Loading...

مزایای استفاده از دمنوش کنگر فرنگی

مزایای استفاده از دمنوش کنگر فرنگی
کنگر فرنگی یک گیاه یک ساله است که به خانواده کاسنیان تعلق دارد. در متون طبی ایرانی این گیاه با نام‌هایی نظیر آرتیشو و ارده شاهی شناخته می‌شود.

از آسیای مرکزی و جنوب اروپا به عنوان زیستگاه‌های بومی این گیاه یاد می‌شود. مهم‌ترین قسمت کنگر فرنگی غنچه آن می‌باشد که معمولاً سبز رنگ هستند. در طب سنتی ایرانی از دمنوش کنگر فرنگی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود چرا که این گیاه سرشار از ترکیبات مفید و نادر می‌باشد. همچنین جالب است بدانید که رومی‌ها و یونانی‌ها، صدها سال قبل از میلاد مسیح از این گیاه استفاده می‌کردند. اگر دوست دارید با خواص دمنوش کنگر فرنگی بیشتر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص دمنوش کنگر فرنگی

دمنوش کنگر فرنگی بسیار معجزه آسا می‌باشد به طوری که در کتب بیشتر طبیبان قدیمی ایرانی مانند ابوعلی سینا و رازی به آن اشاره شده است. در سال 2014 آزمایش‌های گسترده‌ای بر روی این گیاه توسط محققان آلمانی انجام شد که نتایج نشان می‌داد در این گیاه ترکیبات شیمیایی مختلفی مانند کافئیک اسید، اینولین، سیانرین و سینا روپکتین وجود دارد. همچنین جالب است بدانید در دمنوش کنگر فرنگی ویتامین B12، ویتامین K ویتامین C، منیزیم، منگنز و پتاسیم نیز یافت می‌شود. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که مصرف بیش از حد این دمنوش می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

تقویت سلامت پوست

یکی از مهم‌ترین فواید این دمنوش تقویت سلامت پوست می‌باشد. متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوراخ شدن لایه اوزون و همچنین افزایش آلودگی‌های هوا، بیماری‌های پوستی بیشتر شده‌اند. استفاده از مواد طبیعی مانند دمنوش این گیاه می‌تواند به صورت مؤثری به بهبود سلامت پوست شما کمک کند چرا که کنگر فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌های گوناگون مانند کورستین، روتن و ویتامین C می‌باشد. این آنتی اکسیدان‌ها قادر هستند با خنثی کردن فعالیت رادیکال‌های آزاد از آسیب‌های استرس اکسیداتیو به پوست شما جلوگیری کنند. این موضوع می‌تواند به کاهش مشکلاتی مانند چین و چروک، لکه‌های سن و لکه‌های صورت منجر شود.

جلوگیری از بیماری‌های مزمن

یکی از ویژگی‌های برتر این گیاه که باعث می‌شد پزشکان در گذشته به صورت گسترده‌ای از آن استفاده کنند، جلوگیری از بیماری‌های مزمن بوده است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این گیاه آنتی اکسیدان‌های مختلفی وجود دارد. دانشمندان باور دارند که یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های مزمن رادیکال‌های آزاد هستند. بنابراین، موادی که در خود آنتی اکسیدان دارند، مانند این گیاه، قادر هستند شما را در مقابل این خطرات در امان نگه دارند.

بهبود سلامت قلب

قلب بدون شک یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که تقویت سلامت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بیشترین میزان مرگ و میر بر اثری بیماری‌ها به مشکلات قلبی تعلق دارد. یکی از مهم‌ترین عناصری که می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند، پتاسیم می‌باشد. انباشته شدن پلاک‌ها در شریان‌ها و رگ‌ها باعث می‌شود تا قلب برای پمپاژ خون به خود فشار بیشتری بیاورد. فشار بیشتر مساوی است با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته مغری، حملات قلبی و تصلب شراین. پتاسیم این توانایی را دارد که رگ‌ها را گشاد کند. در نتیجه، عبور خون از رگ‌ها تسهیل شده و مشکلات فوق رخ نمی‌دهند.

کاهش وزن

از جمله مواد تشکیل دهنده این گیاه می‌توان به فیبرهای رژیمی اشاره کرد. در 100 گرم کنگر فرنگی بیش از 50 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر نهفته است. فیبرهای رژیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد در کاهش وزن به شمار می‌روند. تحقیقات نشان می‌دهد این فیبرها بسیار دیر هضم می‌شوند و به همین دلیل است که مصرف آنها باعث می‌شود شما تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نکنید. پس اگر شما هم به دنبال روشی آسان برای کاهش وزن می‌گردید، توصیه می‌کنیم استفاده از دمنوش کنگر فرنگی را در دستور کار خود قرار دهید.

سم زدایی بدن

ما در طول روز فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دهیم که باعث ورود سموم مختلف به بدن ما می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی و مواد خوراکی فراوری شده و فست فودی اشاره کرد. علاوه بر این، آلودگی موجود در هوا و متابولیسم سلولی نیز در آلوده کردن اندام‌های شما نقش دارند. از کبد به عنوان اندام اصلی در سم زدایی و تصفیه بدن یاد می‌شود. مشاهدات نشان می‌دهد که مصرف این دمنوش می‌تواند به بهبود فعالیت کبد کمک کند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها