Loading...

پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات با مصرف گیاه گون

پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات با مصرف گیاه گون
گون گونه‌ای از گیاهان یک ساله و دائمی است که بیش از 800 زیر شاخه دارد. در بسیاری از بخش‌های دنیا گون یافت می‌شود اما گیاه شناسان باور دارند که آسیای مرکزی به عنوان زیستگاه بومی این گیاه محسوب می‌شود.

معمولاً گون‌ها تا 75 سانتی متر ارتفاع پیدا می‌کنند و گل‌های زیبا و خوشبو دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گیاه که باعث شده گیاه گون بتواند در بسیاری از قسمت‌های دنیا رشد کند، مقاومت به زمین‌های شور می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که گیاه گون برای سال‌ها یکی از گیاهان برتر دارویی محسوب می‌شده است. به همین دلیل، ما امروز در این مقاله شما را با بخشی از خواص و ویژگی‌های این گیاه آشنا می‌کنیم.

 

خواص گیاه گون

همان طور که اشاره شد، گون یک گیاه دارویی مهم به شمار می‌رود. معمولاً رایج‌ترین نوع استفاده از این گیاه، استخراج عصاره ریشه آن می‌باشد. جالب است بدانید که چینی‌ها اعتقاد دارند این گیاه می‌تواند به درمان بیش از 150 گونه مختلف از بیماری‌ها کمک کند. شیو گوان جی، یکی از برترین پزشکان طب سنتی چینی، بخشی از این موارد را در کتاب خود که آموزه‌های گیاهی نام دارد، شرح داده است. یکی دیگر از نکات جالب در مورد این گیاه این است که در قسمت‌های کویری ایران، از ریشه آن کتیرا استخراج می‌شود. به همین دلیل، بسیاری در استان‌های کرمان و سمنان، اقدام به کاشت این گیاه کرده‌اند.

تقویت سلامت قلب

مشکلات قلبی به عنوان اصلی‌ترین عامل مرگ و میر توسط بیماری‌های مزمن در دنیا محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که تقویت سلامت قلب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. دانشمندان باور دارند که استفاده از گیاهان دارویی مانند گیاه گون می‌تواند یک روش عالی برای این امر باشد چرا که در سال‌های اخیر ثابت شده است مصرف این گیاه قادر است سطح کلسترول بد بدن را تا حدود زیادی کاهش بدهد. بسیاری از بیماری‌های خطرناک مانند سکته مغری، حملات قلبی و تصلب شراین با کلسترول بالا ارتباط مستقیم دارند.

تسکین آلرژی

 

میلیون‌ها نفر در دنیا، بهار و زمستان خود را درگیر یکی از عذاب‌آورترین مشکلات، یعنی آلرژی فصلی هستند. تب یونجه یکی از همین مشکلات است که برای سال‌ها هیچ گونه راه حل و درمانی نداشته اما امروزه دانشمندان مشاهده کرده‌اند که استفاده از عصاره گون می‌تواند به صورت مؤثری به کاهش این مشکل کمک کند. اگر چه هنوز کارکرد این گیاه بر روی آلرژی کشف نشده اما مشاهدات حاکی از این است که ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه گون قادر هستند از انتشار هیستامین‌ها جلوگیری کنند. این موضوع می‌تواند به بهبود خارش چشم، عطسه و آبریزش بینی منجر شود.

جلوگیری از سرطان معده

جست و جو برای درمان سرطان معده برای دهه‌ها، دنیای پزشکی را آزار داده و به عنوان یکی از رازهای حل نشدنی باقی مانده است. بسیاری از مردم برای درمان این مشکل به استفاده از گیاهان دارویی روی آورده‌اند چرا که تأثیرات این گیاهان بر روی دستگاه گوارش غیرقابل انکار است. از جمله مهم‌ترین این گیاهان می‌توان به گیاه گون اشاره کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که ساپونین های موجود در این گیاه قادر به جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی معده هستند چرا که این ماده اجازه نمی‌دهد اکسیژن کافی به این سلول‌های سرطانی برسد. این موضوع یک انقلاب در دنیای پزشکی با راه انداخته و دانشمندان امیدوارند با این روش بتوانند به درمان قطعی سرطان دست پیدا کنند.

کاهش استرس

استرس و اضطراب می‌توانند بسیار خطرناک باشند. آزمایش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده‌اند نشان می‌دهند که هورمون‌های استرس اگر کنترل نشوند، بر روی بیشتر قسمت‌های بدن تأثیر منفی می‌گذارند. از گیاه گون به عنوان یکی از موارد مناسب برای کاهش استرس یاد می‌شود. اعتقاد بر این است که مصرف عصاره این گیاه بر روی ترشح کورتیزول، اصلی‌ترین هورمون استرس، تأثیر دارد و آن را کم می‌کند. برای کسانی که از تغییرات خلقی و تنش عصبی پایدار رنج می‌برند، بهترین راه مصرف این گیاه می‌باشد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها