Loading...

گوگل حتی از خریدهای شما هم اطلاع دارد

گوگل حتی از خریدهای شما هم اطلاع دارد
گوگل اطلاعات مربوط به خریدهای شما را به صورت یکجا گردآوری می‌کند و این اطلاعات فقط به خریدهایی که از خود این شرکت انجام می‌دهید محدود نمی‌شود.

به گزارش CNBC، گوگل می‌تواند بفهمد که در چند وقت اخیر چه چیزهایی خریده‌اید، و این اطلاعات حتی می‌تواند آمار خریدهایی که از فروشگاه آمازون یا اپل استور داشته‌اید را هم پوشش دهد. اما گوگل این اطلاعات را از کجا به دست می‌آورد؟ آیا این شرکت مثل پروژه گوگل استریت ویو اتومبیل‌های مخصوصی دارد که آن‌ها را به دنبال شما می‌فرستد تا بببیند از کدام فروشگاه‌ها خرید می‌کنید؟ شاید هم مثل اپلیکیشن Waze اطلاعات خود را از گزارشات مردمی به دست می‌آورد؟ به هر حال، شرایط به گونه‌ای درآمده که حریم خصوصی دیگر هیچ معنایی ندارد.

حقیقت این است که هر گاه یک رسید دیجیتالی از طریق جیمیل برای شما فرستاده می‌شود، گوگل این اطلاعات را می‌خواند. این یعنی حتی اگر از یک رستوران غذا بخرید و رسید آن برای شما ایمیل شود، گوگل به اطلاعات خرید شما دسترسی خواهد داشت. آمار مربوط به خریدهای شما در آدرس myaccount.google.com/purchases قابل مشاهده است. گوگل می‌گوید فقط خود مالک اکانت می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند، و البته امکان حذف این سوابق وجود دارد، اما اگر بخواهید چنین کاری انجام دهید، باید رسیدهای خرید خود را از صندوق ورودی جیمیل‌تان حذف کنید. این شرکت همچنین در گفتگو با CNBC اعلام کرده که امکان غیرفعال‌سازی کامل این قابلیت وجود دارد، ولی هیچ گزینه‌ای برای انجام این کار در وبسایت مذکور دیده نمی‌شود.

اما اکنون سوال این است که چرا گوگل این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند؟ ادعای این شرکت این است که آن‌ها اطلاعات خصوصی ما را به کسی نمی‌فروشند و از آن برای تبلیغات استفاده نمی‌کنند، مگر این که خودمان اجازه داده باشیم، اما با این حال صفحه‌ای مثل لینک بالا را مشاهده می‌کنید که فهرست خریدهای شما احتمالا در آن دیده می‌شود. علاوه بر خریدهایی که اطلاعات آن‌ها از رسیدهای دریافتی جیمیل به دست می‌آید، گوگل اطلاعات سفارشاتی که با استفاده از سرویس‌های این شرکت مثل گوگل پلی استور، گوگل اکسپرس یا از طریق گوگل اسیستنت انجام می‌دهید را هم گردآوری می‌کند.

گوگل می‌گوید:

برای این که بتوانید به راحتی خریدهای خود را ببینید و اطلاعات آن‌ها را یکجا در اختیار داشته باشید، صفحه‌ای ساختیم که فقط توسط خودتان قابل دسترس است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید این اطلاعات را حذف کنید. ما از اطلاعات پیام‌های جیمیل شما برای نمایش تبلیغات استفاده نمی‌کنیم و این مسئله شامل رسیدها و تاییدیه‌هایی می‌شود که آن‌ها را در جیمیل دریافت و اطلاعات‌شان را در صفحه Purchase مشاهده می‌کنید.

چگونه به گوگل اجازه ندهیم از اطلاعات خصوصی ما استفاده کند؟

با مراجعه به صفحه Purchases می‌توانید تراکنش‌ها را به صورت تک به تک حذف کنید. برای انجام این کار کافی است روی آیتم مورد نظر خود کلیک نمایید تا اطلاعات مربوط به آن را ببینید. در پایین صفحه لینکی تحت عنوان Remove Purchase ظاهر می‌شود که باید روی آن کلیک کنید. حالا باکس دیگری را می‌بینید که از شما می‌خواهد با کلیک روی آن به جیمیل خود بروید. وقتی وارد جیمیل‌تان شدید، می‌توانید ایمیل مربوطه را حذف کنید تا اطلاعات آن از روی خود جیمیل و صفحه Purchases پاک شود.

علاوه بر این، می‌توانید کاری کنید که گوگل دیگر امکان استفاده از اطلاعات خرید شما را نداشته باشد. البته انجام این کار باعث می‌شود گوگل اسیستنت نیز نتواند به شما بگوید که خریدهایتان چه زمانی به دست شما می‌رسد. برای انجام این کار به آدرس Google.com بروید و از منوی Settings گزینه Search Settings را انتخاب کنید. سپس به سمت پایین اسکرول کرده و از قسمت Private Results گزینه Do not use private results را انتخاب نمایید. انجام این کار باعث حذف سوابق خرید شما نمی‌شود و گوگل را از ثبت خریدهای بعدی متوقف نمی‌کند، اما باعث می‌شود که این شرکت دیگر از اطلاعات شما برای نمایش نتایج جستجو یا در سایر سرویس‌هایش استفاده نکند.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها