Loading...

هوآوی به‌دنبال عرضه سیستم عامل Oak OS تا مرداد ماه

هوآوی به‌دنبال عرضه سیستم عامل Oak OS تا مرداد ماه
آمریکا چندی پیش هوآوی را تحریم کرد و دستور داد کمپانی‌های آمریکایی مانند گوگل هم ادامه فعالیت خود را با آن لغو کنند. به دنبال حذف اندروید از گوشی‌های هوشمند هوآوی، این کمپانی به سختی در تلاش است سیستم عامل اختصاصی خودش را در تابستان امسال عرضه کند.

گزارش شده است کمپانی هوآوی به طور جدی روند توسعه و آزمایش سیستم عامل نرم افزاری تازه خود را به اجرا درآورده و امیدوار است بتواند آن را تابستان امسال منتشر کند.

براساس این گزارش، سیستم عامل انحصاری هوآوی تحت عنوان HongMeng OS در چین عرضه می‌شود و نام جهانی‌اس Oak OS خواهد بود. این اسامی همچنین با شایعه‌های اخیر سازگار هستند.

اطلاعات دیگری از این سیستم عامل موبایلی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که با اپلیکیشن‌های اندرویدی هم سازگار است. بسیار محتمل است که هوآوی اندروید را در سیستم عامل خود کپی کند و Oak OS را درواقع مبتنی بر اندروید توسعه دهد؛ زیرا اندروید نوعی نرم افزار منبع باز است و گوگل واقعا نمی‌تواند افرادی را که از آن استفاده می‌کنند، محدود کند. از طرفی هوآوی در این مسیر هیچ کمکی از سوی گوگل دریافت نخواهد کرد.


 

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که هوآوی در سال‌های اخیر مشغول توسعه سیستم عامل اختصاص خودش بوده، اما اتفاقات اخیر و منع فعالیتش در آمریکا باعث شده است به این روند سرعت بسیار بیشتری ببخشد. با توجه به تحریم اخیر، هوآوی دیگر نمی‌تواند با کمپانی‌های آمریکایی مانند گوگل، کوالکام، اینتل، مایکروسافت و سایرین همکاری کند. این محدودیت کسب و کار هوآوی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. هوآوی مدت کوتاهی مجاز است با کمپانی‌های مذکور همکاری کند اما این همکاری هم از 19 اوت پایان می‌یابد. به همین خاطر است که تصور می‌کنیم سیستم عام موبایلی Oak OS هم از اوت (مرداد) معرفی و منتشر شود.

از طرفی تحریم هوآوی توسط امریکا، چشمان این سازنده را حسابی باز کرده است و به همین خاطر تلاش می‌کند وابستگی خود را به کمپانی‌های آمریکایی کاهش دهد. هفته اخیر گزارشی در این باره منتشر شد که ادعا می‌کرد 10000 نفر توسعه دهنده برای هوآوی در حال کار هستند تا این وابستگی را از بین ببرند. هنوز معلوم نیست این تعداد در حال فعالیت برای اماده‌سازی سیستم عامل Oak OS، پردازنده داخلی یا چه محصول دیگری هستند.

هنوز مشخص نیست که هوآوی قرار است بخشی از توافق چین و آمریکا باشد یا خیر. در هر صورت اگر این کمپانی بزرگ چینی بتواند وابستگی خود به کمپانی‌های امریکایی را از بین ببرد و همکارانی درون چین پیدا کند یا حتی خودکفا شود، می‌تواند بیش از پیش قدرتمند شود. سرانجام تحریم آمریکا یکی از همین دو خواهد بود؛ هوآوی بسیار قدرتمند می‌شود یا بخش موبایل خود را از دست می‌دهد. در حال حاضر با توجه به فعالیت هوآوی در زمینه توسعه سیستم عامل اختصاصی به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دوری شاهد هوآوی قدرتمندتری خواهیم بود.

هوآوی می‌تواند سیستم عامل اختصاصی خودش را توسعه دهد و منتشر کند. این امر همچنین می‌تواند رقابت را در این زمینه شدت ببخشد و باعث شود گوگل هم اندروید خود را بهتر توسعه دهد. از طرفی اگر خدمات گوگل وجود نداشته باشد، سیستم عامل Oak OS خارج از چین نمی‌تواند چندان موفق باشد. این روزها دیگر گوگل همه چیز است و کاربران به شدت به آن وابسته هستند. حتی اپل هم خدمات گوگل را روی آیفون‌ها و آیپدهای خود ارائه می‌دهد.

معرفی سیستم عامل اختصاصی هوآوی در ماه اوت یا سپتامبر فوق‌العاده خواهد بود. البته همه سیستم عامل‌ها و نرم افزارهای تازه در ابتدای عرضه پر از مشکل و باگ هستند؛ اما هوآوی برنامه‌ای مشخص پیش رو دارد و آن‌ها را هم رفع خواهد کرد.

منبع : جی اس  ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها