Loading...

حل مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل

بعضی از شما ممکن است به این مشکل برخورده باشید و سریعا به مغازه مراجعه کرده و یک شارژر جدید بخرید . در حالیکه با کمی اطلاعات و اندکی تلاش میتوان مشکل را حل کرد . این مشکل یکی از مشکلات دامن گیر کاربران بوده و خواهد بود .

اکثر مشکلات شارژ نشدن گوشی به کابل usb یا کابل شارژر یا حتی به پورت یو اس بی مربوط است .


مشکل

اگر گوشی شما هنگامی که شارژر را متصل میکنید اصلا شارژ نمیشود ، یا اتصال شارژر قطع و وصل میشود یا خیلی آهسته شارژ میشود ، این مشکلات عادی است که اکثر کاربران با آن برخورد میکنند . چند چیز است که ممکن است باعث این مشکل شود .

راه حل مشکل پورت usb

سریعترین و راحت ترین و موفق ترین روش یک تعمیر ساده بر روی سخت افزار است که خود شما به راحتی میتوانید انجام دهید . مشکل اکثر اوقات به علت عدم تماس سطح فلزی داخل درگاه usb و شارژر میکرو یو اس بی می باشد . این مشکل یا عیب ساخت بوده که کارخانه ای می باشد یا بخاطر زدن و درآوردن مستمر کابل شارژر به گوشی می باشد . کاری که شما باید بکنید این است که گوشی را خاموش کنید و اگر ممکن است باتری را در بیاورید ، از یک چیز کوچک مانند یک خلال دندان ، برای بالا آوردن لبه فلزی داخل درگاه یو اس بی گوشی با تبلت خود استفاده نمایید . البته این کار را باید بسیار با دقت و آرام انجام دهید ، سپس باتری خود را دوباره جا بزنید و گوشی را به شارژ بزنید . ۹۰ درصد این کار مشکل را حل میکند .

حل مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل
لبه فلزی کوچک داخل پورت usb گوشی خود را بررسی کنید . ممکن است کابل به طور مناسب اتصال برقرار نکند . اگر مشکل قطع و وصل شدن شارژر دارید یا اگر حتی بدون وصل کردن شارژر گوشی شما علامت شارژ شدن را نشان میدهد ، مشکل از پورت Usb می باشد و این اتصال های نادرست باعث میشود که گوشی نه تنها شارژ نشود بلکه از شارژ آن هم کاسته شود ! برای حل این مشکل مطابق تصویر زیر لبه نشان داده شده را یک مقدار با خلال دندان یا چیز مشابه به سمت بالا فشار دهید طوری که این لبه مقداری بالاتر بیاید البته حواستان باشد زیاد فشار وارد نکنید چرا که ممکن است این لبه آسیب ببیند :

حل مشکل شارژ موبایل

 –

تعویض کابل

بی دوام ترین قسمت شارژر قطعا کابل آن می باشد نه آداپتوری که به پیریز متصل میشود . بنابراین اگر گوشی شما مشکل شارژ شدن دارد و روش قبلی مشکل را برطرف نکرد ، این احتمال است که کابل شما معیوب باشد . قبل از اینکه سریع به بیرون رفته و یک جایگزین تهیه کنید ، یک کابل usb از دیگر دستگاههای خود جدا کرده و روی گوشی امتحان کنید . اکثرا کابل ها بع علت پیچ خوردن ، لوله شدن و کشیده شدن دچار ساییدگی میشوند . بجای اینکه یک شارژر کامل بخرید شاید شما تنها به یک کابل نیاز داشته باشید .با این حال اگر به نظر نمیرسد که کابل مشکل داشته باشد ، خود آداپتور را چک کنید ممکن است آن اشکال داشته باشد . همچنین کابل و شارژر را روی گوشی دیگر امتحان کنید تا ببینید به صورت عادی کار میکند یا نه . برای  آیفون از یک پورت شارژر خیلی سبک و بی دوام استفاده شده است .

مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل
شاید فقط نیاز باشد که کابل را تعویض کنید نه کل شارژر را

تمیزکاری کنید

بعضی وقت ها دلیلی که باعث شارژ نشدن گوشی میشود اینست که چیزی در پورت گیر کرده باشد یا گرد و خاک زیادی از برقراری اتصال مناسب جلوگیری میکند . کرک و پشم جیب شلوار ، گرد و خاک یا آشغال های ریز میتواند به تمام سوراخ های گوشی نفوذ کند بنابراین برای اطمینان از این موضوع به داخل پورت میکرو یو اس بی یا داخل کابل شارژر نگاه کنید . البته حواستان باشد هیچوقت گوشی خود را نزدیک آب یا شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا مرطوب شارژ نکنید . همچنین از شارژ کردن بیش از حد گوشی بپرهیزید. شارژ کردن گوشی در طول شب مناسب نمی باشد چرا که باتری فقط به ۲ یا ۳ ساعت زمان احتیاج دارد تا کامل شارژ شود . حال اگر در طول شب داخل شارژ بماند ممکن است به انفجار باتری و آسیب دیدن گوشی بیانجامد .

 مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل

عیوب کارخانه ای ، شارژ کردن بیش از حد ، آلودگی های ریز و شرایط آب و هوایی بد میتواند باعث مشکلات زیادی شود .

تعویض باتری

اگر گوشی شما قدیمی است یا به نظر میرسد که عجیب غریب رفتار میکند ممکن است مشکل شما از باتری خراب باشد . اگر گوشی شما دارای قاب پشت می باشد ، درب باتری را بردارید و مطمئن شوید که باتری برآمده نشده باشد یا شکلش تغییر نکرده باشد و یا نشت نکرده باشد . اگر اینطور بود آن را سریعا خارج کنید و محل را با دقت تمیز کنید که باعث خوردگی نشود . اگر گوشی شما دارای باتری جدا نشدنی است میتوانید گوشی خود را به پشت روی میز بگذارید و آنرا بچرخانید . اگر باتری باد کرده باشد گوشی خواهد چرخید . البته فراموش نشود بعضی گوشی ها دارای طراحی منحنی شکل هستند پس آنها را اشتباه نگیرید . در صورت باد کردن باتری آن را با یک باتری اصلی سازنده یا مارک های معتبر دیگر تعویض نمایید . باتری جدید حداقل می بایست دو سال کار کند . البته این بستگی به تعداد دفعات شارژ و خالی شدن باتری بستگی دارد .

حل مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل
استفاده از باتری اصلی سازنده یا شرکت های معتبر دیگر مطمئن به نظر میرسد .

استفاده از پریز برق دیوار

استفاده از پریز برق داخل دیوار نسبت به رایانه یا لپ تاپ همیشه باعث زودتر شارژ شدن گوشی میشود . این بخاطر شدت جریان متفاوت و پتانسیل چند برابری پریز نسبت به برق رایانه یا لپتاپ می بشد . البته اگر شما از کابل و آداپتوری به جز آنکه در جعبه گوشی همراه آن است استفاده نمایید ، ممکن است که آن برای گوشی شما به اندازه کافی قوی نبوده و گوشی را درست شارژ نکند . به عنوان مثال اگر شما از شارژری که همراه با هدست بلوتوث آمده باشد استفاده میکنید ممکن است قدرت لازم برای شارژ کردن گوشی را نداشته باشد . ممکن است پریز برق دیواری شما مشکل داشته باشد اما احتمال آن کمتر است . برای شارژ کردن سریعترحالت هواپیما را فعال کرده یا گوشی خود را خاموش کنید .

تعمیر مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل
رایانه یا لپ تاپ شما نمیتواند گوشی شما را همسرعت با پریز دیواری شارژ کند .

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها