Loading...

پارافین تراپی باعث رفع ترک‌ و پینه‌های پا می‌شود

پارافین تراپی باعث رفع ترک‌ و پینه‌های پا می‌شود
پارافین تراپی پا یکی دیگر از خدمات جدیدی است که اخیراً در مورد آن بسیار شنیده‌ایم

این روش یک تکنیک موثر برای از بین بردن ترک‌ها در پاشنه پا بوده و می‌تواند به مرور زمان و مداومت در استفاده از این شیوه، پینه‌ها و زبری پوست کف پا را از بین ببرد. همچنین می تواند پوست این ناحیه را تمیز کرده و وضعیت رطوبت و چربی رسانی در این ناحیه را بهبود بخشد. در این مقاله به تشریح چگونگی انجام پارافین تراپی پا پرداخته و در انتها به بیان خواص دیگر این شیوه خواهیم پرداخت.

پارافین تراپی پا در چه هنگامی توصیه می‌شود؟

معمولا پارافین تراپی پا در زمانی توصیه می شود که وجود ترک های سطحی و یا عمیق پوست پاشنه پا باعث آزار و اذیت فرد شده و ایجاد دردهایی در این ناحیه نموده است، همچنین وجود پینه هایی در سینه و سطح زیرین انگشتان پا ایجاد حالتی بد منظره در شکل ظاهری پاها نموده و باید برای بازگشت زیبایی و طراوت در این ناحیه اقدامات لازم را مبذول داشت. در چنین زمانی یکی از بهترین انتخاب ها، انجام تکنیک پارافین تراپی پا است که طبق نظر پزشک پوست و یا کارشناس زیبایی باید در فواصل معین تکرار شده تا به نتیجه دلخواه برسیم. این روش به عنوان یک روش مکمل در پدیکور نیز به کار رفته و می تواند نقشی موثر در لایه برداری پوست پا ایفا نماید. آسان طب از علاقمندان دعوت می کند جهت آشنایی با این تکنیک مفید ادامه مقاله را مطالعه فرمایند.

لوازم مورد نیاز برای پارافین تراپی پا

اگر پارافین تراپی پا در یک مرکز مجهز انجام شود دارای لوازم و تجهیزاتی است که توسط کارشناس یا اپراتور به شیوه ای تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. به یاد داشته باشید کلیه مواد باید به صورت اختصاصی و یکبار مصرف تهیه شده و پس از استفاده دور ریخته شوند. همچنین حوله ها و پارچه ها باید یکبار مصرف بوده و یا در یک بسته بندی مناسب به متقاضی تحویل داده شوند تا برای مراجعه بعدی به همراه داشته باشد. لوازم و وسایل مورد نیاز در پارافین تراپی پا به شرح زیر می باشد:

  • دستگاه پارافین تراپی پا
  • پارافین بهداشتی
  • کیسه نایلونی نازک
  • جوراب حوله ای با سایز بزرگ
  • صابون آنتی باکتریال
  • کرم مرطوب کننده و طراوت بخش مخصوص پوست پا
  • روغن ماساژ یا روغن زیبایی گیاهی

شیوه انجام پارافین تراپی پا

شیوه انجام این تکنیک نیز همانند روش انجام آن در پارافین تراپی دست می باشد. به همین دلیل باید نسبت به فراهم نمودن مقدمات کار به شیوه ای مشابه با دیگری اقدام نمود. قبل از هر چیز باید پاها را به طور کامل شستشو داده و موضع را به طور کامل تمیز نمائیم. سپس یکبار دیگر پاها را به وسیله صابون آنتی باکتریال شسته و ماساژ می دهیم. در انتها باید پاها را آبکشی کرده و با یک حوله لطیف خشک نمائیم.

تنظیم حرارت دستگاه پارافین تراپی پا

در مرحله ابتدایی باید قبل از هر چیز مقدار مناسبی از پارافین بهداشتی را در دستگاه پارافین تراپی پا که دارای سایزی بزرگ تر از دستگاه های مشابه می باشد ریخته و درجه حرارت را بر روی 50 درجه سانتیگراد تنظیم نمائیم. این درجه با دمای 125 درجه فارنهایت نیز شناخته می شود. پس از رسیدن به این دما، پارافین بهداشتی حالتی مایع و روان به خود گرفته و آماده استفاده می باشد. به یاد داشته باشید که در پارافین تراپی پا حتما باید به شیوه غوطه ور کردن و یا حوضچه پارافین استفاده نمود تا تاثیری عمیق بر پوست این ناحیه بگذارد وگرنه استفاده از قلم یا فرچه برای مالیدن پارافین بر روی پوست نمی تواند تاثیر مطلوبی بر ترک ها و پینه های کف پا داشته باشد.

مراحل ابتدایی پارافین تراپی

در این مرحله باید جهت حفظ رطوبت طبیعی پوست اقدام نمائیم چرا که پارافین به دلیل دارا بودن قابلیت جذب رطوبت به خود، می تواند پوست پاها را خشک کرده و نتیجه ای معکوس در این تکنیک ایجاد نماید. به همین منظور باید به وسیله کرم مرطوب کننده مخصوص پوست پا و یا لوسیون هایی که دارای فرمولاسیونی آبرسان می باشند در حدود 10 دقیقه پاها را ماساژ دهیم. ماساژ پا در قسمت پاشنه، سینه و انگشتان پا باید به درستی انجام شده تا مقدار مناسبی از کرم مرطوب کننده جذب پوست این ناحیه شود. تنها پس از این ماساژ است که پاها آماده دریافت تکنیک پارافین تراپی خواهد بود.

مراحل انجام پارافین تراپی

پس از تست درجه حرارت جهت اطمینان از عدم سوختگی پوست ، یکی از پاها را به طور کامل ( تا ناحیه مچ ) به درون پارافین مایع فرو برده و چند ثانیه مکث می نمائیم. سپس پا را بیرون آورده و 15 ثانیه زمان می دهیم تا پارافین خود را بگیرد. پس از این مدت زمان، دوباره پا را وارد پارافین مایع کرده و مجددا بیرون می آوریم. این عمل را در حدود 6 بار تکرار نموده تا لایه ای نسبتاً ضخیم از پارافین، پوست پاها را کاور کند. سپس به وسیله کیسه نازک نایلونی پا را پوشانده و جوراب حوله ای را جهت حفظ حرارت پارافین به پاها می پوشانیم. در مرحله بعد تمامی مراحل را برای پای دیگر انجام داده و سپس در حدود 30 دقیقه مکث می کنیم تا حرارت پارافین بتواند تاثیر خود را بر پوست صدمه دیده پا نشان دهد.

مراحل پایانی پارافین تراپی پا

پس از گذشت 30 دقیقه جوراب و نایلون را بیرون آورده و پارافین خشک و جامد شده را از روی پوست پا برداشته و دور می ریزیم. دقت کنید که تمامی خرده های پارافین از پوست پا و لا به لای انگشتان برداشته شود. در این مرحله باید به وسیله روغن زیبایی گیاهی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام به ماساژ پاها در حدود 5 دقیقه پرداخته شود تا پوست پاها مخصوصاً در ناحیه پاشنه که وجود ترک ها و پینه ها در این ناحیه باعث آزار شده بود نرم و لطیف شود، سپس جوراب نازک و لطیفی به پا کرده تا تاثیر پارافین تراپی پا و مخصوصا ماساژ ریلکسی در این ناحیه تکمیل گردد.

مرور نکات مهم در پارافین تراپی پا:

  • تنظیم درجه حرارت بر روی 50 درجه سانتیگراد
  • ضد عفونی کردن پاها قبل از شروع کار
  • ماساژ مرطوب کننده قبل از پارافین تراپی
  • استفاده از جوراب حوله ای به منظور حفظ حرارت
  • ماساژ ریلکسی پس از خاتمه پارافین تراپی

فواید دیگر پارافین تراپی

از دیگر فواید پارافین تراپی پا می توان به بهبود دردهای عضلانی و یا مفصلی در این ناحیه اشاره نمود که علاوه بر نتایج لطافت بخش می تواند حرکت مفاصل را در ناحیه مچ پا ریلکس و روان کرده و حالتی از سر زندگی در این ناحیه به وجود بیاورد. همچنین می تواند خون رسانی را افزایش داده و تاثیر بسزایی در افزایش رشد ناخن ها داشته باشد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها