Loading...

استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن و لاغری + کنترل اشتها

استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن و لاغری + کنترل اشتها
لاغری و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده آل برای سلامتی بسیار مهم است. در اینجا روش هایی برای لاغری و کاهش وزن را با زیره سبز به شما خواهیم گفت.

استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن و لاغری

امروزه بیشتر افراد جامعه به خوبی می دانند که ورزش کردن و رژیم غذایی متعادل، کلید اصلی بازرسی وزن پایدار محسوب می‌شوند. ولی با این وجود هنوز هم تعداد زیادی از مردم برای کاهش وزن، لاغری، التیام سلامتی و تندرستی خود به عده اي از محصولات و گیاهان دارویی روی می آورند.

 

با سفرمی همراه شوید ودر مورد ادویه شگفت انگیز که باعث لاغری و سلامت میشود بیشتر بدانید. نام این ادویه اعجاب انگيز و شگفت انگیز زیره سبز است.

 

زیره سبز «cuminum cyminum» از خانواده چتریان «Apiaceae: تیره‌اي از گیاهان با ساقه‌هاي‌ تهی» است.

 

این ادویه که در ایران نیز کشت میشود در شبه قاره هند، کشور های آفریقایی، آسیا، و کشور های آمریکای لاتین کاربرد فراوانی دارد. مردم این کشورها در آشپزی از این گیاه بعنوان یک چاشنی استفاده می‌کنند. زیره سبز برای التیام عده اي از بیماری هاي‌ جدی بسیار سودمند شناخته شده است .

 

زیره سبز خواص بسیاری دارد و از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: کمک به هضم غذا، رفع بیخوابی، رفع آسم، التیام اختلالات تنفسی، برونشیت، کم خونی، سرماخوردگی، جوش، مشکلات پوستی، درمان سرطان، افزایش شیرآوری برای مادران شیرده.

 

زیره سبز ادویه حيرت انگيز اي است. ان رابه غذا هاي خود اضافه کنید تا متوجه تغییر در میزان وزن خود شوید. این ادویه با کاهش تجمع سلول هاي‌ چربی به کاهش وزن منجر می‌گردد. بدین ترتیب زیره سبز نه تنها در حفظ تعادل وزن شما موثر بوده بلکه کاهش وزن شما را نیز در پی خواهد داشت.

 

زیره سبز چگونه به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد؟

این ادویه را هم میتوان به صورت دانه اي و هم به صورت پودری تهیه و مصرف نمود. این ادویه مفید, طعم تندی دارد. مصرف منظم این ادویه از طریق افزایش میزان سلول هاي‌ انسولین و گلوکز, موجب ایجاد تعادل در سطح قندخون فرد شده.

 

این ادویه تنها با نظارت سطح قندخون، میل شدید به کربوهیدرات ها رابه حداقل رسانده و نوعی احساس سیری بشما میدهد. بنابر این با مصرف منظم ان قادر خواهید بود سطح قندخون خودرا در حالت متعادل حفظ کرده و تمایل شدید خود به خوردن غذا را نظارت نمایید.

 

علاوه بر این، زیره سبز سرشار از فیتوسترول « کلسترول گیاهی» و آنتی اکسیدان است. فیتوسترول مانع از جذب کلسترول زیان آور در دستگاه گوارش شده و بهمین دلیل اثرات قابل توجهی بر کاهش وزن بر جای می‌گذارد.

 

به علاوه این ادویه در رفع مشکلات دیگری نیز که به صورت غیر مستقیم در رژیم کاهش وزن دخالت دارند کاربرد دارد. در شرایطی که از مشکلات گوارشی رنج میبرید برای مثال توانایی جذب تمام مواد مغذی موجود در غذای مصرفی خودرا ندارید و این امر موجب افزایش اشتها و افراط در غذا خوردن شما شده است، مصرف این ادویه رابه شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

زیره سبز، کنترل اشتها و تقویت قوای هاضمه

رایحه خاص این ادویه شگفت انگيز، غدد بزاقی دهان را فعال نموده و موجب می شود تا آنزیم هاي‌ گوارشی بکار افتاده و نخستین و اصلی ترین مرحله هضم غذا آغاز گردد.زیره سبز همچنین یک داروی موثر برای برطرف شدن نفخ محسوب می شود. تنها کافیست یک چهارم قاشق چایخوری زیره رابه یک فنجان آب گرم اضافه نموده و ان را بنوشید. بدین ترتیب از شر گازهای معده و دردهای شکمی خلاصی می‌یابید.

 

نحوه استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن:

دراین قسمت روش هایي را پیشنهاد خواهیم کرد که از ان طریق میتوانید زیره سبز رابه رژیم غذایی خود اضافه کرده و بطور منظم از ان استفاده کنید:
کمی پودر زیره رابه سبزیجات بو داده و یا سرخ شده اضافه کرده و میل نمایید.

 

برای خودتان یک فنجان چای زیره گرم درست کنید. تنها کافیست دانه هاي‌ زیره را دریک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد، اکنون چای زیره شما آماده است.

 

دانه هاي‌ زیره را تفت داده، ان را آسیاب کنید و یک قاشق چایخوری از این پودر را در سوپ، سالاد، و یا ماست بریزد و میل کنید.

 

از زیره سبز برای چاشنی سوپ هاي‌ مختلف به خصوص سوپ سوپ عدس استفاده کنید.

 

زیره سبز رابه همراه کمی روغن زیتون به برنج قهوه اي بیفزایید تا در نهایت طعم خوشمزه و جدیدی از برنج را تجربه کنید.

 

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا روغن نارگیل را درون تابه اي روی حرارت بریزید. یک قاشق چایخوری دانه زیره سبز رابه ان اضافه کنید. پس از چند ثانیه که صدای ترق و تروق زیره ها را شنیدید ؛ یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه و دو شماره سیب زمینی آب پز و خرد شده رابه ان بیفزایید. مخلوط داخل تابه را خوب هم بزنید و کمی نمک به ان اضافه کنید.

 

سپس وقتی رنگ سیب زمینی طلایی شد، ان را از روی حرارت برداشته و ان را همراه با غذای اصلی سرو کنید. دانه هاي‌ بو داده زیره سبز رابا ماست مخلوط کنید. این ترکیب برای از بین بردن یبوست بسیار مفید است.

 

رایتا «raita ترکیب ماست و خیار» یک وعده غذایی خوشمزه است که ان را همراه غذای اصلی مصرف میکنند برای کمک به هضم غذا، کمی دانه بو داده زیره سبز را بر روی این ترکیب بپاشید و مصرف کنید.

 

نتیجه گیری:

پودر زیره سبز موجب کاهش کلسترول ناشتا، افزایش HDL «کلسترول خوب» و LDL «چربی یا کلسترول بد»؛ و تری گلیسیرید می شود. مصرف این ادویه کاهش چشمگیری در وزن، تجمع چربی و اندازه دور شکم را در پی خواهد داشت. زیره سبز هیچگونه تأثیری بر عضلات و قسمت هاي‌ بدون چربی بدن و FBS «گلوگز یا قندخون» نخواهد داشت.

 

طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده از سوی کتابخانه ملی دکتری ایالات امریکا در موسسه ملی دکتری سلامت، مصرف منظم این ادویه بی نظیر، موجب التیام بیوشیمیایی و آنتروپومتریک حيرت آور اي در زنان مبتلا به اضافه وزن می شود.

استفاده از زیره سبز برای کاهش وزن و لاغری + کنترل اشتها

۵ راز مهم برای لاغری و کاهش وزن

 

جندین باور قدیمی و غلط در مورد کاهش وزن

نخوردن کربوهیدرات را فراموش کنید. لازم نیست به خودتان سختی بدهید تا لاغر شوید و دوباره پس از مدتی به وزن قبلی بازگردید. رژیم هاي‌ سخت شاید در کوتاه مدت موثر باشند اما فرد رژیم گیرنده پس از مدتی از این همه ی بخور و نخورها خسته و بی خیال رژیم خود می شود.

 

دراین پست یکسری قواعد قدیمی برای رژیم را ذکر و انها را رد کرده ایم ودر عوض قواعد جدیدی پیش روی شما قرار داده ایم.

 

قانون قدیمی برای کاهش وزن : حذف کربوهیدرات

چراباید این قانون را در هم بشکنید :

حذف کردن قند و کربوهیدرات از رژیم غذای روزانه فقط برای مدت کوتاهی پاسخگوست ودر طولانی مدت افراد نمی‌توانند این شراط را تحمل کنند.

 

محققان ثابت کرده اند، افرادی که کربوهیدرات هاي‌ کمی در وعده هاي‌ غذایی خود دارند، حدود دوکیلوگرم بیشتر از افرادی وزن کم می‌کنند که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی‌کنند.

 

قانون جدید برای کاهش وزن :

روزانه میتوانید از 5 پیمانه غلات هم چون جودوسر یا برنج قهوه اي استفاده کنید. کربوهیدرات، انرژی و فیبر بالایی دارد و نخوردن ان به هیچ وجه منطقی و درست نیست.

 

قانون قدیمی برای کاهش وزن : نیمه شب میان وعده نخورید

چراباید این قانون را در هم بشکنید :

تحقیقات اخیر نشان داده است، دلیل این که عده اي از افراد وزنشان زیاد نمی‌شود، به زمان خوردن انها، نه میزان غذایشان بستگی دارد. اما سوخت و ساز بدن با ساعت تغذیه ارتباطی ندارد. می‌توانید در ساعت 10 شب هم غذای سالم بعنوان شام میل کنید.

 

قانون جدید برای کاهش وزن :

اگر دوست دارید نیمه شب غذا میل کنید، اینکار را انجام دهید اما سعی کنید کالری زیادی نداشته باشد. نمیتوانید در یخچال را ببندید؟ غذاهایی با اندازه هاي‌ کوچک را امتحان کنید.

 

این که در چه ساعتی غذا میل کنید مهم نیست و هیچ قاعده اي نیز برای فاصله انداختن میان وعده هاي‌ غذایی وجود ندارد. البته اگر خیلی گرسنگی بکشید زیاد هم غذا خواهید خورد. بنابر این، کالری هاي‌ را طوری در وعده هاي‌ خود تقسیم کنید که انرژی کافی بشما بدهند.

 

قانون قدیمی برای کاهش وزن : تسلیم اشتهای زیاد خود نشوید

چراباید این قانون را در هم بشکنید :

محققان دانشگاه جورج لندن ثابت کرده اند، اگر جلوی اشتهای خودرا نگیرید چاق میشوید ودر مقابل ان؛ محققان دانشگاه کانادا اعلام کرده اند، منع مردم از غذا هاي خاص باعث افزایش حرص و ولع انها می شود.

 

قانون جدید برای کاهش وزن :

سعی کنید میل شدید خودرا در حد تعادل نگه دارید. همیشه غذاها یا خوراکی هایي که دوست دارید رابه میزان کم و تکه هاي‌ کوچک بخورید و خودرا از نعمت آن ها محروم نکنید. اما بطور مثال، بجای خوردن یک تخته کامل شکلات، دو تکه مربعی کوچک بخورید که فقط هوستان از بین برود.

 

قانون قدیمی کاهش وزن : نخوردن زرده تخم مرغ

چراباید این قانون را در هم بشکنید :

در نتیجه تحقیقات دانشگاه ساری انگستان، افرادی که روزانه دو تخم مرغ را برای مدت 12 هفته می‌خورند نیز به اندازه افرادی وزن کم میکنند که تخم مرغ را از وعده هاي‌ غذایی خود حذف کرده اند. میزان کلسترول موجود در تخم مرغ در مقایسه با چربی هاي‌ اشباع موجود گوشت هاي‌ فراوری شده بسیار کم است.

 

قانون جدید برای کاهش وزن :

زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین، کلسیم و آهن است. بهتر است ان را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید تا رژیم متعادل و سالمی داشته باشید. و از مصرف غذا هاي فراوری شده هم چون سالامی که مملو از کلسترول و چربی است، خودداری کنید.

 

قانون قدیمی برای کاهش وزن : زیاد کردن وعده هاي‌ غذایی

چرا باید این قانون را در هم بشکنید :

مطالعات دهه 90 میلادی ثابت کرده بودند در همه ی طول روز میان وعده هاي‌ کوچک خوردن میتواند اشتهای زیاد را بازرسی کند. اما تحقیقات کانادایی جدید نشان می‌دهد میان فردی که میان وعده هاي‌ متعدد می‌خورد و کسیکه نمی‌خورد، فرقی وجود ندارد.

 

قانون جدید برای کاهش وزن :

در هر وعده خود هر چه قدر دوست دارید، غذا میل کنید. اما حواس تان به کالری هاي‌ ان نیز باشد. بطور مثال، خانم باید حدود 1200 کالری در روز غذا بخورند تا لاغر بمانند. اینکار باعث می شود تا انرژی کسب کنید نه این که انرژی از دست بدهید.

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها