Loading...

هوش مصنوعی گوگل چشم افراد نابینا می‌شود

هوش مصنوعی گوگل چشم افراد نابینا می‌شود
هوش مصنوعی گوگل در قالب اپلیکیشن Lookout قرار است به کمک افراد نابینا یا کم‌بینا بیاید و آن‌ها را نسبت به محیط پیرامون خود مطلع کند.

اکثر فعالیت‌های گوگل در زمینه هوش مصنوعی در چند سال گذشته به منظور ساده‌تر کردن زندگی کسانی بوده که همین حالا هم زندگی آسان و راحتی دارند. اما این شرکت گاهی اوقات از دانش و اطلاعات بی‌اندازه خود در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای اهداف بزرگ‌تری استفاده می‌کند و به کمک کسانی می‌رود که با وجود محدودیت‌های جسمی یا ذهنی سعی دارند زندگی خوبی داشته باشند.

Lookout اپلیکیشنی موبایلی است که جمعیت ۲۵۳ میلیون نفره نابینایان یا کم‌بینایان سراسر دنیا را هدف قرار داده. متاسفانه شمار بسیار معدودی از این ۲۵۳ میلیون نفر عملا قادر به دانلود این اپلیکیشن هستند چون این برنامه در حال حاضر فقط برای موبایل‌های پیکسل آمریکایی که از اندروید ۸ یا بالاتر استفاده می‌کنند در دسترس است.

می‌توان انتظار داشت که این اپ به زودی در اختیار دستگاه‌ها، کشورها و پلتفرم‌های بیشتری قرار بگیرد، اما فعلا صحبتی از تاریخ این اتفاق به میان نیامده است. به هر روی، شاید آینده این اپلیکیشن به بازخورد کاربران پیکسل بستگی داشته باشد.

اپلیکیشن Lookout اولین بار در ماه مه ۲۰۱۸ در خلال کنفرانس I/O گوگل معرفی اما اعلام شد که آزمایش و بهبود آن به زمان زیادی نیاز دارد. زیرا همان طور که پیداست این پروژه اهداف نامشخصی دارد. Lookout با استفاده از دوربین و سنسورهای موبایل به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند. این برنامه سه مود اجرایی دارد که در زمینه «کاوش» محیط، «خرید» و خواندن قیمت یا اطلاعات محصولات، و «خواندن سریع» مطالب، علائم و محتواها به کمک این دسته از افراد می‌آید.

این اپ سعی می‌کند به شما بگوید که چه چیزی در مقابل‌تان قرار گرفته، اما این کار آن قدرها که فکرش را می‌کنید ساده نیست. البته نکته مهم این است که هرچند گوگل می‌گوید عملکرد هوش مصنوعی Lookout دقت ۱۰۰ درصدی ندارد، اما حتی اگر دقت آن ۵۰ درصد هم باشد، می‌تواند به این گروه از مردم کمک کند تا تفاوت بزرگی در زندگی روزمره خود رقم بزنند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها