Loading...

علت سرفه های آخر شب چیست؟

علت سرفه های آخر شب چیست؟
یک متخصص داخلی درباره علت سرفه‌های مدام در آخر شب و راه‌های درمان آن توضیحاتی داد.

علی ارغوانی متخصص داخلی اظهار کرد: برخی افراد به محض اینکه سرشان را روی بالش می‌گذارند دچار سرفه‌های مزمن می‌شوند و شبانه این عارضه به سراغشان می‌آید؛ تداوم سرفه بیش از چهار هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد.

این متخصص داخلی درباره علت تشدید سرفه‌های شبانه در افرادی که زمینه ابتلا به هیچ گونه بیماری زمینه‌ای را ندارند، گفت: علت سرفه‌های مزمن شبانه به سه دسته عمده از قبیل سینوزیت و ترشحات پشت حلق، ریفلاکس معده (بازگشت اسید معده) و بیماری‌های انسدادی ریه مانند COPD و آسم تقسیم بندی می‌شود.

ارغوانی با بیان اینکه تداوم سرفه بیش از چهار هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد، عنوان کرد: بیماری‌ های سینوزیت و ترشحات پشت حلق و ریفلاکس معده از عمده‌ترین دلایل سرفه‌های شبانه هستند بنابراین به افراد توصیه می‌شود اگر سرفه‌های شبانه آن‌ها بیش از چهار هفته طول کشید حتما جهت عکس و رادیوگرافی از سینه و ریه به پزشک مراجعه کنند.

مصرف آویشن را در درمان سرفه فراموش نکنید

وی ادامه داد: هنگامی که افراد دچار سرفه‌های شبانه شدند می‌توانند با مصرف برخی درمان‌های خانگی مانند آویشن و عطر پیچک سمی، شربت ضد سرفه، انجام بخور و کاهش میزان مصرف غذا‌های شبانه به بهبود سرفه‌های شبانه کمک کنند؛ افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی هستند دچار سرفه‌های شبانه می‌شوند.

این متخصص داخلی افزود: سرفه‌های شبانه در افرادی که دچار آنفلوآنزا و سرماخوردگی هستند ایجاد عارضه می‌کند برای مثال ممکن است فرد دچار فتق، شکستگی دنده، بی‌اختیاری ادرار، خونریزی وغیره شود که به این افراد هشدار داده می‌شود سرفه‌های شبانه را جدی بگیرند و جهت پیشگیری از بروز عارضه به پزشک مراجعه کنند.

ارغوانی تشریح کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سرفه‌های ناشی از برگشت اسید معده به مری، بالا بردن سر هنگام خواب است؛ انتخاب یک بالش مناسب راه حل ساده‌ای است که در اینجا به کمک شما خواهد آمد؛ همچنین می‌توانید از یک دستگاه بخور در محیط خوابتان استفاده کنید.

مایعات؛ درمانی سریع در رفع سرفه

وی یادآوری کرد: برای درمان سرفه‌های خشک در شب، در طی روز و مخصوصا چند ساعت قبل از خواب حتما به مصرف مایعات توجه ویژه داشته باشید، مصرف مایعات مخصوصا نوشیدنی‌های گرم با نرم کردن خلط گلو، سرفه‌ها را کاهش خواهند داد، قبل از خواب از شربت ضد سرفه و یا آبنبات نعنایی مخصوص سرماخوردگی و گرفتگی‌های مجاری تنفسی استفاده کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها