Loading...

مقایسه گلکسی Z Flip با گلکسی S20 اولترا؛ دو گوشی متفاوت با قیمت 1400 دلار

مقایسه گلکسی Z Flip با گلکسی S20 اولترا؛ دو گوشی متفاوت با قیمت 1400 دلار
سامسونگ در گذشته نه چندان دور از گوشی‌های سری گلکسی اس 20 و گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم گلکسی Z Flip را با گلکسی S20 اولترا مقایسه کنیم.

سامسونگ گلکسی S20 اولترا و گلکسی Z Flip جدیدترین محصولات سامسونگ محسوب می‌شوند که قیمت مشابه با یکدیگر دارند. این گوشی‌های هوشمند به ترتیب با قیمت 1400 و 1380 دلار به فروش می‌رسند. با وجود قیمت مشابه، تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. گلکسی اس 20 اولترا به دوربین فوق العاده‌ای مجهز شده و گلکسی زد فلیپ دارای نمایشگر انعطاف پذیر است. با وجود چنین تفاوت فاحشی، قیمت یکسان می‌تواند خریداران را به شک بیاندازد. در همین راستا تصمیم گرفتیم این دو اسمارت فون گران قیمت را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی

ابتدا مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. مشخصات سامسونگ گلکسی S20 اولترا و گلکسی زد فلیپ به شرح جدول زیر است:

  سامسونگ گلکسی S20 اولترا سامسونگ گلکسی Z Flip
قیمت پایه 1399 دلار 1380 دلار
صفحه نمایش 6.9 اینچی AMOLED با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 120 هرتز 6.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس
دوربین اصلی چهارگانه: سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی + 48 مگاپیکسلی تله فوتو + 12 مگاپیکسلی اولترا واید + ToF دوگانه: 12 مگاپیکسلی اصلی + 12 مگاپیکسلی اولترا واید
دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 10 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0
شبکه ارتباطی 5G 4G LTE
ویدیو حداکثر رزولوشن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه حداکثر رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه
چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس
رم 12/16 گیگابایت 8 گیگابایت
حافظه داخلی 128/512 گیگابایت 256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه بله، حداکثر 1 ترابایت خیر
باتری 5000 میلی آمپر ساعت 3300 میلی آمپر ساعت
ابعاد 8.8 × 76 × 166.9 میلی‌متر

باز: 7.2 × 73.6 × 167.3 میلی‌متر

بسته: 17.3 × 73.6 × 87.4 میلی‌متر

وزن 222 گرم 183 گرم

قیمت و تاریخ عرضه

گلکسی Z Flip دارای قیمتی برابر با 1380 دلار بوده و هم اکنون در ایالات متحده آمریکا توسط دو اپراتور AT&T و اسپرینت به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است؛ در آینده نزدیک امکان سفارش آن از Best Buy و وب‌سایت رسمی سامسونگ نیز فراهم می‌شود. این گوشی هوشمند به تعداد محدودی در کشورهای دیگر نیز برای فروش عرضه خواهد شد. از تاریخ 21 فوریه کاربران می‌توانند گوشی گلکسی اس 20 اولترا را پیش خرید کرده و از تاریخ 6 مارس آن را دریافت کنند. قیمت پایه این اسمارت فون با 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برابر با 1399 دلار است. در صورتی که خواهان تصاحب نسخه‌ای با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم باشید، باید 1599 دلار به این شرکت کره‌ای هزینه پرداخت کنید.

طراحی و نمایشگر

گلکسی Z Flip یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر با نمایشگر شیشه‌ای است. این دستگاه از صفحه نمایش درونی 6.7 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. کاربران می‌‌توانند این دستگاه را بسته و آن را به عنوان یک گوشی کوچک در جیب خود قرار دهند. روی پنل بیرونی شاهد حضور یک نمایشگر کوچک 1 اینچی OLED هستیم که نوتیفیکیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد. سامسونگ اعلام کرده لولای این گوشی هوشمند را برای 200 هزار بار مورد آزمایش قرار داده است تا از دوام آن مطمئن شود. کاربران می‌توانند این دستگاه را در رنگ‌های مشکی و بنفش آینه‌ای سفارش دهند.

سامسونگ گلکسی S20 اولترا در رنگ‌های بیشتری به فروش می‌رسد. این گوشی غول پیکر در رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی و صورتی وارد بازار خواهد شد. در پنل جلویی شاهد حضور صفحه نمایش 6.9 اینچی با رزولوشن QHD+ هستیم. روی پنل پشتی آن یک ماژول بسیار بزرگ قرار گرفته که دوربین اصلی چهارگانه را میزبانی می‌کند. این ابعاد و سبک طراحی باعث شده وزن آن بسیار بالاتر از گلکسی Z Flip باشد. گلکسی اس 20 اولترا و و گلکسی زد فلیپ به ترتیب وزنی برابر با 222 و  183گرم دارند. گلکسی Z Flip در زمان باز بودن دارای ابعاد یکسان با گلکسی اس 20 اولترا است. یکی از تفاوت‌های اصلی میان این محصولات، رفرش ریت 120 هرتزی نمایشگر گلکسی S20 Ultra است که نوید عملکرد روان‌تری را می‌دهد.

دوربین

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی میان این گوشی‌های گران قیمت مربوط به دوربین آن‌ها می‌شود. گلکسی زد فلیپ دارای دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی است که سنسور دوم، به صورت عریض درنظر گرفته شده است. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 10 مگاپیکسلی که در حفره درون نمایشگر قرار گرفته، استفاده کنند. در مقابل این اسمارت فون، گلکسی S20 اولترا با دوربین بسیار قدرتمندی قرار گرفته است. این گوشی هوشمند از دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می برد. سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو این دستگاه امکان زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال 100 برابری را برای کاربران فراهم می‌کند.

سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ToF، دوربین این دستگاه را تکمیل می‌کنند. در جلوی این دستگاه و درون حفره نمایشگر، سنسور 40 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار گرفته است. انتظار می‌رود دوربین این پرچمدار غول پیکر در مقایسه با آیفون 11 پرو مکس و گوگل پیکسل 4 عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. کاربران توسط گلکسی اس 20 اولترا قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 8K خواهند بود. در هنگام ضبط ویدیو، می‌توان تصاویر با رزولوشن 33 مگاپیکسل ثبت کرد. گلکسی Z Flip مانند اکثر پرچمداران موجود در بازار، قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 4K است.

عملکرد و شبکه 5G

گلکسی Z Flip برای اکثر کاربران قدرت مناسبی دارد. این گوشی هوشمند به چیپست اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شده که قدرتمندترین پردازنده سال گذشته میلادی این شرکت سازنده تراشه محسوب می‌شود. این پردازنده توسط 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. کاربران قادر به استفاده از کارت حافظه در این گوشی هوشمند نیستند. برخلاف گلکسی اس 20 اولترا، دومین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی نمی‌کند و باید به شبکه ارتباطی 4G LTE اکتفا کنید.

گلکسی S20 اولترا به مشخصات فنی بسیار قدرتمندی مجهز شده و یک پرچمدار کامل در سال 2020 محسوب می‌شود. سامسونگ برای تامین قدرت این گوشی هوشمند از جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی چیپست اسنپدراگون 865 استفاده کرده و آن را در نسخه پایه به 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است. در صورتی که می‌توانید 200 دلار هزینه اضافه پرداخت کنید، نسخه مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آن را سفارش دهید. با استفاده از کارت حافظه می‌توان فضای ذخیره سازی آن را به 1 ترابایت افزایش داد.

باتری

در صورتی که نیاز به یک گوشی هوشمند برای همراهی در تمام روز را دارید، گلکسی زد فلیپ گوشی مناسبی محسوب نمی‌شود. سامسونگ برای این محصول خود یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته که در مقایسه با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 20 اولترا حرفی برای گفتن ندارد. گلکسی S20 اولترا به علت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G و همچنین صفحه نمایش با رفرش ریت 120 هرتز انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ با این حال همچنان در زمینه شارژدهی عملکرد بهتری در مقایسه با گلکسی Z Flip از خود نشان می‌دهد. علاوه بر این موضوع، این پرچمدار غول پیکر در مقایسه با گوشی انعطاف پذیر سامسونگ سرعت شارژ بالاتری دارد. در جعبه این گوشی هوشمند شارژر 25 واتی و در جعبه گلکسی زد فلیپ شارژر 15 واتی قرار گرفته است، البته گلکسی S20 اولترا از فناوری شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند که باید شارژر آن را به صورت جداگانه خریداری کرد.

جمع بندی

گلکسی Z Flip و گلکسی اس 20 اولترا خریداران متفاوتی را هدف قرار داده‌اند. در صورتی که علاقه چندانی به گوشی با طراحی استاندارد ندارید و به نظر شما این محصولات قدیمی محسوب می‌شوند، گلکسی Z Flip انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در مقابل گوشی گلکسی اس 20 اولترا قرار می‌گیرد. دستگاهی غول پیکر که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و قادر به پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز، پردازنده با عملکرد بهتر، دوربین اصلی چهارگانه با سنسور 108 مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برد.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها