Loading...

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟
حسادت اول باعث ضربه زدن به خود شخص میشود تا دیگران…پس برای اینکه از بدی های حسادت کردن دور بمانیم چه کنیم ؟

 

1. باید منطقی باشید.
اول از همه فردی که همیشه حسود است باید سعی کند برای خودش روشن کند که آیا دلیلی برای این رفتار او وجود دارد یا خیر. همه چیزهایی که حسادت شما را برمی انگیزند در نظر بگیرید. شاید اصلاً این دلایل ارزش توجه کردن را هم نداشته باشند.

 

شما به زمان نیاز دارید تا درک کنید که مشکل واقعی شما چیست. شاید از چند ساعت تا چند روز طول بکشد تا دلایل خود را کشف کنید. وقتی متوجه می شوید که حسادت شما منطقی نیست، باید دلایل خود را یادداشت کنید و دفعه بعدی که کنترل احساسات خود را از دست دادید به آنها بنگرید و دوباره نوشته هایتان را مرور کنید.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

 

2. به همسرتان اعتماد کنید.
مطمئناً از اینکه ببینید همسرتان با فرد دیگری بگو بخند می کند عصبانی می شوید. درست است که این وضعیت اصلاً خوشایند نیست و افرادی وجود دارند که سعی می کنند همسرتان را از شما بگیرند، ولی این دلیل ناراحتی شما نیست. یادتان باشد که اعتماد است که به شما کمک می کند تا رابطه ای طولانی مدت و محکم با شریک زندگی تان بسازید. همیشه که نمی تواند همسرتان را کنترل کنید، پس باید آرام باشید و به او اعتماد کنید.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

 

3. ناامنی ها را شناسایی کنید.
در بیشتر موارد، حسادت ما از ناامنی هایمان ریشه می گیرد. اگر فکر می کنید آن خانمی که دور و بر شوهر شماست، یا همکاران یا دوستانش از شما زیباتر و لاغرتر هستند، بنابراین حس حسادت شما را دیوانه خواهد کرد. شما باید ناامنی هایتان را شناسایی کنید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، زیرا این نقاط قوت شما هستند که شما را منحصر بفرد می کنند. باید به خودتان مطمئن تر باشید و نگذارید حسادت جلوی عقل سلیم و منطق شما رابگیرد.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

4. گذشته را فراموش کنید.
وقتی نوبت به رابطه با آقایان می رسد، شاید تجربه های قبلی ما برایمان مفید باشند، حتی اگر ناخوشاینده بوده و خاطرات بدی داشته باشیم. باید اشتباهاتی که قبلاً مرتکب شده ایم را در نظر داشته باشیم و در آینده آنها را تکرار نکنیم. در هر صورت وقتی وارد رابطه جدیدی می شوید و واقعاً طرف مقابل تان را دوست دارید، نباید بگذارید که تجربه بد رابطه گذشته شما رابطه فعلی تان را خراب کند.

 

برای مثال اگر نامزدتان به شما خیانت کرده بود، نباید این بار وسواس نشان دهید. در واقع افراد با هم متفاوتند و همه بد نیستند. بهترین راه برای آنکه در زندگی تان با این فرد موفق باشید این است که گذشته را فراموش کنید و از حال لذت ببرید.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

5. بیشتر با هم وقت بگذرانید.
زوج هایی زیادی هستند که بخاطر شرایط مختلف وقت زیادی را با هم سپری نمی کنند. برای مثال، ممکن است شما زیاد کار کنید یا محل کارتان از هم دور باشد یا کارتان طوری باشد که زمان زیادی را دور از هم باشید. اینکه نتوانید زیاد با هم باشید، باعث می شود که جر و بحث ها شروع شوند.

 

معمولاً حسادت دلیل اصلی سوءتفاهم ها است. علیرغم همه کارهایی که دارید و باید انجام دهید، سعی کنید زمان بیشتری را با همسرتان سپری کنید و از هر لحظه خوشبختی تان استفاده کنید.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

6. شبکه های اجتماعی را ترک کنید.
شاید با خواندن عبارت فوق شوکه شوید، ولی برای بیشتر افراد شبکه های اجتماعی منبع اصلی حسادت هستند. شاید بسیاری از دوستانمان را دیده باشیم که همسران آنها در شبکه های اجتماعی با افراد دیگری در ارتباطند. برای آنکه از جر و بحث ها و حسادت های جلوگیری کنید، این شبکه ها را ترک کنید.

 

با این کار رابطه شما با کسی که دوستش دارید محکم تر می شود. در هر حال راه های بسیاری برای حفظ رابطه تان با دوستان و آشنایان و فامیل وجود دارد.

 

حس حسادت را چگونه مهار کنیم؟

 

7. وضعیت را روشن کنید.
شرایط و وضعیت های پر استرس و سوء تفاهم ها بخش مهمی از روابط زوج ها هستند. مسئله این است که این طور وضعیت ها هر چند وقت یکبار پیش می آیند.

 

اگر دائماً شاهد آن هستید که شریک زندگی تان رفتارهای عجیبی دارد و نشانه های خیانت را بطور واضح و روشن می بینید، لازم است که درباره این مشکل با او صحبت کنید و دلایل این رفتارهای او را کشف کنید. شاید اصلاً دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد و به توافق برسید. روشن کردن وضعیت و برطرف کردن شک و تردید باعث می شود که حسادت شما نیز از بین برود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها