Loading...

طرز تهیه ۲ غذای خوشمزه با گوشت و انار که هوش از سرتان میبرد

طرز تهیه ۲ غذای خوشمزه با گوشت و انار که هوش از سرتان میبرد
غذاهای گوشتی همیشه یکی از پرطرفدارترین غذاها در مهمانی ها و دورهمی ها هستند. حال فرض کنید این غذاهای گوشتی و خوشمزه با انار این میوه بهشتی هم همراه باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه ۲ غذای خوشمزه با گوشت و انار که هوش از سرتان میبرد را بدانید.

. گوشت دنده‌ی پخته شده و انار

ترکیب آب انار و آب انگور قرمز سس یاقوتی رنگ غلیظ و خوشمزه‌ای برای گوشت دنده‌ی نرم گوساله به حساب می‌آید. پیش از نوش جان کردن این غذای لذیذ، آن را با دانه‌های یاقوتی انار تزیین کنید – دانه‌های انار رنگ و طعم دلپذیری به این غذا می‌بخشند و تکه‌های گوشت را بسیار هوس‌انگیز می‌کنند.

مواد مورد نیاز

الف. ۵ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات
ب. تقریبا ۲ کیلوگرم دنده‌ی گوساله، برش خورده به قطعات ۸ سانتی‌متری (۸ الی ۱۲ عدد)
پ. نمک و فلفل
ث. ۱ عدد پیاز زرد بزرگ، برش خورده به صورت عمودی
ج. ۳ حبه سیر، پوست کنده و خرد شده
چ. ۱۰ ساقه آویشن
ح. یک‌چهارم فنجان آرد گندم
خ. ۳ فنجان آب انار
د. ۱ فنجان آب انگور قرمز
ذ. نصف فنجان دانه‌ی انار

دستورالعمل

الف. دمای فر را به ۱۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. یک قابلمه‌ی بزرگ و سنگین را که دارای درب محکمی باشد، روی حرارت بالا قرار دهید و ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. دنده‌ها را داخل ظرف بگذارید؛ سپس، نمک و فلفل را به آن بیفزایید. دنده‌ها را روی هم نریزید، بلکه آن‌ها را بر اساس اندازه‌ی کف قابلمه، داخل آن بگذارید. اجازه دهید هر دو طرف دنده‌ها قهوه‌ای شوند. سپس آن‌ها را داخل بشقاب بگذارید؛ اجازه دهید روغن اضافه از آن خارج شود. کف قابلمه را از روغن و سایر مواد پاک کنید.

ب. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و بار دیگر، ۳ قاشق غذاخوری روغن را داخل آن بریزید. پیاز، سیر، و آویشن را به آن بیفزایید. اجازه دهید این مواد بپزند؛ مواد قهوه‌ای را با استفاده از قاشق چوبی از کف ظرف جدا کنید؛ به هم زدن مواد ادامه دهید تا پس از ۵ دقیقه، پیازها نرم شوند. اکنون، آرد را به مواد اضافه کنید و خوب به هم بزنید. سپس، آب انار و آب انگور قرمز را نیز اضافه کنید و اجازه دهید مایعات به جوش بیایند – در طول این زمان، مواد را مرتبا به هم بزنید. دنده‌ها را نیز به مواد بیفزایید؛ درب قابلمه را بگذارید و آن را داخل فر قرار دهید.

پ. اجازه دهید دنده‌ها آن‌قدر بپزند که به آسانی بتوانید نوک چنگال را داخل آن‌ها فرو ببرید – تقریبا حدود ۳ ساعت. با استفاده از یک کفگیر شیاردار، دنده‌ها را با دقت به داخل یک دیس منتقل کنید. مایع باقی مانده را داخل یک ظرف جدا کننده‌ی روغن بریزید؛ اجازه‌ دهید بی‌حرکت بماند؛ سپس روغن آن را جدا کنید و مابقی را به داخل قابلمه برگردانید (این کار را می‌توانید با استفاده از یک قاشق نیز انجام دهید). قابلمه را روی حرارت متوسط (یا بالا) قرار دهید تا حجم آن کاهش یابد و مانند سس غلیظ شود – حدود ۱۰ دقیقه. این سس را از یک توری ریز عبور دهید، مقداری نمک و فلفل به آن بیفزایید و روی دنده‌ها بریزید. در نهایت، دانه‌های انار را نیز روی آن بریزید.

نکته‌ی سرآشپز

از قصاب بخواهید دنده‌ها را برای‌تان به اندازه‌ی دل‌خواه خرد کند. می‌توانید یک روز قبل، دنده‌ها را بپزید؛ اجازه دهید داخل مایع خنک شود، و در نهایت داخل یخچال قرار دهید تا مایع کاملا داخل گوشت نفوذ کند. پیش از قرار دادن مجدد گوشت داخل فر داغ، روغن آن را بگیرید.

۲. کباب استیک با انار

آیا دنبال دستور تهیه‌ی یک غذای فوق‌العاده با شکوه برای شب یلدا هستید؟ کباب استیک مزین به دانه‌های یاقوتی انار و جعفری؛ یک غذای لذیذ برای مناسبت‌های خاص. رب انار یکی از لذیذترین و مناسب‌ترین افزودنی‌ها به استیک گریل شده با سیخ است.

غذای خوشمزه با گوشت و انار

مواد مورد نیاز

برای سس انار و جعفری

الف. ۲ فنجان دانه‌ی انار
ب. ۲ فنجان جعفری تازه‌ی خرد شده
پ. پوست رنده شده و آب یک عدد لیمو
ت. ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر
ث. نمک کوشر و فلفل تازه‌ی آسیاب شده

برای کباب

الف. نصف فنجان رب انار
ب. یک‌چهارم فنجان عسل
پ. ۱ قاشق غذاخوری خردل دیژون
ت. دوسوم فنجان روغن زیتون فرا بکر
ث. نمک کوشر و فلفل تازه‌ی آسیاب شده
ج. ۹۰۰ گرم گوشت سینه‌ی گاو، برش‌های ۸ سانتی‌‌متری

دستورالعمل

الف. برای تهیه‌ی سس انار و جعفری، یک کاسه‌ی متوسط بردارید و دانه‌های انار، جعفری، پوست رنده شده و آب لیمو، و روغن را داخل آن بریزید و با هم مخلوط کنید. مقداری نمک و فلفل نیز به آن بیفزایید و کاسه را یک گوشه بگذارید.

ب. برای تهیه‌ی کباب نیز رب انار، عسل، خردل، روغن، ۲ قاشق چای خوری نمک، و نصف قاشق چای خوری فلفل را داخل یک کاسه‌ی متوسط با یکدیگر مخلوط کنید.

پ. گوشت را داخل مواد بالا بخوابانید، و اجازه دهید به مدت یک ساعت در دمای اتاق، یا به مدت یک شب داخل یخچال بماند.

ت. دستگاه یا تابه‌ی گریل را روی حرارت متوسط الی زیاد تنظیم کنید. گوشت‌ها را به ۳ سیخ ۳۰ سانتی‌متری بزنید و روی آن مقداری نمک و فلفل بپاشید. گوشت‌ها را داخل گریل کباب کنید تا کاملا بپزد – برای هر طرف از گوشت‌ها، حدود ۳ الی ۴ سانتی‌متر کافی است. سپس، کباب را از روی حرارت بردارید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت، سس انار و جعفری را با قاشق روی استیک‌ها بریزید.

منبع : بازده

ترجمه : امیر رضا مصطفایی

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها