Loading...

آهنگ‌های غمگین حال آدم‌های افسرده را بهتر می‌کند

آهنگ‌های غمگین حال آدم‌های افسرده را بهتر می‌کند
بر اساس مطالعات جدید دانشگاه فلوریدای جنوبی، آدم‌های افسرده‌ای که آهنگ‌های غمگین گوش می‌کنند نسبت به کسانی که آهنگ‌های شاد گوش می‌دهند احساس بهتری پیدا می‌کنند.

تیمی از محققان با مطالعه روی گروهی از زنان دانشجوی دوره لیسانس دریافتند که کسانی که دچار افسردگی هستند در این برهه زمانی بیشتر به آهنگ‌های غمگین گوش می‌دهند چون این آهنگ‌ها حال آن‌ها را بهتر می‌کند.

بخش اول این مطالعه که اخیرا در نشریه Emotion منتشر شده است، سعی داشته مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۱۵ را تکرار کند که نشان می‌داد افراد افسرده ترجیح می‌دهند موسیقی غمگین گوش کنند. محققان دانشگاه فلوریدای جنوبی از ۷۶ دانشجوی زن دوره لیسانس (که نیمی از آن‌ها افسردگی داشتند) پرسیدند که ترجیح می‌دهند به چه نوع آهنگی گوش کنند. نتیجه این بود که، مثل تحقیق سال ۲۰۱۵، کسانی که نشانه‌های افسردگی را داشتند ترجیح می‌دادند به جای موسیقی‌های شاد به موسیقی‌های غمگین گوش کنند.

آن‌ها سپس برای هر نفر از شرکت‌کنندگان به صورت مجزا آهنگ‌های شاد و غمگین پخش کرده و از آن‌ها خواستند تا احساسی را که آهنگ مربوطه برایشان ایجاد می‌کند توصیف نمایند. نتیجه این بود که شرکت‌کنندگان افسرده نه تنها ترجیح می‌دادند به آهنگ‌های غمگین گوش کنند بلکه اذعان داشتند که این آهنگ‌ها احساس بهتری در آن‌ها ایجاد می‌کند. این طور که به نظر می‌رسد آهنگ‌های غمگین در شرایط افسردگی در افراد احساس آرامش و راحتی به وجود می‌آورد. تا پیش از این بسیاری عقیده داشتند که افراد در هنگام ناراحتی به این نوع موسیقی‌ها گوش می‌کنند تا احساس بد خود را تکمیل کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد که این کار مکانیزمی برای کنار آمدن با حس ناراحتی است.

البته این تحقیق جامعه آماری محدود داشته و فقط زنان دانشجوی دوره لیسانس در آن شرکت کرده‌اند، بنابراین شاید بهتر باشد که با قطعیت به نتیجه آن اتکا نکنیم. در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که چرا افراد افسرده ترجیح می‌دهند آهنگ‌های غمگین گوش کنند.

با این حال نتیجه این تحقیق به نوبه خود جالب توجه است و می‌تواند به تکمیل مطالعات قبلی و البته حوزه‌هایی مثل موزیک تراپی (درمان با موسیقی) کمک کند. شاید در آینده تحقیقات بیشتری در زمینه تاثیر آهنگ‌های غمگین و استفاده از آن‌ها در امر درمان صورت بگیرد.

منبع:  جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها