Loading...

USB4 با پهنای باند 40 گیگابیتی معرفی شد

USB4 با پهنای باند 40 گیگابیتی معرفی شد
جدیدترین نسل ارتباطات USB با نام USB4 توسط اینتل و USB-IF معرفی شد. این فناوری بر اساس تاندربولت 3 کار می‌کند و حداکثر پهنای باند آن 40 گیگابیت بر ثانیه است.

اینتل و USB-IF از نسل جدید کابل‌های همه کاره خود با نام USB4 رونمایی کردند. این کابل‌ها می‌توانند پهنای باند موجود در کابل‌های USB 3.2 را دو برابر افزایش داده و ظرفیت آن را به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه برسانند. با این میزان خروجی، یک کابل تنها می‌تواند به صورت همزمان چندین خروجی تصویری و اطلاعاتی داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید می‌توانید به دو نمایشگر 4K با نرخ ۶۰ گیگاهرتز اطلاعات بفرستید.

USB4 یک پروتکل کاملا جدید نیست. این پروتکل بر اساس تاندربولت ۳ ساخته شده که اینتل به تازگی آن را به گروه USB اضافه کرده است. USB4 همچنان با استانداردهای قبلی مثل USB 3 و USB 2 سازگار خواهد بود.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای دستیابی به حداکثر سرعت باید کابلی با پشتیبانی از سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه داشته باشید. بنابراین با کابل‌های USB-A عادی نمی‌توانید از حداکثر ظرفیت این فناوری استفاده کنید.

تاندربولت تاکنون عمدتا فقط توسط اپل استفاده می‌شد، اما اینتل می‌خواهد با کمک مایکروسافت از پشتیبانی آسان این فناوری در ویندوز ۱۰ نیز اطمینان یابد. البته این شرکت کاربران لینوکس را هم فراموش نکرده است.

حالا بیش از ۵۰ شرکت در مراحل پایانی دریافت تاییدیه USB4 قرار دارند و گواهی آن‌ها تا اواسط سال صادر می‌شود. با توجه به این که USB 3.2 در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و هنوز نتوانسته رواج زیادی پیدا کند، باید حداقل چند سال منتظر باشیم تا USB4 در نهایت به دست کاربران عادی برسد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها