شما می توانید خار مریم را در ایران، آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند نیز مشاهده کنید. این گیاه از نظر پزشکی از ارزش بالایی برخوردار است و از همین رو ما قصد داریم شما را با خواص خار مریم بیشتر آشنا کنیم.

بهبود سلامت کبد

کبد یکی از مهم ترین اندام های بدن است که وظیفه دارد بافت های داخلی را از آلودگی ها پاک کند. سموم از طرق مخالفی به بدن وارد شده و بیماری های بیشماری را ایجاد می کنند. خواص گل مریم به دلیل داشتن موادی مانند سیلیمارین می تواند به سم زدایی بدن شما کمک کند. این موضوع باعث می شود تا فشار کمتری به کبد وارد شود. این روز ها به دلیل آلودگی هوا فلزات سنگین به وفور وارد بدن ما می شوند، عصاره این گیاه با چسبیدن به فلزات سنگین آنها را خنثی کرده و از طریق ادرار دفع می کند.

جلوگیری از دیابت

دیابت مهم ترین اختلال سوخت سازی بدن است که به واسطه آن در کنترل قند خون مشکل بوجود می آید. افراد مبتلا به این بیماری نسبت به انسولین که هورمون تنظیم کننده قند خون است مقاومت نشان می دهند. بر اساس آمار های ارائه شده توسط موسسه سلامت دیلی هلث، در سال گذشته 10 هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به دیابت استفاده از مواد گیاهی و سالم است. خواص خار مریم در این زمینه می تواند بسیار مفید باشد چرا که ترکیب های ارگانیک موجود در آن مانند اسیدهای چرب و سیلیمارین باعث تحریک انسولین می شوند.

بهبود سلامت قلب

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این گیاه دارای اسید های چرب مفید مانند امگا 3 است. این اسید ها از جمله مهم ترین فاکتور های سلامت قلب محسوب می شوند چرا که می توانند به صورت چشمگیری سطج کلسترول بد LDL را کاهش بدهند. این کلسترول ها در شریان های حیاتی بدن تجمع کرده و در خون رسانی اختلال ایجاد می کنند. این موضوع می تواند بیماری های خطرناکی مانند سکته، ایست قلبی و آترواسکلروز را ایجاد کند.

جلوگیری از سرطان

یک مطالعه سال 2012 در دانشگاه پزشکی لندن در مورد تاثیر عصاره گیاهان دارویی بر روی سلول های سرطانی صورت گرفت. در این مطالعه 250 گونه مختلف گیاهی مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد خواص خار مریم در میان 10 گیاه قوی در برار رشد سلول های سرطانی قرار دارد. فارغ از این که خار مریم دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی است، این گیاه می تواند مرگ سلولی در بافت های سرطانی را افزایش دهد. در حال حاضر دانشمندان ثابت کرده اند که خار مریم به صورت مستقیم بر روی سرطان های پروستات، پستان و گردن رحم نقش دارد.

خواص خار مریم و درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی خود ایمنی است که با نام های صدفک و دارالصدف نیز شناخته می شود. افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند با افزایش بیش از حد سلول های پوستی مواجه می شوند. در این بیماری، دستگاه ایمنی با فرستادن سیگنال های فالس، باعث افزایش رشد چرخه سلول های پوستی می شود. دکتر استیون برندج اعتقاد دارد که سیلیمارین موجود در خار مریم می تواند این سیگنال ها را کاهش بدهد و از این طریق بیماری را کنترل کند. بر خلاف باور مردم این بیماری واگیر دار نیست و شما می توانید با استفاده از داروهای مناسب، پسوریازیس را مدیریت کنید.

منبع :آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها