Loading...

آشنایی با خواص کدو گردویی در طب سنتی

آشنایی با خواص کدو گردویی در طب سنتی
در دنیا تعداد زیادی کدو وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند کدو تنبل، کدو حلوایی و کدو گردویی اشاره کرد.

کدو گردویی کوچک‌ترین عضو این خانواده است که بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکایی پرورش داده می‌شود. برخلاف سایر کدوها، گردویی در اول زمستان عمل می‌آید. از کشور ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین صادر کننده این کدو یاد می‌شود. در سال‌های اخیر دانشمندان دریافته‌اند که در این میوه، خواص و فواید فراوانی وجود دارد و از همین رو مصرفش می‌تواند به طیف گسترده‌ای از مشکلات کمک کند. اگر دوست دارید با خواص و ویژگی‌های درمانی این کدو آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص کدو گردویی

کارشناسان تغذیه باور دارند که این کدو از جمله خوراکی‌هایی است که حتماً باید از آن در رژیم‌های غذایی خود استفاده کنید. آنها اعتقاد دارند که مصرف این کدو می‌تواند ویتامین A، ویتامین C، فیبر غذایی، روی، پروتئین، فولات و پتاسیم مورد نیاز بدن شما را تأمین کند. علاوه بر این، این میوه دارای طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است. در سال‌های اخیر محصولات غذایی متنوعی مانند آبمیوه، مربا و حتی کیک، با استفاده از این کدو تهیه شده است. خوشبختانه به مرور زمان، نرخ استفاده از این کدو در حال افزایش می‌باشد.

تنظیم فشار خون

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سلامت قلب به آن توجه کنیم، تنظیم فشار خون می‌باشد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که بالا رفتن فشار خون بسیار خطرناک است و از همه بدتر این که هیچ نشانه‌ای ندارد و از همین رو تشخصی آن بسیار دشوار می‌باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این کدو منابع قابل توجه ای از پتاسیم وجود دارد. دانشمندان عقیده دارند که این عنصر می‌تواند به گشاد کردن رگ‌های خونی کمک کند. این موضوع از انباشته شدن پلاک‌ها جلوگیری کرده و در نتیجه شانس ابتلا به مشکلاتی مانند سکته مغزی، حملات قلبی و تصلب شراین کاهش پیدا می‌کند.

تقویت سلامت چشم

رنگ نارنجی و زرد این کدو باید به خوبی به شما نشان بدهد که در آن مقادیر بالایی ویتامین A وجود دارد. تمام سبزی‌هایی که رنگ نارنجی دارند، سرشار از آنتی اکسیدانی به اسم کاروتنوئید هستند. کاروتنوئیدها در چهار گروه مختلف به اسم‌های بتا کاروتن، آلفا کاروتن، لووتیئن و زاکسنتین دسته بندی می‌شوند و نکته جالب این است که تمام این چهار مورد در کدو گردویی یافت می‌شود. کاروتنوئیدها می‌توانند آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد بر روی سلول‌های چشمی را از بین ببرند. این موضوع می‌تواند به پیشگیری از مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کند.

بهبود هضم

 

یکی دیگر از مواد مفیدی که در این کدو وجود دارد، فیبرهای رژیمی است. این ماده قادر است به بخش‌های مختلفی کمک کند که دستگاه گوارشی در صدر آنها قرار می‌گیرد. دانشمندان باور دارند که مصرف این فیبر باعث می‌شود تا حرکت مدفوع و مواد غذایی در بدن تسهیل شود. این موضوع خطر ابتلا به یکی از رایج‌ترین بیماری‌های گوارشی یعنی یبوست را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، باکتری‌های مفید معده از فیبر تغذیه می‌کنند. بهبود عملکرد این باکتری‌ها می‌تواند با پیشگیری از مشکلاتی مانند نفخ و سرطان معده و کولون ارتباط داشته باشد.

بهبود گردش خون

داشتن سطح بالایی از آهن برای سلامتی همه افراد مهم است، با توجه به این که آهن برای ایجاد گلبول‌های قرمز ضروری است. اگر آهن را در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت نکنید، احتمالاً دچار کم خونی می‌شوید. این موضوع می‌تواند علائمی مانند خستگی، ضعف و سردرگمی شناختی را به همراه بیاورد. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 25 درصد مردم دنیا از کمبود آهن رنج می‌برند. این موضوع در خانم‌ها دو برابر است. این کدو می‌تواند مقادیر بالایی آهن برای شما فراهم کند که این موضوع در افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و بهبود خون رسانی نقش دارد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

مهم‌ترین عاملی که در دستگاه ایمنی بدن نقش دارد، گلبول‌های سفید هستند. دانشمندان دریافته‌اند که این گلبول‌ها با استفاده از موادی مانند ویتامین C ساخته می‌شوند. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، سیستم دفاعی بدن شما بهتر عمل می‌کند. این کدو با داشتن سطح بالایی از ویتامین C قادر است به تقویت دستگاه ایمنی شما کمک کند. علاوه بر این، ویژگی‌های آنتی اکسیدانی این ماده همچنین در خنثی کردن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از بیماری‌های مزمن موثر هستند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها