Loading...

فراموشی استرس و کمردرد

فراموشی استرس و کمردرد
در زبان کره‌ای، su به معنای دست و jox به معنای پا است و درمان در طب سوجوک، همان‌گونه که از نام آن پیداست، عمدتاً از طریق دست و پا صورت می‌گیرد.

سوجوک به‌علت اثر درمانی سریع در سندرم دردها به‌عنوان روشی ایده‌آل شناخته شده است. در طب سوزنی چینی روی تمام قسمت‌های بدن کار می‌شود، ولی پروفسورPark معتقد است که نقاطی از بدن (از جمله کف دست و پا) اهمیت بیشتری دارند. وی اسم این نواحی را سیستم انطباق گذاشت.

 

سیستم انطباق در طب سوجوک یا طب سوزنی کره ای چیست؟
تمام اعضای مختلف سازنده‌ی بدن در نقاطی منعکس می‌شوند که به آن سیستم انطباق می‌گویند.در سیستم انطباق هر ارگان و هر عضو در ناحیه‌ای مشخص می‌شود. به‌عنوان مثال : چنانچه ارگانی مانند چشم‌ عملکردش مختل شود، این اختلال را به سیستم انطباق اطلاع می‌دهد. در سیستم انطباق ،نقاطی به‌ نام نقاط انطباق وجود دارد که محل تمرکز اطلاعات هستند و می‌توان با استفاده از وسایلی این نقاط حساس را پیدا کرد.

در صورت دسترسی به این نقطه‌ی حساس، در واقع به آن ارگان دست یافته‌ایم و وقتی روی این نقاط کار می‌کنیم، موجی به سمت آن ارگان خاص می‌رود.سیستم‌های انطباق روی دست‌ها، پاها، روی گوش و حتی روی زبان وجود دارند.

در تمام سیستم انطباق اطلاعات مربوط به کارکرد ارگان‌ها یافت می‌شود. نقاط انطباق وقتی حساس می‌شوند که اختلال عملکرد در ارگان داشته باشیم.

 

معرفی قسمتهای انطباق بدن یا نقاط مرتبط برای درمان در طب سوجوک یا طب سوزنی کره ای :
درسیستم انطباق زبان ما ،سر انسان در ناحیه‌ی نوک زبان منطبق می شود و مشکلات آن از جمله سردردها یا مشکلات روانی با نوک زبان درمان می‌شود. حتی اگر کسی این مشکلات را هم نداشته باشد برای پیشگیری وگردش خون بهتر است گاه نوک زبان را با دندان تحریک کند.این سیستم هم عمدتاً تشخیصی است.

 

اوریکولوتراپی (درمان از طریق گوش) در طب سوزنی کره ای :
این روش توسط یک پزشک فرانسوی به نام «پل ‌ناژیه» معرفی شده است.وی سیستم انطباق را در گوش مطرح کرد و مراحل مختلف تکامل بدن  را در گوش توضیح داد. در این سیستم سر انسان در قسمت پایین قرار دارد و با تحریک لاله‌ی گوش، گردش خون در سلول‌های مغزی تحریک می‌شود.در چشم نیز سیستم انطباقی وجود دارد. از این سیستم نیز برای تشخیص استفاده می‌شود.

 

سیستم تعادل انرژی‌ها برای درمان با طب سوزنی کره ای و نحوه ی درمان :
دومین سیستم انطباق درمانی در طب سوجوک سیستم انرژی‌های بدن است که مفاهیم مریدین‌ها و چاکراهها در آن اهمیت دارد.

در سیستم انرژی، انتقال انرژی از طریق کانال‌های انرژی یعنی مریدین‌ها و چاکراههاست.مریدین مفهومی است که به کانال‌های انرژی گفته می‌شود. انرژی از طریق کانال‌های انرژی (مریدین) در کل بدن پخش می‌شود.

از آن‌جا که تمام قسمت‌های بدن را می‌توان در کف دست جدا و نشان داد، نه‌تنها انعکاس تمام قسمت‌های بدن در کف دست وجود دارد، بلکه انعکاس ساختارهای متافیزیکی نیز در آن دیده می‌شود. بنابراین می‌توانیم مسیر این مریدین‌ها و چاکراهها را در کف دست پیدا کنیم و از طریق آن‌ها می‌توانیم ساختار انرژتیک قسمت‌های مختلف بدن را از فاصله‌ی زیاد کنترل کنیم، تقریباً همانند سیستم انطباق که با کمک نقطه‌ی انطباق روی ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذاشتیم و البته با تکنیکی متفاوت.

طبق نظریه‌ی چینی‌ها در بدن ۱۲ مریدین داریم که در سمت راست و چپ بدن قرار می‌گیرند. انرژی چی(Qi) یا انرژی حیاتی در مریدین‌ها جریان پیدا می‌کند و از طریق آن‌ها به تمام قسمت های بدن می‌رسد. تا زمانی که این انرژی درون کانال‌ها جریان دارد و در حرکت مانعی نیست و بدون گیر است ،شخص زنده است و دچار بیماری نمی شود.در حقیقت در طب سوزنی چین و کره با سوزن زدن در نقاطی از بدن که این نقاط مسیر کانالهای انرژی هستند و خونی هم از این نقاط نمی یاید می توان برای درمان بیماری و زیبایی بدن استفاده کرد.با به گردش در آمدن متعادل این انرژی چی در بدن بیماریها و عدم کارکرد اعضای بدن به صورت منظم به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

زیبایی بدن از جمله پوست و دردهای مفصلی و سردرد ها و دردهای عضلانی و انواع کمر دردها و بعضی از بیماریها را بعد از جلسه درمان با طب سوجوک می توان بر طرف کرد و با سبک زندگی مناسب دیگر دچار این موارد نمی شویم.

 

حال اگر بدانیم تمام خصوصیات مورد احتیاج برای این تشخیص ها در سیستم های کامل ولی کوچک بدن مانند کف دست یا پا وگوش وجود دارد به ارزش بسیار زیاد درمان در میکروسیستم ها پی خواهیم برد. کف دست، دور ترین قسمت بدن محسوب می شود و از آنجا که درمان از نقاط دور موثرتر است، دستورات درمانگر روی نقاط کف دست چند برابر نقاط بدن موثر است. این معجزه طب سوزنی در سطح میکرو است که روی چهارچوب اصلی طب شرق به وضع قوانین پیشرفته ای می رسد که اثرات بسیار قوی روی بدن دارد.همه ما بیمار می شویم و هیچ کس را از بیماری گریزی نیست و چگونگی حفظ تعادل بدن پرسش دیرینه بشر بوده است.

 

در مکتب طب سوجوک سیستم های انطباق بدن روی دست و پا کلید مکالمه با بدن است و از طریق آنها می توان به درمان بیماری ها از سطح بدن فیزیکی پرداخت. برای مثال با تحریک نقاط متناظر تخمدان در کف دست می توان روی انواع اختلالات قاعدگی و بیماری های تخمدان اثر گذاشت و حتی بیماری های نظیر کیست تخمدان را درمان کرد.

 

اگر به این نکته توجه کنیم که 50% زنان به کیست تخمدان و 25% آنان به عفونت های مزمن رحمی دچار هستند، اهمیت سیستم های انطباق روشن تر می شود.

اما معمولا بیماری نتیجه تعامل های پیچیده اعضای داخلی است و تنها به نحوه عملکرد تخمدان مربوط نمی شود. از این رو است که در سطحی عمیق تر با شناخت عملکرد اعضای داخلی در سطح فیزیکی و در سطح انرژی و مطالعه اثر متقابل آنها بر یکدیگر می توان بر ریشه های اصلی بیماری اثر گذاشت.
و در سطحی عمیق تر با بسط سیستم های انطباق می توان به مریدین ها، چاکرا ها و نقاط اصلی انرژی رسید که با استفاده از آنها امکان اثر گذاری بر مکانیسم های بیماری در سطوح بنیادی تری فراهم می آید. بدین ترتیب سوجوک تمام تئوری های طب کل نگر را بر هم منطبق کرده است و از این روست که درمانگر سوجوک تنها با رنگ کردن چند نقطه روی دست بیمار می تواند بیماری های پیچیده و متعددی را در سطح ذهن و جسم او تعدیل کند.اما سو جوک به این هم بسنده نمی کند و باز هم عمیق تر می شود.

 

مطا لعه درمان PCO (تخمدانهای پر کیست) با استفاده از سوجوک تراپی :
بسیاری از خانم ها از انواع داروهای کلاسیک و متداول  برای درمان تخمدانهای پر کیست (P.C.O) استفاده کرده اند در حالیکه در این درمان ها معمولا عوارض جانبی زیادی پس از درمان بروز می کند . بهمین دلیل تعدادی از خانم ها به طب جایگزین روی آورده اند.

 

مهم ترین بهره طب سوجوک در درمان P.C.O تنظیم دوره پریود است . همچنین نشان داده شده که در کاهش وزن ، کاهش سر درد و اصلاح خلقیات (مود) نیز کمک می نماید .

 

در یک سال گذشته 9 نفر برای درمان P.C.O به مراجعه کرده اند بعضی از آنها تا سه سال تحت درمان دارویی پزشکان قرار داشتند، یک نفر از این عده نتیجه مثبت از طب سوجوک نگرفت و یک نفر دیگر به دلیل مسافرت درمان را نیمه کاره رها کرد ولی علائم بالینی گویای بهبودی او بود ولی چون سونوگرافی انجام نشد او را نیز درمان نشده در نظر گرفته شد و 7 نفر نتیجه مثبت گرفته اند . سه نفر از این عده باردار شده اند که 2 نفر آنها زایمان کرده اند و نفر سوم نیز در ماه هفتم بارداری است .در کل می توان ادعا کرد که در حدود 77% بیماران مراجعه کننده نتیجه مثبت گرفته اند .

 

نتایج بدست آمده دراین مطالعه و مطالعات قبلی انجام شده نشان داد که طب سوجوک و سوزنی ممکن است به عنوان اولین درمان برای P.C.O به بیماران توصیه شود .

 

روش درمان دردهای قاعدگی با استفاده از طب سوزنی و طب چینی :
برای كمك به كاهش علائم درد در بدن طب سوزنی مدتهای مدیدی است كه طب سوزنی شناخته شده است . طب سوزنی سطح اندورفین را در خون افزایش می دهد  و بر فاكتورهای تولید درد مقابله كند . مهم تر از این همان گونه كه بحث كردیم طب سوزنی می تواند برای متوازن ساختن هورمونها مورد استفاده قرار گیرد . تاثیرش بر سیستم اندورفین این گونه است كه تولید هورمونها را تنظیم كند تا میزان استروژن و پروژسترون در حد معمول بماند . گاهی اوقات برای تنظیم سیستم اندورفین از گیاهان چینی هم استفاده می گردد .

 

كاهش میزان درد در دوران قاعدگی به گونه ای موفقیت آمیز با طب سوجوک،سوزنی و گیاهان محقق شده است . كاهش علائم معمولا در طول ماه اول درمان قابل مشاهده است سپس روند بهبودی ها ادامه می یابد و در طول قاعدگی های متوالی حفظ می گردد . معمولا ً توصیه می گردد  برای اولین دوره قاعدگی هفته ای 1 بار مراجعه شود سپس بیمار می تواند بر مبنای پاسخ بدنش جلسات درمان را كاهش دهد .

 

همان طور كه قبلا ذكر شد رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در داشتن دوره قاعدگی بی درد ایفا داشته باشد . رژیم غذایی مطلوب رژیم غذایی حاوی مقادیر كم چربی حیوانی و گیاهی و مقادیر بالایی از فیبر است  كه شبیه رژیمهای مبتنی بر غذاهای كامل غنی از كربوهیدراتهای پیچیده و سبزیجات است . تاثیر مثبت تمرینات ورزشی را هم نمی توان نادیده گرفت  و به هنگام مواجهه با انواع درد كاهش استرس هم می تواند فاكتور مهمی تلقی گردد . طب سوجوک با شما كار خواهد كرد تا برای الگوی درد شما بهترین اصلاحات را در سبك زندگی و رژیم غذایی شما ایجاد كند تا كمك كند نتایج حاصله از درمان شما تا سالهای سال ادامه داشته باشد . 

 

با طب سوجوک استرس ها را به فراموشی بسپارید :
در حال حاضر بخش عمده ای از جمعیت جهان از اختلالات مرتبط با استرس رنج می برند که مشکل اجتماعی  بزرگی در جوامع است  و حالت اپیدمی و فراگیر پیدا می کند . هر فردی در طول زندگیش تجربه ای استرس زا داشته است اما اکثریت مردم تعبیر درستی از ماهیت آن ندارند . در زبان انگلیسی  استرس به معنای فشار ، کشیدگی ، ضرب دیدگی می باشد . اولین مطالعه علمی درباره این مشکل در سال 1936 توسط هانس سلی (Hans Selie) با عنوان ” سندروم ایجاد شده توسط عوامل مضر” به چاپ رسید . این دانشمند 3 مرحله را به شرح زیر تعریف کرد :

 

1 – واکنش هشدار با تجهیز همه منابع یک اندام بدن و ترشح بیشتر هورمون ها، علی الخصوص هورمون آدرنالین توسط غده های درون ریز و افزایش جذب اکسیژن و قند توسط سلولها و بافتها .

 

2 – مقاومت ، زمانی که به دلیل تجهیز نیروهای حفاظتی اندام، موفق به مدیریت موفقیت آمیز شرایط استرس زا می شود . ( در مراحل مقدماتی هیچ نقصانی در وضعیت سلامت شخص رخ نمی دهد )

 

3 – در مرحله سوم فرسودگی  رخ می دهد بدین معنی که وقتی کشمکش ها شدت می یایند  و زمان آنها طولانی می گردد منجر به بروز نقصان در توانایی سازگاری اندام شده و راه  ابتلا به بسیاری از بیماریها را باز می کند . هر انسانی سطوح اندوخته خود را داراست . یک محرک می تواند در بعضی از افراد اختلالات خفیفی ایجاد کرده و در برخی دیگر منجر به بروز بیماریهای حاد گردد.

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها