Loading...

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل
زولبیا و بامیه از شیرینی های‌ محبوب در ماه مبارک رمضان میباشد. زولبیا و بامیه مطمئنا از نظر سلامتی و بهداشتی بهتر از زولبیا و بامیه خریداری شده از بیرون اسـت.

آموزش طرز تهیه زولبیا و بامیه بـه روش خانگی را در اینبخش بـه شما آموزش خواهیم داد. تهیه زولبیا و بامیه کار سختی نیست، مـا امروز بهترین دستور پخت را در اختیار شما قرار داده و همچنین رازها و نکاتی در مورد تهیه این زوج خوشمزه که میهمان سفره های افطار مـا هستند را به شما خواهیم گفت، در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش کامل آماده کردن زولبیا بامیه را به شما بیاموزیم.

 

زولبیا و بامیه یکی از شیرینی‌های‌ ایرانی اسـت. از مواد اولیه این نوع شیرینی میتوان بـه ماست و نشاسته و خمیرمایه اشاره کرد که بعد از ترش شدن و بـه اصطلاح ور آمدن ان را بـه آرد اضافه میکنند.

 

سپس از تخم مرغ برای پف کردن بامیه استفاده میشود که البته این روش بـه تازگی بـه کار میرود و در گذشته کاربردی نداشته‌اسـت؛ این تنها تفاوت میان بامیه قدیم با حال اسـت.

 

هنگامیکه بامیه آماده شد ان را در شکر قوام‌یافته می اندازند تا شیره را بـه خود جذب کند. شیعیان ایرانی در ماه رمضان، از زولبیا و بامیه برای افطار استفاده میکنند.

 

مواد لازم برای شربت زولبیا و بامیه :

– شکر ۲ لیوان

– آب ۱٫۵ لیوان

– گلاب ¼ لیوان

– آبلیمو ½ قاشق چایخوری

– زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل + آموزش تزیین زولبیا و بامیه

مواد لازم برای زولبیا «برای ۶ نفر»

– ماست ¼ لیوان

– نشاسته ۵۰ گرم

– اسانس هل ۲ قطره

– کره ½ قاشق چایخوری

– گلاب ۱ قاشق غذاخوری

– روغن مایع بـه اندازه کافی

– آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

– جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای بامیه «برای ۶ نفر»

آرد ½ پیمانه

آب ½ پیمانه

کره ۲۵ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع بـه اندازه کافی

بکینگ پودر یک چهارم قاشق چایخوری

« زمان لازم برای پخت و آماده سازی زولبیا بامیه ۳ ساعت »

 

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل + آموزش تزیین زولبیا و بامیه

طرز تهیه شربت زولبیا بامیه :

برای تهیه شربت زولبیا بامیه آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بـه جوش آید. سپس شکر را به آب در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

 

پس از آن حرارت را کم کنید و زعفران دم کرده، آبلیمو و گلاب را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا شربت قوام آید و کمی غلیظ شود. شربت اگر شل باشد و قوام نیامده باشد زولبیا بامیه را خمیر میکند. سپس آن را در یک کاسه بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و بـه سراغ درست کردن زولبیا بامیه بروید.

 

طرز تهیه زولبیا

نشاسته را در یک کاسه بزرگ بریزید و بـه ان ماست اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس بـه مدت ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید. کره را از یخچال خارج کنید و کمی صبر کنید تا نرم شود. آرد را الک کنید و پس از ۵ دقیقه بـه مخلوط نشاسته و ماست اضافه کنید و هم بزنید. کم کم کره را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست حاصل شود.

 

اسانس هل، گلاب و جوش شیرین را نیز اضافه و مخلوط کنید تا یک مایه شبیه ماست حاصل شود. اگر مایه خیلی سفت بود کمی دیگر گلاب اضافه کنید. در یک ظرف گود بـه قدری روغن بریزید که وقتی زولبیا را در ان می‌ریزید زولبیا شناور شود، صبر کنید تا روغن‌ها داغ شوند. مایه را درون قیف بریزید و سر قیف را بالای روغن بگیرید و فشار دهید تا مایه بیرون آید، سپس دستتان را سریع بـه حالت دایره بچرخانید.

 

تعداد شیرینی‌های داخل روغن زیاد نباشد تا فضا برای پف کردن داشته باشند. پس از این که زولبیا سرخ شد آن را ابتدا در توری فلزی بگذارید تا روغن‌های اضافی ان گرفته شود، سپس ان را به مدت دو دقیقه در شربت سرد بگذارید و بعد دوباره آن را در توری قرار دهید که شربت‌های اضافی ان گرفته شود. سپس در ظرف مورد نظر برای سرو قرار دهید. نوش جان…

 

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل + آموزش تزیین زولبیا و بامیه

طرز تهیه بامیه

یک قابلمه را با آب روی حرارت بگذارید تا بـه جوش آید و کره را نیز بـه ان اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ان‌ها را الک کنید. سپس وقتی آب شروع بـه جوشیدن کرد مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده را به ان اضافه کنید. حرارت را حتما ملایم کنید و خوب آن را هم بزنید تا خمیر حاصل شود. همینطور که هم می‌زنید سعی کنید لابه لای خمیر را باز کنید که اگر آبی بین ان مانده اسـت از آن خارج شود.

 

پس از این که خمیر خوب مخلوط شد آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. «سرد سرد نشود، چون اگر خیلی سرد شود هنگام اضافه کردن تخم مرغ، تخم مرغ‌ها خیلی دیر بـه خمیر جذب می‌شوند و اگر خیلی داغ باشد هنگام اضافه کردن تخم مرغ، تخم مرغ‌ها می‌پزند، پس باید بـه دمای متعادل برسد».

 

وقتی خمیر کمی خنک شد تخم مرغ را به ان اضافه کنید و با همزن برقی شروع بـه هم زدن کنید، ممکن اسـت ابتدا خمیر تکه تکه شود، ولی شما بـه هم زدن ادامه دهید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. خمیر بامیه را باید خیلی هم بزنید و اگر احساس کردید که خمیر هنوز سفت اسـت کافی اسـت نصف یک تخم مرغ را به ان اضافه کنید و هم بزنید.

 

وقتی خمیر آماده شد در یک قابلمه کوچک و گود روغن بریزید تا یک استخر روغن داشته باشید. «برای سرخ کردن بامیه روغن نباید داغ باشد، پس مایه بامیه را در روغن سرد بریزید.» خمیر را در قیف بریزید و قیف را در روغن فشار دهید تا بامیه ساخته شود، سپس در اندازه‌ی دلخواه با یک قیچی تمیز سر آن را ببرید تا در روغن غوطه ور شود. در زمان بریدن خمیر سر قیچی را چرب کنید تا خمیر بـه قیچی نچسبد.

 

این کا را تا جایی که ظرف جا دارد و بامیه‌ها بـه هم برخورد نمی‌کنند ادامه دهید. تعداد شیرینی‌های داخل روغن زیاد نباشد تا فضا برای پف کردن داشته باشند. با قاشق بامیه‌ها را از هم جدا کنید که بـه هم برخورد نکنند و بـه هم نچسبند. کمی صبر کنید تا مغز پخت شوند.

 

سپس بامیه‌های سرخ شده را درون شربت آماده شده بگذارید تا بـه مدت ۲ دقیقه شربت جذب بامیه شود. سپس بامیه‌ها را از شربت بیرون بیاورید و در یک توری بگذارید تا شربت اضافه ان گرفته شود. سپس در ظرف مورد نظر برای پذیرایی بچینید. نوش جان…

 


 

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل + آموزش تزیین زولبیا و بامیه

رازها و نکات مهم و اصولی در تهیه زولبیا بامیه

کار پختن زولبیا بهتر اسـت با همکاری دو نفر انجام گیرد، یعنی یک نفر زولبیا را در روغن بریزد و نفر دوم آن را بردارد و در شربت بگذارد؛ دست تنها این کار بـه هیچ عنوان آسان نسیت.

 

اگر بـه اندازه ۱ قاشق مرباخوری کف دریای ساییده بـه مایه زولبیا بزنید، زولبیا بلوری و ترد می شود «کف دریا تنه خشکیده نوعی جانور دریایی اسـت و باید از عطاری خرید». اضافه کردن ۲-۱ زرده تخم مرغ بـه مایه زولبیا آن را لطیف و نرم میکند.

 

طرز تهیه زولبیا و بامیه در منزل + آموزش تزیین زولبیا و بامیه

اگر مایه زولبیا زیاد بماند و ترش شود، ممکن اسـت در روغن از هم بپاشد، برای رفع این مشکل باید اندکی آرد سفید بـه مایه بزنید. شربت زولبیا را برای درست کردن بامیه می توان به کار برد؛ همچنین برعکس. روغن زولبیا را برای پختن بامیه می توان به کار برد، ولی اگر روغن بامیه را برای پختن زولبیا به کار برید ممکن اسـت کف کند و سر برود.

 

زولبیا بامیه یک نوع شیرینی سنتی ایرانی اسـت که اغلب با دوغ سرو میشود. شما می توانید این شیرینی را به عنوان جایگزین قند با چای استفاده کنید. ولی اگر بـه قند خون بالا مبتلا هستید در مصرف ان احتیاط کنید. ۱۰۰ گرم زولبیا بامیه حاوی ۲۹۶ کالری میباشد و شامل ۳۳/۱ گرم قند و ۵۷/۵ گرم کربوهیدرات اسـت. این در حالی اسـت که میزان چربی اشباع، کلسترول و سدیم ان پایین اسـت.

منبع :  تالاب

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها