Loading...

سوشی و تقویت سلامت قلب و عروق

سوشی و تقویت سلامت قلب و عروق
سوشی یکی از غذاهای سنتی ژاپن است که این روزها در تمام کشورهای دنیا سرو می‌شود و طرفداران بی شماری دارد. این غذای خوشمزه با استفاده از برنج دم کرده ژاپنی، انواع ماهی‌ها، سرکه و سبزیجات تهیه می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا سوشی را در میان باارزش‌ترین غذاها دسته بندی کرده است. بسیاری باور دارند که مصرف این غذا می‌تواند شما را از شر بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها در امان نگه دارد. این موضوع را می‌توان با توجه به نرخ پایین ابتلا به بیماری‌های مزمن در مردم کشور ژاپن مشاهده کرد. اگر دوست دارید با مهم‌ترین خواص و فواید درمانی سوشی آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص سوشی

همان طور که در بالا اشاره شد این غذا از ترکیب بسیاری از مواد مفید مانند ماهی و سبزیجات (کاهو، آووکادو و ...) تهیه می‌شود و از همین رو دارای ترکیبات بی نظیر و فوق العاده ای می‌باشد. از جمله مهم‌ترین مواد موجود در غذاهای دریایی می‌توان به اسیدهای چرب امگا 3 و سلنیوم اشاره کرد. علاوه بر این، سبزیجات استفاده شده در سوشی نیز می‌توانند سطح گسترده‌ای از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C و ویتامین A را برای شما فراهم کنند. برخی از دانشمندان باور دارند که در طول هفته حداقل باید دو وعده از غذاهای دریایی مانند سوشی استفاده کنیم.

تقویت سلامت قلب و عروق

یکی از مهم‌ترین خواصی که به مصرف سوشی نسبت می‌دهند، تقویت سلامت قلب و عروق می‌باشد. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که در طول سال میلیون‌ها نفر جان خود را بر اثر این بیماری‌ها از دست می‌دهند. این غذا نیز به دلیل سطح بالا اسیدهای چرب مفید خود مانند امگا 3 قادر است به شما در کاهش کلسترول بد یا LDL کمک کند. سطح کلسترول یکی از مهم‌ترین عوامل در سلامت قلب و عروق محسوب می‌شود. این موضوع می‌تواند شانس ابتلا به بسیاری از مشکلات مانند حملات قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین را کاهش بدهد.

تنظیم سطح هورمونی

دانشمندان ژاپنی باور دارند که مصرف این غذا قادر است به صورت مؤثری به تنظیم سطح هورمونی منجر شود. یکی دیگر از مواد با ارزشی که در سوشی یافت می‌شود، ید نام دارد. این عنصر در بدن نقش‌های مهمی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها تقویت سلامت غده تیروئید می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیروئید در بدن بر روی ترشح بسیاری از هورمون‌ها تأثیر دارد. به همین دلیل است که مصرف مقادیر مناسب ید می‌تواند به تنظیم سطح هورمونی کمک کند.

افزایش سوخت و ساز

این موضوع ریشه در سطح بالای پروتئین موجود در این غذا دارد. در سال 2011 دانشمندان ثابت کردند که پروتئین، مخصوصاً آنهایی که در غذاهای دریایی وجود دارند می‌توانند سوخت و ساز را افزایش بدهند. این موضوع اهمیت بسیار زیای دارد و می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. به عنوان مثال افرادی که قصد لاغر کردن دارند، باید سوخت و ساز بدن خود را افزایش بدهند چرا که هر چه متابولیسم افزایش پیدا کند، سرعت چربی سوزی نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر این جالب است بدانید که افزایش انرژی و خون رسانی نیز به نوعی با سوخت و ساز در ارتباط هستند.

پیشگیری از سرطان

همان طور که اشاره شد در تهیه این غذا از محصولاتی مانند سرکه و واسابی استفاده می‌شود. این مواد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می‌توانند به شما در پیشگیری از بسیاری انواع سرطان کمک کنند. آنتی اکسیدان های موجود در سوشی قادر هستند شما را در مقابل آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد در امان نگه دارند. این آسیب‌ها باعث می‌شود که سلول‌های سالم بدن اکسیده شده و به بافت‌های سرطانی تبدیل شوند. اگر دوست ندارید با چنین بیماری‌هایی دست و پنجه نرم کنید، توصیه می‌شود استفاده از این غذا را در دستور کار خود قرار دهید.

درمان کم خونی

کم خونی یا آنمی یکی از رایج‌ترین مشکلات محسوب می‌شود به طوری که بیش از 25 درصد جمعیت کره زمین از آن رنج می‌برند. یکی از مهم‌ترین عناصری که در این زمینه می‌تواند مفید باشد، آهن است. یکی از نقش‌های اصلی آهن در بدن ساخت گلبول‌های قرمز می‌باشد. وظیفه اصلی این گلبول‌ها انتقال اکسیژن و مواد غذایی به اندام‌های مختلف است. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، خون رسانی بهبود پیدا می‌کند. جالب است بدانید که از سوشی به عنوان یکی از منابع غنی آهن یاد می‌شود.

 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها