Loading...

خواص شگفت آور بلغور جو دوسر

خواص شگفت آور بلغور جو دوسر
جو دوسر یک صبحانه بسیار محبوب است و دارای مواد مغذی و فیبر بسیار بالایی می‌باشد. بلغور جو دوسر غذایی است که از پرک شده گیاه جو دوسر تهیه شده و فاقد گلوتن می‌باشد.

 

مزایای بی‌نظیر بلغور جو دوسر

همانطور که گفته شد بلغور جو دوسر مزایای بسیاری دارد که در زیر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

√ مورد اول؛ خواص آنتی اکسیدانی: بلغور جو دوسر حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. برخی از ویتامین‌های موجود در جو که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند، شامل فیتیک اسید، ترکیبات فنولی، فلاونوئیدها و استرول هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در پوسته خارجی جو وجود دارند. Avenanthramides نوعی از آنتی اکسیدان است که به طور انحصاری در جو وجود دارد. این آنتی اکسیدان می‌تواند به افزایش تولید اسید نیتریک (منجر به کاهش فشار خون می‌شود)، کاهش خارش، بهبود جریان خون و کاهش التهاب کمک نماید.

√ مورد دوم؛ بهبود واکنش انسولین و کاهش قند خون: بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلولی به نام بتا گلوکان است که می‌تواند به بهبود واکنش انسولین کمک کند و احتمالا قند خون را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این گیاه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌تواند میزان قند خون آنان را کاهش دهد، از این رو تاثیر مثبتی در کنترل قند خون دارد.

√ مورد سوم؛ تولید مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی: جو دوسر یک ماده غذایی غنی شده از مواد مغذی است که حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد و البته کالری کمی دارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب خوردن غذاهای کم کالری که دارای مواد مغذی بالایی هستند، می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را تامین کرده و به آن‌ها کمک کند تا وزن خود را کاهش دهند. مو.اد معدنی و ویتامین‌های موجود در جو دوسر شامل موارد زیر است:

  • منیزیم
  • آهن
  • فسفر
  • روی
  • فولات
  • مس
  • ویتامین B1
  • ویتامین B5

√ مورد چهارم؛ بهبود سطح کلسترول: شواهد متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند مصرف بلغور جو دوسر به بهبود سطح کلسترول کمک می‌کند. بررسی‌های انجام شده در سال 2014 نشان می‌دهند که مصرف 3 گرم یا بیشتر بتا گلوکان در روز می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

√ مورد پنجم؛ افزایش باکتری سالم در دستگاه گوارش: بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر یک ماده ژله‌ای بوده که با آب مخلوط می‌شود. این ماده معده و دستگاه گوارش را پوشش داده و میزان رشد باکتری سالم را در آنان افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند به حفظ یک روده سالم کمک کند. مطالعه‌ انجام شده بر روی تاثیر مثبت جو دوسر بر رشد باکتری‌های سالم، صحت این موضوع را تایید کرده است.

√ مورد ششم؛ کاهش وزن: بلغور جو دوسر به افرادی که مایل به کاهش وزن خود بدون استفاده از رژیم‌های غذایی سخت هستند، توصیه می‌شود. جو دوسر منبع غنی از فیبر غذایی و مواد مغذی بوده و دارای کالری و چربی کمی است. این مسئله موجب می‌شود که این گیاه بهترین غذا برای کاهش وزن باشد. خوردن بلغور جو دوسر به سیر شدن کمک کرده و این احساس پری به فرد کمک می‌کند تا تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد. محققان بر این عقیده‌اند که مصرف این غذا حدودا تا 4 ساعت در فرد احساس گرسنگی ایجاد نمی‌نماید.

 

√ مورد هفتم؛ کاهش خطر ابتلا به آسم: آسم یک بیماری شایع است که اغلب در دوران کودکی رشد می‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف برخی از غذاهای خاص عامل خطر این بیماری را تشدید کرده و بعضی دیگر از مواد غذایی خطر ابتلا به آن را کاهش خواهد داد. به عنوان مثال مطالعه انجام شده بر روی بیش از 3000 نفر کودک نشان داد که قارچ به عنوان یکی از اولین مواد غذایی است که موجب بهبود آسم در کودکانی که کمتر از 5 سال با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کردند، می‌شود. سایر غذایی که ممکن است خطر ابتلا به آسم را کاهش دهند عبارتند از:

  • گندم
  • چاودار
  • غلات جو
  • ماهی
  • تخم مرغ

√ مورد هشتم؛ کاهش یبوست: یبوست یک مشکل گوارشی معمولی است که تقریبا در هر نقطه بروز می‌کند. فیبر موجود در بلغور جو دوسر می‌تواند به دفع مواد زائد در مسیر حرکت دستگاه گوارش کمک کرده و یبوست را کاهش دهد یا از آن جلوگیری نماید.

در نظر داشته باشید که این گیاه در کاهش خطر بیماری‌های قلبی نیز نقش موثری دارد.

ارزش غذایی جو دوسر

جو دو سر حاوی مواد مغذی بسیار مهمی است. یک فنجان بلغور جو دوسر پخته تقریبا شامل موارد زیر است:

  • 166 کالری
  • 5.94 گرم پروتئین
  • 4 گرم فیبر رژیمی
  • 3.56 گرم چربی

موارد مصرف بلغور جو دوسر را می‌توان در صبحانه، آش، سوپ، دلمه، کوفته، انواع سالاد‌ها و خورش نام برد. این ماده غذایی نیازی به شستن ندارد و پخت آن شبیه برنج است. یک پیمانه از بلغور جو دوسر را به همراه 4 تا 5 پیمانه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس حدود پیمانه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس حدود 40 تا 50 دقیقه صبر کنید تا دانه‌های بلغور به طور کامل بپزند. این ماده غذایی بسیار مفید و ارزشمند بوده و بهترین جایگزین برای نان و سیب زمینی به شمار می‌رود. بلغور لعاب زیادی دارد و همین مسئله موجب غلظت زیاد و خوش طعم شدن غذاها می‌شود.

مروری کوتاه بر این مقاله

 

جو دوسر یک ماده مغذی مفید بوده که بیشتر در وعده صبحانه به کار می‌رود. گنجاندن این ماده در رژیم غذایی، طیف گسترده‌ای از فواید سلامتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.  مصرف این ماده غذایی به فرد کمک می‌کند تا وزن و سطح قند خون خود را کاهش دهد، همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز به طور شگفت آوری کاهش خواهد داد. بهتر است از نوع کمتر فرآوری شده این ماده غذایی استفاده کنید. بلغور جو دوسر مزایای سلامتی بسیاری برای انسان دارد که کاهش یبوست، کاهش خطر ابتلا به آسم و قند خون پایین نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شوند. بهتر است بدانید که از بلغور جو دوسر در تهیه برخی نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود. همراهان گرامی، در صورتی که خواص بیشتری از بلغور جو دوسر می‌دانید، لطفا آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها