Loading...

ساخت بازی بدون نیاز به کدنویسی

ساخت بازی بدون نیاز به کدنویسی
بسیاری فکر می کنند که برای تهیه و تولید یک بازی حتما لازم است تا بانرمافزارهای برنامه نویسی آشنایی داشته باشیم. اما راه های آسان تری هم وجود دارد.

متاسفانه همین موضوع باعث شده که اکثر افراد از تولید بازی های رایانه ای وحشت داشته باشند و به سراغ یادگیری آن نروند. در این مطلب قصد داریم شما را با چند نرم افزار آشنا کنیم که امکان ساخت بازی های قدرتمند رایانه ای، بدون کدنویسی را به شما می دهند. این ابزارها این امکان را به شما خواهند داد که بصورت مستقل یک بازی ایجاد کنید. لازم به ذکر است که در تولید هر بازی، نرم افزار و یا وبسایتی که نیاز به کدنویسی ندارد مسلما محدودیت ها و انعطاف پذیری کمتری دیده می شود و تنها از یکسری کدهای از پیش نوشته شده استفاده خواهید کرد، بنابراین بهترین روش استفاده از برنامه نویسی است.

GameMaker: Studio

game maker

 

شاید بتوان گیم میکر را به عنوان محبوب ترین ابزار جهت ساخت بازی معرفی کرد. قابلیت کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) و دیگر ویژگی های آسان اجازه می دهد که هر کسی بتواند به سادگی برای خود یک بازی بسازد وبا وجود سادگی آن، هنوز بازی های فراوانی با گیم میکر ساخته می شود.

یک از قابلیت های فوق العاده ی نرم افزار گیم میکر این است که امکان نوشتن کد و اسکریپت در یک محیط توسعه ی یکپارچه برای شما فراهم شده و می توانید علاوه بر داشتن یک محیط ویژوال و گرافیکی، از نوشتن کد نیز بهره مند شوید! این موضوع باعث می شود که توسعه دهندگان بازی، همچنان علاقه مند به یادگیری گیم میکر باشند.

اخیرا یویو گیمز سه نسخه از نرم افزار گیم میکر را ارائه داده است. اولین نسخه، نسخه ی رایگان است که فقط برای تست و امتحان بر روی سیستم مناسب است. اگر می خواهید به صورت جدی به تولید بازی و انتشار آن فکر کنید باید دومین نسخه ی (حرفه ای) آن که ابزارهای بسیار بیشتری دارد و قیمت آن در حدود ۵۰ دلار است، را تهیه کنید. سومین نسخه (استاد) تمامی ابزارها را ارائه کرده است و قیمت آن در حدود ۸۰۰ دلار است.

Adventure Game Studio

Adventure-Game-Studio

 

توسعه دهندگانی که تجربه ی بیشتری نسبت به افراد مبتدی دارند، نرم افزار Adventure Game Studio را ترجیح می دهند. حتی اگر شما تازه کار هستید و هیچ تجربه ی قبلی در بازی سازی ندارید، می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. در ضمن این برنامه دارای یک محیط کدنویسی (IDE) برای کسانی که علاقه مند به نوشتن کد هستند، نیز می باشد.

Unity

unity

 

شاید هیچ کدام از ابزارهای موجود در این فهرست به اندازه ی یونیتی قدرت و شهرت نداشته باشند. یونیتی با داشتن یک جامعه ی بزرگ، همچنان در حال توسعه و پیشرفت می باشد. امکان ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی در این نرم افزار نیز وجود دارد. همچنین این موتور بازی سازی قدرتمند دارای مجموعه ای عظیم از کتابخانه ها، منابع فراوان و فروشگاه های معتبر است. بسیاری از توسعه دهندگان بازی در دنیا از یونیتی استفاده می کنند. نکته ی جالب توجه این است که این نرم افزار کاملا رایگان است!

RPG Maker

یکی از ابزارهایی که ساخت بازی ها را برای توسعه دهندگان بسیار ساده تر کرده، RPG Maker می باشد. رابط کاربری این موتور بازی سازی بسیار ساده است و در عین حال ابزارهای قدرتمندی در این محصول قرار گرفته اند. از نکات جالب توجه این برنامه می توان به امکان نوشتن اسکریپت و کد اشاره کرد. در حال حاضر چند نسخه از این نرم افزار وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود، اقدام به تهیه ی آن نمایید.

GameSalad

gamesalad

 

 

گیم سالاد شباهت زیادی به گیم میکر دارد و به شما امکان انتشار، بر روی چند پلتفرم را می دهد. یکی از نکاتی که کار با این نرم افزار را ساده می کند، داشتن ویژگی کشیدن و رها کردن آیتم هاست که هر کسی می تواند با این روش، به سادگی، یک بازی برای خود به وجود آورد.

این نرم افزار، کتابخانه و توابع قدرتمندی دارد که امکانات بسیار بیشتری را برای توسعه دهندگان فراهم می کند. در حال حاضر هزاران نفر از این نرم افزار استفاده می کنند و یکی از موفق ترین نرم افزار های تولید بازی می باشد. در حال حاضر، این نرم افزار به صورت رایگان در دسترس می باشد هرچند که با پرداخت ۳۰۰ دلار می توانید به نسخه ی حرفه ای آن دسترسی پیدا کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها