Loading...

روغن انار و معرفی برخی از خواص بی‌نظیر آن

روغن انار و معرفی برخی از خواص بی‌نظیر آن
همان طور که می دانید انار یک نوع میوه است که از درختی به اسم Punica granatum به دست می‌آید.

جالب است بدانید که انار یکی از 10 میوه برتر دنیا است چرا که تنها در کشورهای خاصی مانند ایران، ترکیه، افغانستان و عراق کشت می‌شود. از این میوه‌ها محصولات جانبی بسیاری به دست می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها روغن انار می‌باشد. روغن انار تمام خواص میوه را دارا می‌باشد و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده کرد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و ویژگی‌های سلامتی روغن انار آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص روغن انار

روغن انار دارای خواص و فواید درمانی زیادی است چرا که این میوه مواد مغذی و عناصر شگفت انگیزی دارد. دانشمندان ترکیه‌ای بر این باور هستند که میزان آنتی اکسیدان های موجود در انار با چای سبز برابری می‌کند. علاوه بر این، انار در خود انواع ویتامین‌ها را دارا می‌باشد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به ویتامین C، ویتامین A و خانواده ویتامین B اشاره کرد. استفاده از روغن انار در طب سنتی سابقه‌ای جند صد ساله دارد چرا که در کتاب‌های معروفی مانند الشفا و قانون، نسخه‌های درمانی زیادی با استفاده از این روغن توصیه شده است.

مهار آکنه

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی که بیشتر در ایام جوانی به وجود می‌آید، آکنه می‌باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که عوامل زیادی بر روی به وجود آمدن این بیماری نقش دارند که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به اختلال در ترشح چربی‌های پوستی و باکتری‌ها اشاره کرد. در بسیاری از فرهنگ‌ها گزارش شده که استفاده موضعی از روغن انار می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. در این ماده اثرات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی وجود دارد که می‌تواند به از بین بردن باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند، کمک کند و همچنین سطوح روغن روی پوست را متعادل سازد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

دانشمندان ترکیه‌ای آزمایش‌های فراوانی بر روی این میوه انجام داده‌اند که نتایج آنها نشان می‌دهد انار یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین C محسوب می‌شود. امروزه ثابت شده که این ویتامین بر روی ساخت گلبول‌های سفید که مهم‌ترین نقش را در مبارزه با بیماری‌ها و از بین بردن میکروب‌ها دارند، مؤثر است. مسلماً هر چه تعداد گلبول‌های سفید در بدن شما بیشتر باشد، خطوط دفاعی بدن شما از قدرت بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C در ساخت کلاژن نیز تأثیر دارد.

بهبود سلامت قلب

ترکیب فیات شیمیایی، اسیدهای چرب غیر اشباع زنجیره‌ای و اسیدهای چرب غیر اشباع تکی موجود در روغن دانه انار، تأثیری جدی بر سلامت کلی قلب دارند. این امر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند و کلسترول HDL را افزایش دهد، در حالی که بهبود گردش خون و کاهش فشار خون را نیز به دنبال دارد. همه این موارد قادر هستند احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آترواسکلروز، حملات قلبی، سکته مغزی و سایر شرایط قلبی را کاهش بدهند. تحقیقات نشان می‌دهد آمار بیماری‌های قلبی در کشورهایی که از انار یا محصولات جانبی آن استفاده می‌کنند، نسبتاً پایین است.

کاهش التهاب

یکی از خطرناک‌ترین عواملی که به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود، التهاب است. التهاب می‌تواند بر روی بافت‌ها، رگ‌های خونی، اعضای بدن و یا مفاصل تأثیر بگذارد. خوشبختانه خواص ضد التهابی در روغن انار بسیار زیاد است که می‌تواند به کاهش تورم و از بین بردن درد در ارتباط با شرایطی نظیر آرتروز، اختلالات مفصلی، سردرد، هموروئید و ادیما بپردازد. در سال 2011 آزمایشی با شرکت بیش از 70 نفر در موسسه پژوهشی استانبول انجام شد. در طی این آزمایش، افراد در معرض عصاره انار قرار گرفتند. نتایج حاکی از این بود که شرایط التهابی در 80 درصد آنها بهبود پیدا کرده است.

پیشگیری از انواع سرطان

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، میزان آنتی اکسیدان های موجود در روغن انار با چای سبز برابری می‌کند. آنتی اکسیدان ها مهم‌ترین عامل در مبارزه با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد هستند. این رادیکال‌ها که با اکسیده کردن سلول‌های سالم بدن، باعث جهش سلولی و به وجود آمدن سرطان می‌شوند. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در این روغن با کاهش تومورها نیز در ارتباط هستند. سرطان سینه، پروستات و مری از مهم‌ترین سرطان‌هایی می‌باشند که می‌توان با مصرف این ماده پیشگیری کرد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها