Loading...

آرایش افراد مسن و نحوه صحیح میکاپ آنها

آرایش افراد مسن و نحوه صحیح میکاپ آنها
رای آرایش افراد مسن نیاز به دقت و رعایت اصول کلاسیک آرایشی وجود دارد و باید نهایت اعتدال را در آن حفظ نمود.

اغلب خانم های مسن نسبت به آرایش صورت تردید دارند، چرا که این تصور وجود دارد که میکاپ مخصوص جوانان است و چین و چروک پوست افراد مسن را بیشتر نمایان می سازد. اما شما می توانید با انتخاب رنگ های مناسب و رعایت تکنیک زیرسازی آرایش، به چهره خانم های مسن شادابی و نشاط ببخشید و رنگ و روی تازه ای به پوست خسته بدهید.

قوانین اولیه در آرایش افراد مسن

یرای آرایش افراد مسن به هیچ وجه از رنگ های تیره استفاده نکنید چرا که این رنگ ها سن و سال را بیشتر نشان می دهد. پوست را تمیز نموده و مرطوب کننده بزنید. دقت کنید مرطوب کننده به مژه ها مالیده نشود. با استفاده از اندکی روغن بادام شروع به ماساژ بسیار ملایم صورت کنید. با حرکات دورانی نوک انگشت ها به سمت بالا تمامی قسمت های صورت و گردن را ماساژ دهید. دقت کنید که چربی و رطوبت لازم را که در اثر افزایش سن در افراد میانسال از بین رفته به طور موقت به پوست برگردانید. سپس شروع به زیرسازی آرایش کنید. زیر سازی به رنگ هلویی ملایم و امثال آن نشاط و جوانی بیشتری به چهره خواهد داد. از کرم پودرهایی که سنگین و دارای مقدار زیادی پودر است استفاده نکنید چون ممکن است در خطوط چهره حرکت کرده و چروک هایی در ناحیه خط خنده و خط اخم و دور چشم ایجاد نماید. برای آرایش افراد مسن در ناحیه دور چشم از کانسیلر مایع بسیار طبیعی استفاده کنید تا با بقیه صورت هماهنگ شود. 

ناخن های خوشرنگ و خوش فرم

فراموش نکنید که زیبایی دست های یک خانم مسن درست به اندازه صورت او اهمیت دارد. بنابراین برای تکمیل آرایش افراد مسن باید به دقت دست های او را مانیکور کرده و از لاک بسیار خوشرنگ و متناسب با لباس یا رژ لب او برای ناخن هایش استفاده کنید. اندازه ناخن ها در خانم های مسن نباید بیش از حد بلند باشد، چرا که علاوه بر ایجاد زحمت برای او جلوه نازیبایی به دست های او خواهد داد.

آرایش مو در افراد مسن

بسیاری از خانم های مسن به شکل نرمال علاقه به موهای کوتاه دارند. چون هم نگهداری از موهای کوتاه آسان تر از موهای بلند است و هم آنها را جوان تر نشان خواهد داد. برای آرایش افراد مسن در موها امتحان یک مدل موی کوتاه و شیک در این رده سنی و براشینگ کاملا حرفه ای برای آنهاست. در ضمن پیشنهاد برای رنگ موی این خانم ها رنگهای سری طبیعی (N) با درجه تیرگی ملایم است. چرا که رنگ های بسیار تیره صورت آنها را مصنوعی و خشن نشان خواهد داد. 

پرهیز از 3 مورد در آرایش افراد مسن 

  1. پرهیز از کشیدن خطوط پهن و پر رنگ
  2. پرهیز از رژ لب های تند و تیره
  3. پرهیز از رنگ های اکلیلی و براق

√ پرهیز از کشیدن خطوط پهن و پررنگ: برای آرایش افراد مسن از خط چشم های پهن و بیش از حد کشیده استفاده نکنید. چرا که صورت آنها را مصنوعی و زننده نشان خواهد داد. ریمل پر رنگ تر از حد نرمال نیز به همین ترتیب عمل نموده و به چهره آنها جلوه ای ماسک زده می بخشد. از رنگ هایی تا حد نهایت ملایم و لطیف و ملیح استفاده کنید تا وقار و ملاحت بیشتری به چهره آنها ببخشید.

√ پرهیز از رژ لب های تند و تیره: هر چقدر در انتخاب ملایم رژ لب دقت کنید نتیجه کار شما شیک تر و طبیعی تر خواهد بود. رژ لب هایی با رنگ های صورتی و نارنجی ملایم، یاسی و... می تواند شادابی و جوانی تازه ای به پوست خسته افراد مسن بیاورد. از رنگ های قرمز و قهو ای، زرشکی و شکلاتی تیره دوری کرده و اجازه ندهید ملاحت طبیعی چهره یک خانم مسن توسط این رنگ های تند و تیره مخدوش شود.

√ پرهیز از رنگ های اکلیلی و براق: هرگز برای آرایش افراد مسن از رنگ های اکلیلی و براق استفاده نکنید. نه در سایه چشم و نه در انتخاب رژ لب و نه رژ گونه ها. استفاده از رنگ های براق و اکلیلی چهره افراد مسن را بسیار چرب و سنگین و خسته نشان خواهد داد. رنگ های مات و فاقد زرق و برق برای آرایش افراد مسن بسیار مناسب و زیبایی آفرین هستند. پس شما می توانید از رنگهای طبیعی و گرم و البته بسیار ملایم برای آرایش افراد مسن استفاده کرده و در جهت ایجاد نشاط و طراوت در چهره آنها پیش بروید.

9 مرحله آرایش پس از زیر سازی

1) پودر فیکس بی رنگ را با پد مخصوص به صورت بزنید. توجه کنید که پودر را به هیچ عنوان به دور چشم ها نزنید.

2) به عنوان روشن کننده به زیر ابروها مقداری سایه مات صورتی کمرنگ بزنید.

3) در گوشه خارجی چشم به طور محو و ملایم سایه تیره رنگ و در گوشه داخلی سایه روشن هم خانواده رنگ سایه خارجی چشم بزنید.

4) برای پرپشت نشان دادن مژه ها لابه لای مژه ها را با خط چشم پر کنید. در صورت لزوم با مژه های پایین هم همین عمل را انجام دهید، سپس به شکلی ملایم از ریمل استفاده کنید.

5) برای جلوه بیشتر چشم ها از سایه ابروی قهوه ای روشن برای فرم دادم به ابروها استفاده کنید. دقت کنید در قسمت تاج ابرو به شکل کاملا محو از سایه استفاده کنید. در غیر این صورت چهره اخمو نشان داده خواهد شد.

6) کشیدن خط لب برای خانم های مسن بسیار مهم است چرا که از بیرون زدن رژ لب جلوگیری میکند. پس از این برای دوام بیشتر کار روی لبها کمی پودر بزنید.

7) با قلم مو، رژ لبی هماهنگ با خط لب بر روی لب ها بمالید. توجه داشته باشید رنگهای جیغ و تند به هیچ وجه مناسب خانم های مسن نیست.

8) با براش گونه و خیلی ملایم و محو از رژ گونه هماهنگ با رژ لب استفاده کنید. سعی کنید رژ گونه افراد مسن خیلی محو و کاملا فید شده باشد.

9) لایه بسیار نازک و محوی از رژگونه را در زیر ابرو بزنید که چشم ها شاداب تر به نظر برسد.

برای آرایش افراد مسن کلیه قواعد و قوانین مذکور را رعایت نموده تا نتیجه مطلوبی بدست آورید. اینک شما چهره ای شاداب و با وقار دارید که آرایش نه تنها آنرا تبدیل به ماسک زننده ای نکرده بلکه متانت و جذابیت بیشتری هم به آن بخشیده است.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها