Loading...

بهترین وب‌سایت‌ها در گوگل چه خصوصیاتی دارند وSEO

بهترین وب‌سایت‌ها در گوگل چه خصوصیاتی دارند وSEO
موتورهای جستجو، خصوصاً گوگل می‌توانند به سرعت تغییر کنند و این شاید همیشه خوب نباشد. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که اگر یک راهکار SEO خوب یک‌دفعه به SEO بد تبدیل شود و شما حواستان نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

.وب‌سایت‌های بزرگ آن‌قدرها هم تلاش نمی‌کنند

باید بدانید که وب‌سایت‌های بزرگ به‌اندازه شما نیاز به تلاش ندارند، زیرا مردم و علاقه‌مندان به کمکشان می‌آیند و دائماً نامشان سرچ می‌شود.

این وب‌سایت‌ها می‌توانند به‌راحتی از خبررسانی‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری‌ها استفاده کنند. البته این نکته به آن معنا نیست که این شرکت‌ها می‌توانند راحت بنشینند و اقدامی نیاز ندارند. هرقدر که برند بزرگ‌تر باشد به همان اندازه نیز در مورد آن بیشتر صحبت خواهد شد و به همان اندازه نیز شکستش بزرگ‌تر خواهد بود. درواقع اگر یک برند بزرگ قدم اشتباهی بردارد، هرقدر هم که آن اقدام کوچک باشد ولی با شکست مواجه شده و این اتفاق تأثیر زیادی بر وجه آن برند خواهد داشت.

2.حضور در شبکه‌های اجتماعی

همه می‌دانند که گوگل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را به‌دقت موردبررسی قرار می‌دهد؛ لایک های فیس بوک، تعداد دفعات به اشتراک گذاشته‌شده ، نقل‌شده ها در Twitter، حتی Pin  در Pinterest را مورد توجه موتور جستجوی گوگل خواهد بود. اما شاید همه ندانند که Google+1 یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای شناسایی رنک وب‌سایت‌ها به شمار می‌آید که بعدازآن با فاصله کمی Facebook  قرار دارد.

بنابراین اگر تاکنون از Google+1 استفاده نمی‌کردید و یا هنوز در آن حساب ندارید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و اقدام کنید.

3.استفاده از عنوان فرعی و Backlinks در SEO

مطمئناً شنیده‌اید که Backlink و عنوان فرعی که شامل کلیدواژه است، می‌تواند در پایین آوردن Rank سایت بسیار مؤثر باشد. اما این مسئله در سال 2012 تغییر کرد تا جایی که عنوان شد Heading های یک که حاوی کلیدواژه‌ها هستند می‌تواند به ضرر سایت عمل کنند. همچنین عناوین طولانی نیز می‌توانند تأثیر منفی به روی سایت داشته باشند.

نکته مهم آن است که امروزه پربار بودن مطلب و تعداد بیشتر کلمات آن بیشتر از هر چیز می‌تواند به نفع SEO سایت باشد. این‌گونه مطالب معمولاً بیشتر از مطالب ساده به اشتراک گذاشته‌شده و به آن‌ها ارجاع داده خواهد شد.

4.لزوم گنجاندن کلمات کلیدی در نام سایت

به‌صورت خلاصه می‌توان گفت در حال حاضر روند استفاده از واژه‌های کلیدی در نام سایت از مد افتاده است و دیگر گوگل اهمیتی به آن نمی‌دهد. درواقع گنجاندن نام سایت در قسمت‌های دیگر سایت نظیر URL، عنوان و نیز در لینک‌های داخلی و خارجی بسیار مهم‌تر است.

5.ارائه  مطالب خوب و باکیفیت

آنچه از دیدگاه گوگل دارای اهمیت است، تعداد تصاویر درون مطلب و نیز میزان بالای لینک‌های داخلی آن است. همچنین سرعت لود شدن صفحه نیز دارای اهمیت است. اگر شما به طور متناوب مطالب پربار تولید کنید و مدام سایت‌های دیگر به شما لینک شوند و همچنین از رسانه‌هایی چون تصویر و ویدیو استفاده کنید، بهترین روش را برای دستیابی به یک Rank موفق انتخاب کرده‌اید.

مواردی که در بالا ذکر شد جزو خصوصیت همه وب‌سایت‌های مطرح به شمار می‌آید. اگر قصد دارید شما نیز وب‌سایت مطرحی داشته باشید، بهتر است به موارد زیر توجه  کنید:

  • به مخاطب و بازار رقابت توجه داشته باشید

بهتر است برای این کار بازار را مطالعه کنید و پیدا کنید از چه نوع کلمات کلیدی باید استفاده کرد و چه نوع مطالبی را باید تولید کنید. همچنین با بررسی عملکرد رقبا می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها را یافته و برای بهتر بودن برنامه‌ریزی کنید.

  • محتوا و SEO باید باهم پیش بروند

برخی از افراد تصور می‌کنند که بهتر است از محتوای استراتژیک استفاده کرد و با کمک گرفتن از SEO ارزش آن را بالابرده و مخاطبان بیشتری را برای آن جذب کرد. اما الگوریتم‌های گوگل مانند پاندا به ما می‌گویند که تجربه کاربر و کیفیت بالا تنها نکته‌ای است  که باید به آن توجه ویژه داشت. به یاد داشته باشید که SEO باید همگام با تولید محتوای باکیفیت پیش برود.

  • از رنک موبایل حتماً استفاده کنید

امروزه بسیار مهم است که هر وب‌سایتی بر روی گوشی همراه نیز قابل‌رؤیت باشد و درواقع هنگام برنامه‌ریزی به روی SEO این مسئله باید در اولویت قرار بگیرد. همچنین به خاطر داشته باشید که سرعت‌پایین لود شدن صفحه در گوشی می‌تواند یکی از نقاط منفی آن سایت به شمار آمده و به طبع آن باعث خراب شدن رنک آن شود.

دریافت امتیاز منفی از گوگل

در کنار آنکه گوگل می‌تواند در شناخته شدن وب‌سایت شما کمک کند، اگر قوانین آن رعایت نشود ممکن است به شما امتیاز منفی داده و یا حتی از لیست جستجوی خود حذف کند. به همین منظور برخی از قوانین و راهکارهای گوگل را در ادامه برایتان مطرح خواهیم کرد.

قبل از هر چیز باید به خاطر داشته باشید که وقتی وب‌سایتتان آماده شد آن را در این آدرس به ثبت برسانید  تا گوگل آن را شناسایی کند. همچنین بعد از مشخص شدن نقشه وب‌سایتتان آن را نیز در گوگل ثبت کنید. گوگل از این نقشه استفاده می‌کند تا بتواند با ساختار آن بیشتر آشنا شود و بهتر بتواند تمامی صفحات سایت شما را تحت پوشش قرار دهد. البته گوگل تنها موتور جستجویی نیست که باید خود را به آن معرفی کنید. موتورهای جستجوی دیگری نظیر یاهو، AOL، Bing، MSN و غیره وجود دارند که البته تعداد آن‌ها بسیار زیاد است.

شاید ثبت وب‌سایت در هر یک از این موتورها به‌صورت جداگانه کار سختی به شمار بیاید اما برخی از وب‌سایت‌ها هستند که کار ما را آسان کرده‌اند و اگر به آن‌ها سری بزنید می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان سایت خود را در بسیاری از موتورهای جستجو به ثبت برسانید. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارت‌اند از: entireweb، cleversubmitter، isubmit، submitexpress و freewebsubmission.

در کنار ثبت درست سایت، باید دقت داشته باشید که سایت شما سلسله‌بندی شده و لینک متون آن مشخص باشد. هر صفحه باید حداقل از یک لینک متنی ایستایی قابل‌دسترس باشد. بهتر است نقشه سایت در دسترس کاربرها قرار داشته باشد تا بتوانند به‌راحتی با ساختار سایت شما آشنا شوند. همچنین اگر تعداد صفحات و لینک‌های سایت شما زیاد است شاید بد نباشد تا نقشه سایت را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا کاربر راحت‌تر بتواند از آن استفاده کند. البته اگرچه تعداد لینک‌های موجود در یک صفحه می‌تواند بی‌نهایت باشد اما بهتر است تعداد آن‌ها در هر صفحه به میزان قابل‌قبول باشد.

همچنین برای آنکه سایت شما بتواند مخاطب را به‌سوی خود بکشاند بهتر است مفید و غنی از اطلاعات بوده و طراحی آن به‌گونه‌ای باشد که بتواند محتوای سایت را به‌خوبی به تصویر بکشد. سعی کنید به‌جای استفاده از تصاویر برای نشان دادن نام‌ها، محتوا یا لینک‌ها، از متن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که صفحات ایستایی به دلیل آنکه راحت‌تر ایندکس (index) می‌شوند بیش از صفحات دینامیک موردعلاقه موتورهای جستجو بوده و به‌اصطلاح راحت‌تر Crawl می‌شوند.

علاوه بر این گوگل معیارهایی را برای محتوای باکیفیت در نظر می‌گیرد که عبارت‌اند از:

  • اولویت دادن کاربرها به موتورهای جستجو- درواقع صفحات باید برای کاربر طراحی شود
  • کاربر را فریب ندهید
  • از ترفندهایی که برای ارتقاء رنک در موتورهای جستجو وجود دارد استفاده نکنید. همیشه از خود بپرسید آیا اقدامی که انجام می‌دهید برای کاربرتان کارایی دارد یا خیر
  • در مورد آنچه باعث خاص شدن، باارزش شدن و سرگرم‌کننده شدن سایت شما می‌شود، خوب فکر کنید.

همچنین برای ایجاد محتوای باکیفیت از انجام موارد زیر خودداری کنید:

  • محتوایی که به‌صورت خودکار تولید می‌شود
  • شرکت در طرح‌های کلیکی
  • Cloaking- درواقع ارائه مطلبی متفاوت به کاربر که آن را جستجو نکرده است
  • فرستادن کاربر به URL دیگر- درواقع هنگامی‌که فرد بر روی لینکی کلیک می‌کند سایت به‌صورت خودکار او را به URL دیگری متفاوت باهدف کاربر هدایت می‌کند
  • استفاده از متون و لینک‌های پنهان
  • صفحات Doorway  (چندگانه)- معمولاً شامل صفحاتی هستند که هر صفحه برای یک کلیدواژه یا عبارت خاص بهینه‌سازی شده است .در بسیاری از موارد مخصوصاً برای بالا بردن رنک عبارات خاص در گوگل طراحی‌شده‌اند و سپس کاربران را به یک سایت مشخص هدایت می‌کنند . این صفحات چه بر مبنای یک دامین باشند چه چند دامین تنها خستگی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند .
  • لود صفحاتی با کلیدواژه‌های نامرتبط
  • ایجاد صفحاتی با رفتارهای مخرب نظیر اسپوفینگ و فیشنیگ
  • سوءاستفاده از کدهای آماده و غنی
  • ارسال کوئری خودکار به گوگل

به‌جای آن بهتر است از اقدام‌های زیر استفاده کنید:

  • سایت خود را بررسی کنید و اگر علائمی از هک در آن مشاهده کردید خیلی سریع به حذف آن اقدام کنید.
  • اسپم‌هایی که در سایت توسط کاربر تولید می‌شود را به سرعت شناسایی کرده و آن‌ها را حذف کنید

اگر سایت شما این اصول را رعایت نکند، گوگل خود وارد عمل شده و به وب‌سایت اخطار می‌دهد. شما می‌توانید پس از برطرف کردن تمامی این مشکلات سایت خود را برای بررسی مجدد به گوگل ارسال کنید. 

گاهی ممکن است ناخواسته پنالتی دریافت کنید و ندانید که دلیل آنچه بوده است. در این‌گونه موارد می‌توانید از ابزار گوگل  webmaster استفاده کنید تا کاملاً نقاط منفی سایت را برایتان مشخص کند. 

 

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها