Loading...

همزمان با ارایه اکسپریا زد 4 در ژاپن اخبار داغ شدن بیش از حد این دستگاه منتشر شد

همزمان با ارایه اکسپریا زد 4 در ژاپن اخبار داغ شدن بیش از حد این دستگاه منتشر شد
سونی اکسپریا زد 3+ یا همان اکسپریا زد 4 را برای ژاپن را چندیست معرفی کرده است و بعد از یک بازه انتظار معمول برای ارایه این دستگاه به بازار، حالا این دستگاه در اختیار مصرف کننده است و طبق معمول منتظر تست های اولیه این دستگاه منتشر می شود.

در دو روز 3 خبر از مشکل گرم شدن اکسپریا زد 3 پلاس و یا اکسپریا زد 4 منتشر شده است که این دومین پوشش ترنجی از این مسئله است. این بار شدت گرم شدن به حدی است که فروشگاه های ارایه دهنده اکسپریا زد 4 در ژاپن، حتی به خریدار هشدار می دهند که این دستگاه داغ می کند. به غیر از مشکل گرم شدن بنچمارک های اکسپریا زد 4 هم اصلا چنگی به دل نمی زند. در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری درباره این مشکلات هست، با ترنجی باشید.

 

xperia-z3-plus-any-headset-optimized-sound-484cba2925536d2590da29e66508e9c5-460

مسلما مشکل داغ شدن این دستگاه هم همانند مشکل داغ شدن اچ تی سی وان ام 9 و جی فلکس 2 یک دلیل بیشتر ندارد و آن داغ شدن اسنپدراگون 810 است. پردازنده اصلی این دستگاه ها ساخت کوالکام است و متاسفانه این شرکت در اولین تجربه تولید انبوه چیپست با فناوری big.LITTLE شرکت ARM به واقع به مشکل خورده است و گویا به هیچ صورت مرتفع نخواهد شد مگر پسر خوبی باشید و تلفن همراه هوشمند خود را از جیبتان بیرون نیاورید!

اما این که می گویند داغ می شود، یعنی چقدر؟ چه دمایی؟ آیا واقعا بزرگنمایی نشده است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است تصویر زیر را از برنامه CPU-Z را ببینید:

cpu-z

همانطور که در بالا می بینید این دماها واقعا بالاست و خب می تواند آزاردهنده باشد اما طبق تجربه شخصی ما از چک کردن دمای دستگاه هایی که با آن ها کار کرده ایم، دیدن چنین دمایی در برنامه CPU-Z برای همه مسلما رخ داده است اما مسئله اینجاست که این دماها روی اکسپریا زد4 یا دستگاه هایی با پردازنده انسپدراگون 810، چقدر دوام می آورند و آیا دستگاه زود خنک می شود؟ یا در چه شرایطی به این دماها می رسد؟ برای درک بهتر گفته ما، برنامه کم حجم CPU-Z را روی دستگاه خود نصب و دمای دستگاه خود را مانیتور کنید.

اما یک مسئله دیگر، بنچمارک های اکسپریا زد 4 هم اصلا در شان یک پرچمدار 2015 نیست. در بنچمارک ان تو تو شاهد امتیازهایی ببین 40 تا 45 هزار هستیم که برای پرچمدار سال 2015 قدری پایین است. دلیل می تواند محدود کردن قدرت پردازنده اصلی، آن هم به سبب همین داغ شدنش باشد اما به هر حال با همین محدود بودن قدرت اسنپدراگون 810، باز هم به طرز معناداری اکسپریا زد 4 داغ می شود.

Xperia Z4

علاوه بر این داده ها چندین کاربرد در توییتر از تجریه کاربری خود با اکسپریا زد 4 نوشته اند و نقطه مشترک اکثر آن ها این است : “داغ می شود” بله مسلما نمی شود با چند توییت در توییتر ننگ داغ شدن یک دستگاه آن هم با قدرت محدود را به اکسپریا زد 4 نسبت داد اما در پرده آخر می بینید که ” تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها”

Xperia-Z4-twitter_2-640x454به غیر از این مسائل، توزیع کننده های اکسپریا زد 4 در ژاپن در فروشگاه خود و در کنار محل نمایش اکسپریا زد 4 اعلانیه ای مبنی بر متوجه ساختن مشتری از مشکل گرم شدن اکسپریا زد 4 نصب کرده اند. مسلما این نه برای بازاریابی سونی خوب است و نه برای کوالکام اما سوال این است که چرا؟ چرا وقتی یک پردازنده مشکل دارد از آن استفاده می شود؟ شاید حرکت الجی مبنی بر استفاده از اسنپدراگون 808 را جسورانه ترین حرکت امسال بدانیم چرا که با علم به مشکلات اسنپدراگونه 810 و با توجه به مشکلات بازاریابی که از بابت عدم استفاده از اسنپدراگون 810 توجه جی 4 می شود اما باز انتخاب صحیح را انجام دادند.

Xpera Z4 Heat issue

به هر روی مسلما این مشکل مستقیما متوجه کوالکام است و سونی، اچ تی سی یا الجی (برای جی فلکس 2) تنها برای انتخاب خود سرزنش می شوند. شاید بهتر بود کوالکام توجه بیشتری در اولین تلاش خود برای ساخت پردازنده 8 هسته ای می داشت و البته شرکای آن هم توجه بیشتری در انتخاب پردازنده! به هر حال آزمایش های فراوانی برای انتخاب گزینه برتر انجام می شود.

اما نظر شما درباره این مشکل داغ شدن اکسپریا زد 4 چیست؟ شما می توانید با آن کنار بیایید؟

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها