Loading...

تمام ترفندهای معرفی شده در MWC 2016 برای افزایش عمر باتری

تمام ترفندهای معرفی شده در MWC 2016 برای افزایش عمر باتری
هیچ ارزانی‌ای بی دلیل نیست.

گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت نیز یکی از دلایل قیمت پایینشان این است که در بخش‌های مختلف ضعیف‌تر از گوشی‌های گران‌قیمت کار می‌کنند. حال یک شرکت تولیدکننده چیپست‌های گرافیکی به راهی دست یافته تا بتواند با هزینه پایین عملکرد گرافیکی چیپست‌های ارزانش را افزایش دهد.

گوشی‌های هوشمند روز به روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند و تکنولوژی مورد استفاده در آن‌ها نیز روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود. یکی از مشکلاتی که سازندگان تلفن‌های هوشمند با آن دست به گریبان هستند طول عمر باتری محصولاتشان است. در حالی که دانشمندان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند عمر یک باتری را به طرز قابل توجهی افزایش دهند، شرکت‌ها برای اینکه مصرف باتری را در محصولاتشان پایین بیاورند و کاری کنند که هر بار شارژ باتری بتواند حداقل یک شبانه روز دوام بیاورد، تکنولوژی‌های مختلفی ابداع و استفاده کرده‌اند. کنگره جهانی موبایل امسال شاهد معرفی چند گوشی هوشمند قدرتمند جدید بود که هر کدام از روش‌های مختلفی برای کاهش مصرف باتری استفاده کرده‌اند. روش‌هایی که به کمک تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند تجربه بهتری برای کاربران به ارمغان بیاورد. بیایید نگاهی بیندازیم به انواع تکنولوژی‌های مورد استفاده برای افزایش طول عمر باتری در گوشی‌های هوشمند معرفی شده در MWC 2016

 

شارژ 15 دقیقه‌ای!
 

 

 

تولیدکننده چینی گوشی‌های هوشمند، اپو، در نمایشگاه امسال یکی از برترین تکنولوژی‌هایی که در زمینه شارژ سریع ارائه شده‌اند را رونمایی کرد. به کمک این تکنولوژی در عرض 15 دقیقه می‌توان یک باتری 2500 میلی‌آمپر‌ساعتی را شارژ کامل کرد. این بدان معناست که دیگر نباید نگران تمام شدن شارژ گوشیتان باشید و لازم نیست همواره با خود یک باتری یدکی همراه داشته باشید. متاسفانه این تکنولوژی که البته بسیار هیجان‌انگیز است در سال آینده فقط در محصولات شرکت اپو پیاده‌سازی خواهد شد.

 

شارژ سریع بی‌سیم گلکسی S7
 

 

 

یکی از شیوه‌هایی که تولیدکنندگان تلفن‌ همراه برای بهبود تجربه شارژ باتری کاربران مورد استفاده قرار می‌دهند، شارژ بی‌سیم است. گلکسی اس7 از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که البته سرعت آن نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. این به خاطر این است که سامسونگ در دستگاه‌های جدیدش از آخرین استاندارد Qi که شارژ 15 واتی است، پشتیبانی می‌کند.

 

جی 5 و Quick Charge 3.0
 

 

 

کوآلکام مانند اپو از تکنولوژی شارژ سریع مخصوص خود برخوردار است که آن را Quick Charge نامیده است. با استفاده از آخرین نسخه این فناوری که بر روی تراشه‌های اسنپدراگون 820  نیز قابل استفاده است، می‌توانید 4 برابر سریع‌تر از شارژرهای معمولی گوشی خود را شارژ کنید. از گوشی‌های معرفی شده در MWC 2016 ال‌جی جی 5 و شیائومی می 5 از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. گلکسی‌های جدید سامسونگ نیز با وجود برخورداری از چیپ‌ست اسنپدراگون 820 همچنان از کوییک شارژ 2.0 پشتیبانی می‌کند که تنها 75 درصد سریع‌تر از شارژرهای معمولی است.

 

اکسپریا ایکس، تکنولوژی شارژ سریع Qnovo و افزایش چرخه عمر
 

سونی در کنگره موبایل امسال از سری جدید گوشی هایش رونمایی کرد. خانواده Xperia X که هفته پیش نیز اعلام شد جایگزین سری Z این شرکت خواهند شد. یکی از ویژگی‌های این سری استفاده از تکنولوژی شارژ سریع Qnovo است که علاوه بر سریع بودن در شارژ چرخه‌های عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد.

با فناوری شارژ سریع Qnovo به ازای هر 5 دقیقه شارژ می‌توانید 2 ساعت از گوشی خود استفاده کنید. همچنین این فناوری باعث می‌شود چرخه عمر باتری تا 800 سیکل افزایش پیدا کند که تقریبا دو برابر چرخه باتری‌های معمولی است. به کمک این فناوری به ازای هر بار شارژ می‌توانید تا 2 روز از باتری خود استفاده کنید. نکته مهم در مورد این فناوری این است که برخلاف سایر فناوری‌ها بخشی از آن وابسته به بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری است. شاید در آینده راه‌ حل‌های نرم‌افزاری بیشتر به کمک عمر باتری گوشی‌های هوشمند بیاید.

 

باتری قابل تعویض
 

 

 

اگر بگویید که این مورد یک تکنولوژی جدید محسوب نمی‌شود باید به شما حق داد اما نکته این جاست که ال‌جی در G5 به نحوی آن را پیاده سازی کرده است که پیش از این در هیچ محصولی شاهدش نبوده‌ایم. این شرکت کره‌ای موفق شده است به کمک یک طراحی ماژولار محصولی با بدنه یکپارچه و تمام فلزی بسازد که بتوان باتری‌اش را نیز تعویض کرد. البته متاسفانه ال‌جی در گوشی جدیدش هیچ باتری داخلی برای گوشی تعبیه نکرده است که در حین فرآیند جا به جایی باتری نیازی به خاموش کردن دستگاه نباشد.

 

نمایشگر همیشه روشن
 

 

 

یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که می‌توان به کمک آن عمر باتری را افزایش داد، نمایشگر همیشه روشن است. Galaxy S7، Galaxy S7 edge و LG G5 هر سه نمایشگرهای AMOLED دارند که از این ویژگی برخوردارند. این ویژگی به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به روشن کردن تمام صفحه نمایش بتوانید ساعت و نوتیفیکشن‌هایی که دارید را مشاهده کنید و در صورتی که چیزی نیاز به توجه بیشتر شما داشت آنگاه تمام صفحه نمایش خود را روشن کنید. این تکنولوژی خاص صفحه نمایش‌ها بر روی کاغذ باید مصرف باتری موبایل را بهبود بخشد اما با این حال این مسأله به نحوه استفاده کاربر از گوشی‌اش بستگی دارد.

 

باتری‌های لپ‌تاپ و تبلت با شارژ سریع!
 

 

 

یکی از موارد قابل توجه در MWC 2016 معرفی تبلت و لپ‌تاپ‌هایی بود که از باتر‌ی‌های با پشتیبانی شارژ سریع برخوردار بودند. میت‌بوک هوآوی و Yoga 510 لنوو دو دستگاهی بودند که این قابلیت را دارند.

MateBook  یک باتری با کارآیی 9 ساعته دارد که در عرض 2.4 ساعت شارژ کامل می‌شود. البته در یک ساعت اولیه میزان شارژ باتری به 60 درصد می‌رسد. Yoga 510 نیز لپ‌تاپی است که یک باتری با عمر 8.5 ساعت دارد و به کمک تکنولوژی Rapid Recharge  می‌توان در عرض 2.5 ساعت آن را شارژ کامل کرد.

 

سلول‌های خورشیدی داخل صفحه نمایش
 

 

 

ایده استفاده از سلول‌های خورشیدی در صفحه نمایش گوشی‌های موبایل مدت‌هاست که تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را درگیر خود کرده است. شرکت ژاپنی کویسرا در نمایشگاه امسال نسخه آزمایشی دستگاهی را معرفی کرد که از یک پنل خورشیدی فوق باریک بین صفحه نمایش و لایه تاچ اسکرین برخوردار بود. به کمک این سلول‌های خورشیدی به ازای دریافت 3 دقیقه نور خورشید، باتری برای یک دقیقه مکالمه شارژ می‌شود که نسبت به نسل قبلی پیشرفت بسیار قابل توجهی است. جایی که در ازای دریافت 24 دقیقه نور خورشید باتری برای یک دقیقه مکالمه شارژ می‌شد! البته نباید انتظار داشت که این تکنولوژی به این زودی‌ها به مرحله تولید انبوه برسد.

 

باتری‌های آب نمکی
 

 

 

استارت‌آپ سوئدی myFC شارژری که در CES 2016 معرفی کرده بود را با خود به نمایشگاه امسال آورده بود. شارژری که تکنولوژی بسیار خاصی دارد. به کمک کارت‌های سوختی مخصوصشان و به یاری سلو‌ل‌های سوختی هیدروژنی شارژ باتری را انجام داده و در عرض 2 ساعت می‌توانند باتری موبایل را کاملا شارژ کنند. هنوز زمان عرضه این شارژرها به بازار مشخص نشده است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها