Loading...

وارد غار تنهایی مردان نشوید و دخالت بی‌جا نکنید

وارد غار تنهایی مردان نشوید و دخالت بی‌جا نکنید
ضرب المثلی قدیمی می‌گوید اگر می‌خواهی کسی را بشناسی یا با او همسایه شو یا همسفر.

حالا زن و مردی را تصور کنید که پس از ازدواج به قول معروف زیر یک سقف می‌روند و می‌خواهند همدم و همراز یکدیگر باشند در این بین شناخت تفاوت‌ها کمی سخت است، یکی از این تفاوت‌ها با عنوان غار تنهایی مردان شناخته می‌شود. زن‌ها دقیق‌تر مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند اما مردها به جزئیات کمتر توجه می‌کنند، همین موضوع باعث شده وقتی یک مرد گوشه‌گیر می‌شود با بی‌دقتی خود به طرف مقابل باعث رنجیده خاطر شدن او شود اما اگر تفاوت‌ها را بشناسیم رنجش‌ها خیلی کمتر رخ می‌دهند. پس در ابتدای یک زندگی مشترک بین زن و مرد شناخت تفاوت‌ها بسیار کمک کننده است. وقتی مرد را در حال سکوت دیدید و این سکوت ادامه دار شد بدانید که آن‌ها وارد غار تنهایی خود شده‌اند زنان در به اشتراک گذاشتن احساسات و عواطف خود یک سر و گردن از مردان بالاتر هستند آن‌ها براحتی شادی، غم و نگرانی‌های خود را بیان می‌کنند اما وقتی پای به اشتراک گذاشتن عواطف مردان می‌رسد با یک شاگرد ضعیف مواجه خواهیم شد که برگه‌ی امتحانی خود را سفید به معلم تحویل می‌دهند همین نکته ممکن است سبب ساز اختلاف شود اما با شناخت و بررسی تفاوت‌ها جلوی اختلافات و سوء تفاهم‌ها گرفته می‌شود.

غار تنهایی مردان کجاست؟

مرد‌ها اهل به اشتراک گذاشتن نیستند و درون ذهن خود شروع به کلنجار رفتن با موضوع می‌کنند، می‌خواهند موضوع را درون ذهن خودشان حل و فصل کنند، به نتیجه برسند و در نهایت بدانند که با این موضوع پیش آمده می‌خواهند چه راه و روشی را در پیش گیرند. ما به اصطلاح به این فضای ذهنی که مردان در آن قرار می‌گیرند غار تنهایی می‌گوییم جایی که با ورود به آنجا دیگر صحبت نمی‌کنند و به فضای اطراف خود کمی بی‌دقت هستند.

علت گرایش به غار تنهایی در مردان

هر مسئله‌ی احساسی و یا استرسی که برای مردان به وجود آید برای اینکه با آن کنار بیایند نیاز دارند تنها وارد فضای ذهنی خود شوند موضوع را درون ذهنشان آنقدر مرور می‌کنند تا اول از همه موضوع را قبول کنند. شاید برای طرف مقابل در زندگی مشترک این سوال پیش بیاید آیا به من اعتماد ندارد و یا من هم صحبت خوبی نیستم که اینگونه رفتار می‌کند ولی پاسخ به همه‌ی این سوال‌ها این است که رفتن مرد به غار تنهایی انجام یک کار از روی غریزه است همانطور که ناخوداگاه پلک می‌زنیم، مردان هم ناخوداگاه و از روی غریزه اینگونه با مسائل برخورد می‌کنند.

چرا در غار تنهایی مردان سکوت حکم فرماست؟

در اینجا باز به یکی از تفاوت‌های بین زنان و مردان می‌رسیم، ذهن زنان قادر است در یک زمان واحد چند کار را با هم انجام دهد شاید نمونه‌ی بی‌نظیر این مطلب مادران باشند در حالی که مواظب فرزند خود هستند همه‌ی کارهای دیگر خود را انجام می‌دهند، مثلا در آشپزخانه نشسته‌اند و در حال پاسخ به یک تماس تلفنی هستند، همچنین فرزند خود را هم زیر نظر دارند از غذا غافل نیستند و همزمان مطلبی را که در ذهن دارند بر روی یک کاغذ می‌نویسند.

 اما مردان در یک زمان فقط یک کار را می‌توانند انجام دهند مثلا وقتی دارند چیزی را می‌نویسند و با آنها شروع به صحبت می‌کنید برای صحبت کردن اول نوشتن را متوقف می‌کنند و بعد از آن وارد گفتگو می‌شوند به همین خاطر وقتی وارد غار تنهایی خود شدند دقیقا در حال انجام یک کار هستند و همانطور که گفتیم مردان همزمان یک کار را می‌توانند انجام دهند. دلیل سکوت در غار تنهایی مردان این نیست که نمی‌خواهند حرف بزنند بلکه نمی‌توانند حرف بزنند!

زمان به غار تنهایی رفتن مردان

در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم غار تنهایی مردان مثل یک جعبه‌ی ابزار است هر وقت احساس کنند چیزی در ذهنشان نیاز به تعمیر و درست کردن داشته باشد درب غار تنهایی مردان باز می‌شود.

مردی را در نظر بگیرید که در محل کار خود دچار اختلاف با یکی از همکاران خود شده است، در این زمان درب غار تنهایی خود را باز می‌کند و در آنجا شروع به فکر کردن به اتفاقی که پیش آمده می‌کند، آنقدر آنجا می‌ماند تا یک تصمیم قاطع بگیرد و بفهمد چه اتفاقی افتاده است. وقتی از غار تنهایی خود خارج شد شروع به صحبت می‌کند، به همین علت ممکن است وقتی مردی در حال بازگو کردن همچین ماجرایی برای همسر خود است در جواب اینکه بپرسید چه موقع این اتفاق افتاد بگوید یک هفته پیش!

ساکن غار تنهایی کی از غار خود بیرون می‌آید؟

به گزارش مجله‌ی پزشکی آسان طب خارج شدن فرد از این حالت بسته به موضوع پیش آمده و ویژگی‌های فردی شخص متفاوت است اما  وقتی یک مرد وارد غار تنهایی خود شد تا به نتیجه نرسیده است خارج نمی‌شود. درست مثل قطاری که تا به مقصد نرسد توقف نمی‌کند، مردان نیز همانجا می‌مانند تا موضوعی که ذهنشان را درگیر کرده حل و فصل کنند.

نحوه‌ی کمک به ساکن غار تنهایی

بهتر است به ساکن غار تنهایی اجازه دهیم در سکوت خود باقی بماند و تمرکز خود را روی مطلبی که ذهنش را درگیر خود کرده حفظ کند، با این کار زودتر به نتیجه می‌رسد و از غار خود خارج می‌شود. مردها بلد نیستند درخواست کمک کنند، پذیرفتن پیشنهاد کمک را هم به فکر خود راه نمی‌دهند دوست دارند در لباس یک تعمیرکار ماهر هر چیز خرابی را خودشان درست کنند، حتی با استرس‌ها مشکلات و احساسات خود هم که مواجه می‌شوند این لباس را می‌پوشند پس اجازه دهیم آقای تعمیرکار روی کار خود تمرکز کند!!

مرد‌ها وقتی در غار تنهایی خود نشستند کمی حساس و زود رنج می‌شوند، آنقدر که پیشنهاد‌ها را انتقاد می‌دانند و در مواجهه با انتقاد که دیگر لباس جنگ می‌پوشند!!

نتیجه گیری

هم زنان و هم مردان دوست دارند گاهی اوقات به زنانگی و مردانگی خود برسند و این تمایل گاهی به شکل یک نیاز ظاهر می‌شود و هنگام برآورده شدن، این نیاز همراه با تفاوت است. برای نمونه وقتی یک زن با مشکلی رو برو می‌شود با به اشتراک گذاشتن شرح موضوع، احساسات خود را تخلیه می‌کند اما وقتی یک مرد با مشکلی روبرو شد دقیقا بر عکس عمل می‌کند، سکوت کرده با کسی حرف نمی‌زند و در تنهایی مشغول به کنکاش در ذهن خود می‌شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها