Loading...

وای‌فای به جای باتری برای گجت‌ها

وای‌فای به جای باتری برای گجت‌ها
باتری‌ها نقطه ضعف موجودیت دیجیتالی ما هستند، گرانند و غیر قابل جایگزین. اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتون روش خودشان را دارند که باتری را در بسیاری دستگاه‌ها در گذشته باقی می‌گذارد.

باتری‌ها نقطه ضعف موجودیت دیجیتالی ما هستند، گرانند و غیر قابل جایگزین. اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتون روش خودشان را دارند که باتری را در بسیاری دستگاه‌ها در گذشته باقی می‌گذارد.

 

در هفته‌ای که گذشت کنفرانس EmTech Digital برگزار شد که در آن شیام گولاکوتا، استادیار دپارتمان مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه واشنگتون، راهی ارائه داد که در آن دستگاه‌ها چیزی غیر از  سیگنال‌های بی‌سیم استفاده نمی‌کردند. این روش Wi-Fi Backscatter یا Ambient Backscatter نام دارد که کدهای باینری صفر و یک را به وسیله جذب و انعکاس سیگنال‌های تلویزیونی یا وای‌فای موجود در هوا، منتقل می‌کنند و اصلا به باتری نیاز ندارد.

گولاکوتا گفت آزمایشات گذشته در دریافت میزان کمی انرژی از وای‌فای دلالت دارد که مداخلات بسیاری نیز روی شبکه‌های بی‌سیم ایجاد می‌کردند و سرعت را هم کاهش می‌دادند. اما این تیم راه‌حلی برای حفظ سرعت دیتا پیدا کرده که بین کانال‌های وای‌فای جهش انجام می‌شود.

تاکنون این فناوری فقط برای دستگاه‌هایی استفاده شده که نیروی کمی نیاز دارند مانند سنسورهای درجه حرارت، تشخیص دهنده حرکت و دیگر دستگاه‌های IOT. دستگاه‌ها هم باید به روتر نزدیک باشند و دورتر از فاصله 8 متری قرار نگیرند.

انتقال اطلاعات پرداخت از طریق امواج رادیویی

گولاکوتا در این کنفرانس نشان داد که چگونه دو دستگاه بدون باتری اطلاعات پرداخت را با استفاده از سیگنال‌های رادیویی موجود در هوا، منتقل کردند.

گولاکوتا هیچ برنامه زمانی برای اینکه چه زمانی دستگاه‌ها می‌توانند از فناوری Backscatter به جای باتری استفاده کنند، ارائه نداد. او گفت که احتمالا نمی‌توان از آن در دستگاه‌های بزرگ استفاده نمود مثلا اسمارت‌فون‌ها مگر اینگه آن گجت‌ها را اساسا دوباره طراحی کنیم.

اما این فناوری می‌تواند در زنگ آتش‌سوزی منازل (وقتی باتری ضعیف شده) و بیدار کردن کودک استفاده نمود که تمام آنها با ارزش هستند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها