Loading...

iOS آیپد اپل را به یک کامپیوتر مدرن تبدیل می‌کند

iOS  آیپد اپل را به یک کامپیوتر مدرن تبدیل می‌کند
اپل همواره درصدد این بوده است که آیپد را به یک کامپیوتر مدرن تبدیل کند و با معرفی سیستم عامل جدید خود یعنی iOS9 و اضافه شدن ویژگی‌هایی مانند حالت چند وظیفگی با امکان تقسیم صفحه قدم بزرگی در این زمینه برداشته است.

سیستم عامل iOS9 ویژگی‌های جدید و بهبودهای زیادی دارد مانند هوشمندتر شدن سیری و راهنمای شخصی iOS. این ویژگی‌ها با عرضه‌ی رسمی iOS9 در پاییز امسال در تمامی محصولات اپل که از سال ۲۰۱۱ به بعد تولید شده‌اند، مثل آیفون ۴ اس قابل نصب و استفاده خواهند بود. اما این‌بار اپل توجه خاصی به تبلت خود یعنی آیپد داشته است و ویژگی‌های جدید و مهمی به آن اضافه خواهد کرد. آیپد رفته رفته بهتر و کاربردی‌تر می‌شود و اپل با معرفی سیستم عامل جدید خود صحنه را برای خود نمایی آیپد فراهم کرده است.

آیپد همواره در دید اپل چیزی بیش از یک آیفون با سایز بزر‌گ‌تر بوده است، اما تبلت اپل صرفا از برنامه‌هایی بهره می‌برد که برای صفحه نمایش بزرگ‌تر آن بهبود یافته بودند و استفاده‌ی مهم دیگری نداشتند. ممکن بود بعضی اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک در یک صفحه به علت ابعاد بزرگ‌تر آیپد تعداد عکس‌ها و متون بیشتری را نشان دهند. جدا از چند ویژگی چندلمسی سیستم عامل آیپد با آیفون تفاوت چندانی نداشت و به مانند آن عمل می‌کرد. در آن واحد فقط یک اپلیکیشن را می‌توانستید اجرا کنید و برای اجرای برنامه‌ای دیگر یا باید کلید هوم را فشار می‌دادید و برنامه مدنظر را اجرا می‌کردید یا با دوبار کلیک روی کلید هوم برنامه‌ی دیگر را که در پس‌زمینه در حال اجرا بود، فرا می‌خواندید.

iOS 9 تجربه‌ی کار با آیپد را به کلی تغییر خواهد داد

این تجربه را iOS9 به کلی تغییر خواهد داد و برای اولین بار بر روی یک تبلت اپل خواهید توانست دو برنامه را هم‌زمان اجرا کنید و برای مثال در آن واحد و در حال نوشتن یک ایمیل به دوستان خود گوشه چشمی نیز به اعلانیه‌های فیسبوک خود داشته باشید. شما می‌توانید بنا بر خواست خود صفحه را نصف کنید یا به نسبت ۷۰ به ۳۰ آن را دو تکه کنید و دو برنامه‌ی موردنظرتان را روی دو قسمت ایجاد شده اجرا کنید. این دو قسمت و دو برنامه‌ی در حال اجرا کاملا با هم در ارتباط هستند و می‌توانید محتوای متن یا عکس یک برنامه را در همان صفحه به برنامه‌ی دیگر انتقال دهید. اپل می‌گوید آيپد ایر ۲ از این ویژگی بهره خواهد برد و نسل‌های بعدی آیپد نیز این ویژگی را به طور پیش‌فرض خواهند داشت.

 

سایر آیپدها مانند ایر، مینی ۲ و مینی ۳ از این ویژگی بهره‌مند نخواهند شد اما از سایر ویژگی‌های چند وظیفگی iOS 9 می‌توان در آن‌ها استفاده کرد. با ویژگی Slide Over می‌توانید با لمس و کشیدن از کنار صفحه نمایش، برنامه‌ی دیگری را روی برنامه‌ی در حال اجرای خود اجرا کنید و برای مثال به پیامکی که جدیدا دریافت کرده‌اید، پاسخ دهید. امکان پخش ویدئو در حالت تصویر در تصویر نیز به شما این اجازه را می‌‌دهد که بدون نیاز به ترک برنامه‌ای که در حال کار با آن هستید، یک ویدئو را تماشا کنید. البته مشخص نیست که این امکان برای برنامه‌هایی مانند یوتیوب نیز کار خواهد کرد یا نه اما چون اپل در زمان معرفی این ویژگی برنامه‌ی HBO Now را اجرا می‌کرد این امید وجود دارد که ویژگی مذکور برای برنامه‌ی یوتیوب نیز قابل استفاده باشد.

کیبورد آیپد نیز بهبودهایی داشته و نوار ابزاری برای کپی، پیست و دیگر موارد کاربردی روی آن در نظر گرفته شده است، کلید‌های میان‌بر برای حرکت بین برنامه‌ها نیز به این کیبورد اضافه شده‌اند و همه‌ی این ویژگی‌های جدید را می‌توانید در استفاده از کیبوردهای بلوتوث و بر روی آن‌ها نیز تجربه کنید.

همه‌ی ویژگی‌های جدید یک نکته‌ی مشترک دارند: این ويژگی‌ها کار با آیپد را راحت‌تر و لذت بخش‌تر می‌کنند. اگر در حال حاضر آیپد دارید و با آن زیاد کار می کنید، اگر به کارهای روزمره‌ی خود دقت کنید متوجه می‌شوید که ویژگی‌های جدید چند وظیفگی، کارهای شما را به مقدار زیادی راحت‌تر کرده و به آن‌ها سرعت خواهند بخشید.

 

البته این‌ ویژگی‌ها جز مواردی هستند که رقبای اپل سال‌ها است که آن‌ها را در محصولات خود جا داده‌اند. امکان تقسیم صفحه نمایش از نقاط قوت ویندوز ۸ و مایکروسافت سرفیس به شمار می‌رود و سامسونگ مدت زیادی است که ویژگی چند وظیفگی را در فبلت‌ها و تبلت‌های خود به صورت پیش‌فرض دارد. نحوه‌ی استفاده و امکان استفاده‌ی از چند برنامه در آن واحد باعث می‌شود به سمت لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی برویم اما به لطف سامسونگ، مایکروسافت و اپل این ویژگی‌ها برای دستگاه های کم وزن‌تر و کوچک‌تری مثل تبلت‌ها نیز اضافه شده‌اند.

همچنین تغییرات جدید در سیستم عامل اپل در راستای همکاری این شرکت با آی‌بی‌ام و گسترش محصولات اپل در محیط‌های اداری نیز هستند، چرا که افرادی که در این ادارات کار می‌کنند انتظارات بیشتری نسبت به یک کاربر عادی، از آیپد خود خواهند داشت. البته این ویژگی‌های جدید احتمال معرفی آيپد پرو را که شایعاتی زیادی در مورد آن شنیده‌ایم، بالاتر می‌برند، ویژگی چند وظیفگی زمانی خود را بهتر نشان می‌دهد که بر روی صفحه نمایش بزرگ‌تری اجرا شود و شایعات حاکی از آن هستند که آیپد پرو صفحه‌ای بزرگ و ۱۲ اینچی خواهد داشت. به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی که اپل ویژگی تقسیم صفحه نمایش را محدود به آیپد ایر ۲ کرده است، صفحه نمایش بزرگ‌تر و احتمالا مشخصات فنی بالاتر آن نسبت به نسل‌های قبلی است.

تبلت‌ها و به‌طور خاص آیپدها مدت زمان طولانی است که به عنوان نسل بعدی کامپیوترها شناخته می‌شوند. دستگاه‌هایی که هزینه بالا، وزن و قدرت بالا و غیر ضروری لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی را ندارند و می‌توانند کارایی برابر با آن‌ها را نیز از خود به نمایش بگذارند. این ویژگی‌های جدید در iOS9 قدمی در مسیر درست برای آیپدها هستند تا بتوانند فاصله‌ی خود با لپ‌تاپ‌ها را کاهش دهند.

ویژگی‌های جدید می‌توانند تفاوت آیپد را با آیفون در زمینه‌های‌ بیشتری به غیر از یک تفاوت ساده در ابعاد آن، به نمایش بگذارند و توجه بیشتر کاربران لپ‌تاپ‌ها را به سمت خود جلب خواهند کرد. آيپد نسل بعدی لپ‌تاپ‌ها نخواهد بود بلکه با iOS9 به یک کامپیوتر شخصی تبدیل خواهد شد، تغییری که مدت‌ها بود در انتظار آن بودیم.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها