Loading...

کنترل و درمان افسردگی با مصرف باقلا مخملی

کنترل و درمان افسردگی با مصرف باقلا مخملی
باقلا مخملی نوعی گیاه است که به خانواده باقلاییان تعلق دارد. از دیگر نام‌های این گونه می‌توان به مواردی مانند مکونا پرورینز نیز اشاره کرد.

گیاه شناسان اعتقاد دارند که این گیاه بومی کشورهای آسیایی و آفریقایی است. در طب سنتی بسیاری از فرهنگ‌ها از این گونه برای درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلفی استفاده می‌شده است. دانشمندان امروزه دریافته‌اند که در باقلا مخملی ترکیبات بی نظیری وجود دارد و از همین رو مصرف آن می‌تواند بر روی اندام‌های متنوعی از بدن تأثیرات مثبت بگذارد. در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی خواص و فواید این گونه صورت گرفته که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از آنها آشنا می‌کنیم.

خواص باقلا مخملی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این گونه سرشار از مواد شگفت انگیز و مفید است که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند نیکوتین، لسیتین، بتا سیتوسترول، اسید گالیک و آلکالوئیدهای زیست فعال اشاره کرد. مهم‌ترین بخش این گونه از باقلا، دانه‌های آن می‌باشد که در دو رنگ سیاه و سفید وجود دارند. دانشمندان باور دارند که گونه‌های سیاه نسبت به سفید از ارزش غذایی بالاتری برخوردار هستند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در دانه‌های سیاه یک اسید بسیار کمیاب و مفید به اسم اسید L-DOPA وجود دارد که تأثیرات شگفت انگیزی از خود برجای می‌گذارد.

افزایش سطح تستوسترون

یکی از مهم‌ترین خواصی که به استفاده از باقلا مخملی نسبت می‌دهند، افزایش سطح تستوسترون می‌باشد. این موضوع می‌تواند به شما در مشکلات فراوانی کمک کند که از جمله آنها می‌توان به افزایش میل جنسی و درمان اختلال نعوظ اشاره کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با افزایش سطح متابولیسم و تنظیم مقدار هورمون‌ها، این گونه می‌تواند سطح تستوسترون را تقویت کند. از دیگر فوایدی که این هورمون دارد می‌توان به مواردی مانند افزایش انرژی، تقویت قدرت عضلانی و پیشگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

مقابله با افسردگی

دانشمندان در سال 2011 آزمایش‌هایی بر روی تأثیرات باقلا مخملی انجام داده‌اند که نتایج آنها نشان می‌داد مصرف دانه‌های این گیاه قادر هستند بر روی افزایش ترشح هورمون سروتونین تأثیر بگذارند. از سروتونین به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل مبارزه با افسردگی یاد می‌شود چرا که ترشح آن می‌تواند احساس رضایت را در شما القا کند. معمولاً از این موضوع می‌توان برای درمان افسردگی فصلی نیز استفاده کرد چرا که این گونه از افسردگی به دلیل کمبود ترشح سروتونین ایجاد می‌شود. علاوه بر مصرف این گیاه، قرار گرفتن در زیر نور خورشید نیز می‌تواند ترشح این هورمون را تحریک کند.

کاهش خطر ابتلا به پارکینسون

یکی از رایج‌ترین مشکلات شناختی که بیشتر در دوران کهن‌سالی به وجود می‌آید، بیماری پارکینسون نام دارد. افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند لرزش‌های شدیدی را در اندام‌های خود احساس می‌کنند. دانشمندان باور دارند که باقلا مخملی می‌تواند به شما در پیشگیری از این مشکل کمک کند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در این گونه مقادیر قابل توجه ای از نیکوتین وجود دارد و همچنین استفاده از آن باعث ترشح سروتونین نیز می‌شود. این دو عامل، یعنی سروتونین و نیکوتین به عنوان اصلی‌ترین موانع در برابر بیماری پارکینسون شناخته می‌شوند چرا که می‌توانند به بهبود عملکرد اعصاب منجر شوند.

درمان بی خوابی

بر اساس آماری که توسط موسسه بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا منتشر شده، بیش از 35 درصد آمریکایی‌ها از مشکلات خواب رنج می‌برند. این موضوع بسیار نگران کننده می‌باشد چرا که داشتن خواب کافی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن سلامت عمومی شناخته می‌شود. استفاده از باقلا مخملی در این مورد می‌تواند بسیار اثر بخش باشد چرا که مشاهدات حاکی از این است که مصرف این گونه باعث کاهش ترشح هورمون‌های استرس زا مانند کورتیزول می‌شود. هر چه سطح استرس و اضطراب پایین‌تر باشد، شما سریع‌تر به خواب فرو می‌روید.

عضله سازی

یکی دیگر از خواص بی نظیر این گونه مربوط به ساخت عضله‌ها می‌شود. همان طور که گفتیم، وقتی شما از این ماده مصرف می‌کنید سطح هورمون تستوسترون افزایش پیدا می‌کند که این موضوع فواید مختلفی در بدن دارد که یکی از آنها افزایش عضله سازی می‌باشد. به همین دلیل است که از دانه‌های این گیاه در ساخت بسیاری از مکمل‌های بدن سازی استفاده می‌شود. اگر شما هم قصد دارید عضله‌های خود را تقویت کنید، توصیه می‌کنیم که از مکمل‌های حاوی این گیاه استفاده کنید چرا که هیچ گونه عوارض جانبی ندارند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها