Loading...

گوشی بدون باتری؛ محصول تحقیقات جدید در دانشگاه واشنگتن

گوشی بدون باتری؛ محصول تحقیقات جدید در دانشگاه واشنگتن
باتری گوشی‌های هوشمند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران است که تاکنون راه حل مناسبی برای آن پیدا نشده است. اما به تازگی گروهی از دانشگاه واشنگتن راه حلی برای حذف باتری در گوشی‌ها یافته است.

پروژه جدیدی که در دانشگاه واشنگتن در حال اجراست، می‌تواند نحوه استفاده ما از گوشی موبایل را به کلی تغییر دهد چراکه محصول اولیه که در طی آن ساخته شده، قادر است بدون استفاده از باتری تماس صوتی برقرار کند. این محصول نتیجه ایده آقای «جوشوآ اسمیت» است که به تحقیق و پژوهش در زمینه کامپیوتر و مهندسی برق مشغول است. آقای اسمیت سال‌ها زمان برای توسعه این گوشی صرف کرده و در کنار برقراری تماس صوتی، قصد داشته این گوشی امکان ارسال پیام و ثبت تصاویر توسط دوربین را هم داشته باشد. تکنولوژی این کانسپت در حال توسعه است. روش کار آن هم به این صورت است که انرژی را از محیط اطراف و از سیگنال‌های بدون سیم جمع آوری می‌کند. اسمیت این روش را backscatter می‌نامد.

ایده Backscatter از روش «سوویت اسپایس» گرفته شده که در سرما از روشی مشابه استفاده کرد و پدر او این داستان را نقل کرده است. اسپایس از باگ‌هایی استفاده کرد که به دلیل برخی امواج رادیویی خاص به وجود آمده بودند و با استفاده از یک پروسه آینه‌ای اطلاعات را انتقال می‌دادند. تیم اسمیت بر روی این موضوع کار کردند تا نحوه کنترل و بهبود این روش را با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مدرن بیابند. نتیجه این تلاش این بود که آنها توانستند ایستگاه‌های زیست پذیری را بسازند که می‌تواند در برج‌های تلفنی مدرن ادغام شود. با وجود اینکه تمرکز این تیم بر روی ارتباط از طریق تماس است، که بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط از طریق گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود،  اما آنها امیدوارند روش‌های دیگری هم پیدا کنند که این تکنولوژی از طریق آن کار کند. به عنوان مثال یک نمایشگر e-ink می‌تواند با استفاده از انرژی بسیار کم، پیام ارسال کند.

نخستین گوشی که از این تکنولوژی توسعه یافته توسط اسمیت برای برقراری تماس استفاده می‌کند اکنون ساخته شده است. البته در حال حاضر کیفیت صدا بسیار پایین و روش برقراری تماس هم آنالوگ است. این بدین معنی است که روش کار آن مانند رادیو دو طرفه است و نمی‌توان همزمان صدا را گوش کرد و صحبت هم کرد بنابراین این گوشی از شکل ایده‌آل فاصله زیادی دارد. ظاهر آن هم بسیار عجیب است و تنها از یک بُرد با صفحه کلید و چراغ کوچک LED بر روی هر کلید تشکیل شده است. کار زیادی برای تکامل این محصول وجود دارد اما تیم سازنده به آینده آن امیدوار است. معمولا تغییرات بزرگ در تکنولوژی در ابتدا نقص‌های فراوانی دارند اما تیم حاضر در دانشگاه واشنگتن با همکاری سازنده‌های گوشی‌های هوشمند راهی برای این اتفاق پیدا خواهد کرد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها