Loading...

آلو بخارایی و بررسی برخی از خواص مهم آن

آلو بخارایی و بررسی برخی از خواص مهم آن
آلو بخارایی نوعی میوه بسیار خوشمزه و لذیذ است که به خانواده آلوها تعلق دارد. این میوه‌ها از گیاهانی به اسم Prunus spinosa به دست می آیند

از دیگر نام‌های آلو بخارایی می‌توان به مواردی مانند گوجه وحشی، آلوچه و هلاله اشاره کرد. گیاه شناسان اعتقاد دارند که قسمت‌های مرکزی اروپا به عنوان زیستگاه بومی این گونه آلو شناخته می‌شود. با این حال آلو بخارایی به صورت پراکنده در آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا نیز یافت می‌شود. در حال حاضر از اسپانیا و ایتالیا به عنوان بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده این گونه آلو یاد می‌شود. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و ویژگی‌های آلو بخارایی آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

خواص آلو بخارایی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود آلو بخارایی را در لیست رژیم هفتگی خود قرار دهید، وجود داشتن طیف وسیعی از ویتامین‌ها مانند ویتامین A، C، E و K در آن است. علاوه بر تحقیقات نشان می‌دهد که این گونه آلو حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6 و فولات نیز می‌باشد. آهن، پتاسیم، سدیم، و کلسیم از جمله مهم‌ترین عناصر معدنی موجود در آلو بخارایی هستند. شما با مصرف 100 گرم از این میوه، 71 کالری و 18 گرم کربوهیدرات دریافت می‌کنید. تقریباً نمی‌توان میوه‌ای را پیدا کرد که چنان تنوعی در مواد معدنی و آلی داشته باشد، از همین رو، آلو بخارایی از نظر غذایی ارزش به شدت بالایی دارد

جلوگیری از سرطان کولون

یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که این روزها سلامت انسان را تهدید می‌کند و هنوز دانشمندان به درمان قطعی برای آن دست پیدا نکرده‌اند، سرطان کولون یا سرطان روده بزرگ می‌باشد. با این حال تحقیقاتی که توسط دانشمندان انگلیسی در دانشکده پزشکی دانشگاه یورک صورت گرفته، نشان می‌دهد که استفاده از این آلو می‌توان به صورت موتری به شما در جلوگیری از سرطان کولون کمک کند. این دانشمندان باور دارند آلو بخارایی به طور قابل توجهی محیط میکروارگانیسم روده شما را بهبود می‌بخشد. این موضوع باعث می‌شود تا شانس ابتلا به سرطان روده بزرگ تا 50 درصد کاهش پیدا کند.

جلوگیری از آنمی

از دیگر بیماری‌هایی که با استفاده از این آلو، شانس ابتلا به آنها کاهش پیدا می‌کند، می‌توان به آنمی یا کم خونی اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 25 درصد مردم دنیا از کم خونی رنج می‌برند. از جمله مهم‌ترین عناصری که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند، آهن است. بدن ما برای ساخت گلبول‌های قرمز نیاز به آهن دارد. همان طور که می دانید، اکسیژن از طریق این گلبول‌ها در بدن منتقل می‌شوند. این بدان معنی است که افزایش آهن باعث کاهش شانس کم خونی می‌شود.

جلوگیری از صدمات کبد

 

مشاهدات حاکی از این است که این میوه به تولید دو آنزیم ضروری در کبد از جمله مینوترانسفراز (ALT) کمک کند. دانشمندان می‌دانند که این آنزیم مسئول تجزیه غذا در بدن است. هنگامی که به کبد آسیب وارد می‌شود، سطح ALT را در خون افزایش پیدا می‌کند که این هم در نوبه خود سطح خون را بالا می‌برد. آلو بخارایی در تنظیم این آنزیم کمک می‌کند و در نتیجه باعث افزایش سلامت کبد می‌شود. همچنین شرایطی مانند هپاتیت را درمان می‌کند.

افزایش سلامت دستگاه گوارشی

بدون شک مهم‌ترین خاصیتی که به این میوه نسبت می‌دهند، تقویت سلامت دستگاه گوارشی می‌باشد. اگر از مشکلاتی مانند یبوست و سوء هاضمه رنج می‌برید، یک لیوان از آب میوه این آلو می‌تواند تسکین آمیز باشد. فیبر رژیمی موجود در آب آلو، همراه با حضور sorbitol، می‌تواند روند گوارش را تحریک کند و به بهبود جذب مواد مغذی در روده کمک کند. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌توان با مصرف این میوه پیشگیری کرد، بواسیر می‌باشد. هنوز در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای درمان این بیماری از مواد طبیعی مانند این آلو استفاده می‌شود.

کاهش اشتها

بسیاری از افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند، نمی‌توانند جلوی اشتهای خود را بگیرند و این موضوع به مهم‌ترین معضل برای کاهش وزن آنها تبدیل شده است. خبر خوب برای چنین افرادی این است که آلو بخارایی می‌تواند به صورت مؤثری اشتهای شما را کم کند چرا که این میوه سرشار از فیبرهای رژیمی می‌باشد. دانشمندان دریافته‌اند که فیبرها از جمله دیر هضم‌ترین مواد غذایی می‌باشند و به همین دلیل است که مصرف آنها می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد. پس اگر به دنبال روشی آسان برای کاهش وزن می‌گردید، به شما مصرف این میوه را پیشنهاد می‌دهیم.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها