Loading...

نکاتی مهم که باید در مورد دمنوش های گیاهی بدانید

نکاتی مهم که باید در مورد دمنوش های گیاهی بدانید
دمنوش های گیاهی که اغلب در میان مردم به عنوان ترکیب های شفا دهنده شناخته می شوند، گاهی اوقات دارای عوارض بسیاری هستند که ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلات جدی در فرد گردند.

به خصوص در فصل زمستان بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش متابولیسم به عطاری ها و یا فروشگاه ها می روند و دمنوش های گیاهی خریداری می کنند. اما آن طور که به نظر می رسد دمنوش های گیاهی بی گناه و معصوم نیستند و گاهی اوقات سبب گسترش بیماری هایی که فرد از آن ها بی اطلاع است می گردند.

به همین دلیل دمنوش های گیاهی مانند چای سبز ،زنجبیل ، مریم کوهی و…. می توانند گاهی اوقات خطرناک باشند.

به همین دلیل باید به میزان مصرفی دمنوش های گیاهی توجه کنیم تا سلامت ما را تهدید نکنند و اطلاعات کاملی در مورد عوارض آن ها داشته باشیم.

چای سبز

چای سبز، یکی از دمنوش های گیاهی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اما افراد مبتلا به فشار خون و ضربان قلب بالا باید از مصرف آن خودداری کنند.

مواد موجود در چای سبز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می گردند اما در صورت مصرف بیش از حد به دلیل وجود کافئین بالا در افراد مبتلا به فشار خود و ضربان قلب بالا ممکن است باعث ایجاد مشکل گردد.افراد مبتلا به فشار خون بالا باید روزانه بین 1-2 استکان چای سبز مصرف کنند.


آویشن

آویشن دارای فواید بسیاری مانند مقابله با عفونت ادرار، مشکلات گوارشی، عفونت های دستگاه فوقانی، ناراحتی های معده است. اما علاوه بر داشتن این همه مزیت سبب افزایش فشار خون در افراد می گردد. از همین رو افرادی که دارای مشکلات فشار خون هستند، نباید آویشن مصرف کند.

اکیناسه

چای اکیناسه دارای فواید بسیار در درمان سرما خوردگی و آلرژی های فصلی است.اما این دمنوش شفا بخش در برخی افراد سبب آلرژی می گردد.

اگر شما باردار هستید و یا قرص کلسیم مصرف می کنید ، حتما قبل از مصرف اکیناسه با پزشک تان مشورت کنید.

زنجبیل

زنجبیل دارای اثرات مثبت در درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی ،اختلالات گوارشی و دیابت داراست.

با این حال، این گیاه دارویی، به دلیل افزایش ترشح صفراوی سبب مشکلات مرتبط با کیسه صفرا می گردد، از این رو باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.همچنین در دوران بارداری؛ زنجبیل برای جلوگیری از تهوع و استفراغ استفاده می شود.


مریم گلی

دمنوش مریم گلی تاثیر بسیار مثبتی در درمان سرماخوردگی دارد.سینوس ها و ریه ها را پاک می کند.

ماده موجود در مریم گلی باعث درمان سرفه می گردد و برای عفونت های گلو بسیار موثر است.اما زنان باردار و شیرده نباید آن را مصرف کنند.


زردچوبه

کورکومین در زردچوبه از تشکیل مواد مغذی که سبب آسیب به بدن، سرطان و التهاب می شود جلوگیری می کند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی هستند ، با مصرف زردچوبه می توان نتایج بهتری را دریافت کنند.اما کسانیکه دارای سنگ کیسه صفرا هستند نباید زردچوبه مصرف کنند.زیرا باعث افزایش ترشحات صفراوی می گردد.

میوه گل رز

میوه گل رز به دلیل داشتن ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.همچنین برای درمان طبیعی بیماری های التهابی مانند سرماخوردگی،آنفولانزا و رماتیسم مفید است.

با این حال، مصرف بیش از سه فنجان در طول روز ممکن است واکنش های آلرژیک مانند خارش روی پوست ایجاد کند.می تواند باعث سوزش در دهان و دستگاه گوارش شود.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها