Loading...

اپل و فاکس‌کان تولید آزمایشی لنزهای اپل گلس را آغاز کرده‌اند

اپل و فاکس‌کان تولید آزمایشی لنزهای اپل گلس را آغاز کرده‌اند
بر اساس گزارش‌ها ظاهرا اپل و بزرگ‌ترین پیمانکار آن‌ها از مدتی پیش تولید آزمایشی یکی از مهم‌ترین قطعات عینک واقعیت افزوده کوپرتینویی‌ها را شروع کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، اپل احتمالا در سال آینده از اولین هدست AR/VR و در سال ۲۰۲۳ از نخستین عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده رونمایی خواهد کرد. صرف‌نظر از این‌که محصولات یادشده چه قابلیت‌ها و ظاهری داشته باشند، مدیرعامل اپل قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود: «مباحثی مثل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم وجود دارند که هر دو بسیار جذاب‌اند [...] اما به نظر من واقعیت افزوده در میان این دو فناوری با اختلاف زیادی جذاب‌تر است.»

تیم کوک در این مصاحبه که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، در خصوص واقعیت افزوده گفته بود: «واقعیت افزوده به ما اجازه می‌دهد که این‌جا بنشینیم و با هم حرف بزنیم، اما در عین حال چیزهای دیگری ببینیم. چیزهایی که شاید مربوط به صحبت‌مان باشد، یا شخص دیگری که در در گفتگوی ما حاضر می‌شود اما خودش در این‌جا حضور فیزیکی ندارد[...] [واقعیت افزود] مفهومی بزرگ شبیه تلفن‌های هوشمند است.»

حالا بر اساس گزارش تازه خبرگزاری The Information، به نظر می‌رسد که اپل و بزرگ‌ترین پیمانکار آن‌ها در حال تولید لنزهای تقریبا شفافی برای فناوری واقعیت افزوده هستند. به گفته منبعی آگاه به ماجرا، این لنزها دو ماه پیش از مرحله پروتوتایپ گذشته و تولید آزمایشی آن‌ها آغاز شده است. با این حال، تا تولید انبوه لنزها و محصولی که قرار است از این لنزها استفاده کند هنوز یک تا دو سال دیگر زمان باقی مانده است.

این لنزها با کمک تصاویر استریوسکوپی (برجسته‌بینی؛ تکنیکی برای ایجاد تصور سه‌بعدی) کاری می‌کنند که شما تصاویر را دارای عمق ببینید. این فناوری همان تکنیکی است که در سایر دستگاه‌های AR/VR موجود در بازار مثل محصولات شرکت‌های مجیک لیپ، مایکروسافت یا فیسبوک استفاده می‌شود. گفته شده که تولید این لنزها دشوار است چون باید آن‌ها را از چندین لایه نازک مصنوعی تولید کرد. هر لایه مستعد بروز ایرادات مختلفی مثل خش برداشتن است. در نتیجه، این لنزها باید در اتاق‌های مخصوصی ساخته شوند که هیچ گردوغباری در آن‌ها وجود نداشته باشد. مشابه عینک‌های سه‌بعدی مخصوص سینما، این لنزها هم دو تصویر از یک سوژه را از زوایای نسبتا متفاوتی با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

بسیاری با نظر تیم کوک درباره پتانسیل‌های فناوری واقعیت افزوده موافق هستند و فکر می‌کنند که اپل گلس می‌تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد. تحلیل‌گری به نام جین مونستر در سال ۲۰۱۷ گفته بود که اپل گلس حتی از آیفون هم بزرگ‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. با این حال، هنوز چالش‌های زیادی بر سر راه این محصول قرار دارد و بعید است که مردم به این زودی حاضر شوند برای کارهای روزمره خود از عینکی در مقابل چشمان‌شان استفاده کنند.

چنین دستگاه‌هایی باید عمر باتری مناسبی داشته باشند و در عین حال وزن زیادی پیدا نکنند تا کاربران بتواند از آن‌ها برای ساعت‌های طولانی استفاده نمایند. به همین دلیل است که انتظار داریم نسل اول اپل گلس با کمک آیفون کار بکند؛ یعنی عملیات‌های سنگین خود را روی آیفون پردازش کرده و خروجی آن را به کاربر نشان دهد. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر برای نسل اول اپل واچ نیز از چنین روشی استفاده کرده بودند و در نسل‌های بعدی آن را به محصولی مستقل تبدیل کردند.

خبرگزاری The Information می‌گوید بزرگ‌ترین تولیدکننده اپل، یعنی فاکس‌کان، حدود سه سال است که روی این لنزها کار می‌کند و در حال حاضر صرفا یکی از خطوط تولید خود را به این محصول اختصاص داده است. این کارخانه در جنوب غرب چین یعنی همان جایی واقع شده که اکثر آیپدها تولید می‌شوند.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها