Loading...

​اپل به دنبال پیدا کردن روش FBI در باز کردن آیفون

​اپل به دنبال پیدا کردن روش FBI در باز کردن آیفون
در هفته گذشته، FBI نتوانست اپل را به باز کردن قفل گوشی به‌جامانده از تروریست کالیفرنیا راضی کند و درنتیجه FBI نیز خود دست‌به‌کار شد و این قفل را باز کرد. اما روش FBI برای این کار چه بود؟

همان‌طور که می‌دانید، پس از آنکه اپل به باز کردن قفل گوشی فرد تروریست ایالت کالیفرنیا کمکی نکرد، FBI خود دست‌به‌کار شد و بدون کمک گرفتن از کوپرتینویی‌ها قفل آیفون 5c تروریست را باز کرد. در هفته گذشته آژانس‌های متعددی از پلیس FBI خواستند روش باز کردن قفل آیفون را در اختیارشان بگذارد تا شاید بتوانند در آن گوشی سندی مرتبط برای حل پرونده‌هایشان  پیدا کنند. به عنوان مثال، دپارتمان کانوی آرکانزاس از FBI خواسته تا با استفاده از منابع FBI به باز کردن یک آیفون و یک آیپاد تاچ کمک کند و گره یک پرونده قتل را باز کند.

هرچند اپل از FBI درخواست کرده تا روش باز کردن قفل آیفون را اعلام کند، منبع اسمارت مانی نیز بیان داشت که اپل به‌زودی روش FBI را پیدا می‌کند و در به‌روزرسانی امنیتی بعدی حتما سیستم عامل iOS را در برابر چنین حملاتی مقاوم خواهد کرد. اپل هر طور شده باید این روش را پیدا کند، چراکه اگر این کد در دسترس عموم قرار گیرد، امنیت اطلاعات تمام کاربران iOS در دنیا به خطر می‌افتد. به همین دلیل بود که تیم کوک بر ساخت یک سیستم عامل اختصاصی iOS برای دولت، در راه باز کردن قفل آیفون تروریست، اصرار می‌ورزید.
اما اپل این شانس را دارد که روش FBI را فراگیرد، چون در حال حاضر پرونده دیگری نیز در دست بررسی است که به گوشی آیفون یک دلال مواد مخدر مربوط می‌شود و اپل احتمالا می‌تواند با ورود به این پرونده، از روش FBI در باز کردن قفل این گوشی اطلاع پیدا کند.

 

 

برخی بر این باورند که این معما به دست یک تیم هک اسرائیلی حل شده است که برای FBI کار می‌کنند. این گروه توانسته‌اند برای دستیابی به لیست مخاطبان و اطلاعات آن‌ها و همچنین انتقال آن به یک گوشی دیگر نیز روشی پیدا کنند و به قدرت‌های FBI بیفزایند. این باور تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد، چراکه در همان روزی که FBI از باز کردن قفل گوشی تروریست، بدون کمک اپل، خبر داد، قراردادی 15 هزار دلاری بین FBI و این تیم بسته شد.

نظر شما چیست؟

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها