Loading...

راهکارهایی برای از بین بردن نفخ شکم

راهکارهایی برای از بین بردن نفخ شکم
اگر می‌خواهید شکل زیبایی به شکم خود بدهید باید بتوانید آن را از داخل عوض کنید.

انجام تمرینات ورزشی مناسب و داشتن رژیم غذایی خوب می‌تواند بهترین روش برای به دست آوردن تناسب اندام و شکمی صاف باشد، اما زمانی که می‌خواهید شکم خود را در زمان کمتری صاف کنید، باید بر روی مکانیسم چربی سوزی داخلی بدن اعتماد کنید.

اگر می‌خواهید شکل زیبایی به شکم خود بدهید باید بتوانید آن را از داخل عوض کنید. زمانی که میکل آنژ بر روی مجسمه حضرت داوود کار می‌کرد، سنگ مرمر را از بیرون می‌تراشید تا به شکل دلخواه خود دست پیدا کند. هرچند شکل بخشیدن به چربی‌های شکمی باید به شیوه دیگری انجام شود.

اگر می‌خواهید شکل زیبایی به شکم خود بدهید باید بتوانید آن را از داخل عوض کنید. انجام تمرینات ورزشی مناسب و داشتن رژیم غذایی خوب می‌تواند بهترین روش برای به دست آوردن تناسب اندام و شکمی صاف باشد، اما زمانی که می‌خواهید شکم خود را در زمان کمتری صاف کنید، باید بر روی مکانیسم چربی سوزی داخلی بدن اعتماد کنید. این مکانیسم را می‌توان در کمتر از ۲۴ ساعت فعال کرد. در این نوشته قصد داریم ترفند‌های ساده‌ای را برای اینکار بیان کنیم. اگر بتوانید سیستم گوارش خود را به یک تعادل مناسب برسانید، متابولیسم بدن را افزایش دهید و نفخ معده را کمتر کنید، در کمتر از یک روز نتیجه مورد نظر خود را خواهید دید.

چای متابولیسمی ایجاد کنید

کار نکردن درست سیستم گوارش به معنای نرخ متابولیسم پایین است. روز خود را با یک فنجان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی می‌تواند سیستم گوارشی شما را بهبود ببخشد و هوس شما برای مواد غذایی پر نمک و شیرین را کمتر کند. به همین خاطر چای زنجبیل بخش اصلی و کلیدی رژیم غذایی بیشتر افرادی است که به دنبال صاف کردن شکم خود هستند. برای تهیه این چای خوشمزه کافیست یک پیمانه آب را بجوشانید و یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل تازه به آن بیفزایید.

با نمک اپسوم دوش بگیرید

دوش گرفتن همیشه آرامش بخش بوده است. اضافه کردن دو پیمانه نمک اپسوم می‌تواند با خارج کردن آب اضافی از بدن، تورم شکم را کمتر کند. برای اینکه جلوی از دست رفتن آب بدن گرفته شود، بهتر است اینکار را تنها هفته‌ای یکبار انجام دهید.

موز بخورید

همانطور که می‌دانید موز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم ماده مغذی است که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند و همین امر از بروز نفخ جلوگیری خواهد کرد.

از خوردن برخی از سبزیجات خودداری کنید

برخی از سبزیجات اگرچه سرشار از مواد مغذی سالم هستند، اما می‌توانند نفخ شکم را بیشتر کنند. سبزیجاتی همچون پیاز سفید، کنگر فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، اسفناج خام، قارچ دکمه‌ای باعث نفخ شکم می‌شوند. پس تا جایی که می‌توانید خوردن این سبزیجات را کمتر کنید.

آدامس نجوید

جویدن آدامس نه تنها باعث می‌شود، هوای بیرون به داخل سیستم گوارش انتقال یابد و نفخ ایجاد کند، بلکه بیشتر آدامس‌ها حاوی الکل قند و شیرین کننده‌های مصنوعی همچون سوربیتول و زایلیتول هستند که باعث ایجاد نفخ می‌گردد. اگر دوست دارید چیزی را بجوید بهتر است از آدامس‌های طبیعی که از درختان گرفته می‌شود استفاده کنید. این گونه آدامس‌ها کالری اندکی دارند و باعث ایجاد نفخ در شکم نمی‌شوند.

از خوردن پروتئین بار‌ها خودداری کنید

بیشتر بار‌های پروتئینی می‌توانند نفخ شکم را بیشتر کنند. سویا نیز همانند سایر حبوبات حاوی الیگوساکاریدهاست که مولکول‌های قند هستند که بدن نمی‌تواند آن را به طور کامل بشکند. به همین خاطر چنین موادی باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم می‌شوند. اگر می‌خواهید از شر نفخ شکم خلاص شوید بهتر است خوردن این مواد را کمتر کنید.

گشنیز را در رژیم غذایی خود داشته باشید

تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب منحصر به فرد روغن‌ها در گشنیز همانند دارو‌های بدون نسخه عمل می‌کند و باعث تسکین عضلات سیستم گوارش و روده می‌شود. مطالعه منتشر شده در مجله Digestive Diseases and Science نشان داده است که بیماران مبتلا به IBS می‌توانند از مزایای خوردن گشنیز بهره‌مند شوند.

خوردن شکلات تلخ را فراموش نکنید

برای اینکه بتوانید از تمامی مزایای موجود در شکلات استفاده کنید باید از شکلات‌هایی که درصد کاکائوی ۷۰ به بالا دارند استفاده کنید. باکتری‌هایی که دوستدار شکلات هستند و در روده زندگی می‌کنند می‌توانند آن را به یک ترکیب ضد التهابی تبدیل کنند. زمانی که کاکائو به سیستم گوارش شما می‌رسد و با آنزیم‌های موجود برخورد می‌کند؛ به ترکیبات ضدالتهابی تبدیل می‌شود. همین امر موجب از بین رفتن سریع نفخ شکم خواهد شد.

وعده‌های غذایی خود را به چند بخش کوچک تقسیم کنید

برای اینکه بتوانید سطح متابولیسم بدن را در طول روز کنترل کنید، بر روی میان وعده‌های سرشار از فیبر و پروتئین تمرکز کنید یا وعده‌های غذایی خود را هر سه الی چهار ساعت میل نمایید. در این شرایط باید حجم وعده‌های غذایی کاهش پیدا کند. با خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر نه تنها کالری بیشتری می‌سوزانید، بلکه قادر خواهید بود از خوردن مواد زیاد پرهیز کنید. شما می‌توانید از گوشی هوشمند یا رایانه خود برای یادآوری فواصل زمانی مورد نیاز استفاده کنید. یک سیب به همراه کره بادام زمینی، آجیل و توت، حمص یا ماست می‌تواند میان وعده خوبی برای شما باشد.

به آرامی غذا بخورید

زمانی که بعد از یک روز کار طولانی به منزل می‌رسید، گرسنه خواهید بود. در چنین شرایطی سعی می‌کنید، غذا را تندتر بخورید تا سریع‌تر سیر شوید. سریع غذا خوردن باعث می‌شود هوای بیشتری ببلعید. همین موضوع هم منجر به ایجاد گاز و نفخ در شکم می‌شود. سعی کنید به هنگام غذا خوردن دهان خود را بسته نگه دارید و به آرامی آن را بجوید. زمانی که گرسنه هستید می‌توانید از میان وعده‌هایی همچون میوه یا آجیل استفاده کنید. در این صورت عجله‌ای برای خوردن غذا نخواهید داشت و می‌توانید به آرامی ان را بجوید.

از ترکیب آب و لیموی تازه استفاده کنید

زمانی که تشنه هستید، می‌توانید اب و لیموی تازه را با هم ترکیب کنید. همانطور که می‌دانید لیمو یک ادرارآور طبیعی است و اضافه کردن آن به آب می‌تواند به شما کمک کند سموم و مواد اضافی را دفع کنید.

از به کار بردن نی خودداری کنید

همانطور که قبلاً گفتیم مکیدن هوا می‌تواند نفخ شکم را بدتر کند. استفاده از نی نیز این شرایط را تشدید خواهد کرد. زمانی که تلاش می‌کنید نوشیدنی‌های خود را با نی بنوشید، هوای بیشتری وارد معده شما می‌شود و دچار نفخ می‌شوید.

تنها آب یا چای بنوشید

بیشتر افراد عاشق قهوه و نوشابه هستند، اما زمانی که صحبت از کمتر کردن اندازه شکم به میان می‌اید، استفاده از این دو گزینه ممنوع است.به خاطر داشته باشید که مایعاتی همچون آب کلید اصلی هضم صحیح غذا محسوب می‌شود. مصرف نوشیدنی‌هایی که شکر یا کافئین بالایی دارد نه تنها باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود بلکه کالری ورودی به بدن را نیز افزایش می‌دهد.

از فیبر بیشتر استفاده کنید

غذا‌هایی همچون نان سفید، پاستای سفید و برنج سفید که با آرد سفید تهیه می‌شوند فیبر بسیار پایینی دارند و می‌توانند باعث ایجاد نفخ در شکم گردند. استفاده از غلات سبوس دار به شما کمک می‌کند از پس این مشکل بر بیایید. یک تغییر ساده از نان سفید به نان سبوس دار می‌تواند همه چیز را عوض کند. پس هوشمندانه انتخاب کنید.

از خوردن مواد پرچرب خودداری کنید

غذا‌هایی که چربی بالایی دارند می‌توانند باعث ناراحتی سیستم گوارشی شما گردند. با اینحال برخی از چربی‌ها همچون امگا۳ برای روده شما خوب است. چنین چربی‌هایی را می‌توان در ماهی یا آجیل‌ها پیدا کرد. غذا‌هایی همچون غذا‌های فست فودی معمولاً سطح بالایی از چربی‌های اشباع و ناسالم را دارند که باعث ایجاد پاسخ‌های التهابی در بدن می‌شوند.

مصرف الکل را کنار بگذارید

الکل نیز جزو موادی است که می‌تواند به طور مستقیم به روده و دستگاه گوارش شما اسیب وارد کند. تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این ماده با باکتری‌های خوب در روده تداخل ایجاد می‌کند و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌نماید. پس خوردن آن را کنار بگذارید.

پیاده روی کنید

زمانی که احساس سنگینی می‌کنید ۱۵ دقیقه از زمان خود را به پیاده روی اختصاص دهید. اگر به طور مداوم با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است پیاده روی را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید.

چای زنجبیل بنوشید

التهابی که معمولاً با خوردن غذا‌های ادویه دار و تند و افزودنی‌های شیمیایی ایجاد می‌شود ممکن است دلیل اصلی پف کردن شکم تلقی شوند. بر اساس مطالعات انجام شده، ریشه زنجبیل می‌تواند در کاهش درد شکم مفید باشد. این ماده می‌تواند ژن‌ها و آنزیم‌هایی را در بدن مسدود سازد که مسئول اصلی ایجاد التهاب در بدن هستند.

مصرف لبنیات را کمتر کنید

مصرف لبنیات می‌تواند برای بیشتر افراد دردآور باشد، زیرا باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم می‌گردد. اگر جزو افرادی هستید که به طور منظم از مواد لبنی استفاده می‌کنند سعی کنید مصرف خود را کمتر کنید و هر چند روز یکبار از این مواد استفاده نمایید.

باکتری‌های مفید را به شکم خود اضافه کنید

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که اضافه وزن دارند، درصد بالایی از باکتری‌های بد را در شکم خود خواهند داشت. برای اینکه بتوانید این باکتری‌ها را محدود کنید باید طیف وسیعی از غذا‌ها را مصرف کنید که از باکتری‌های سالم پشتیبانی می‌کنند. غذا‌هایی همچون کفیر، کومبوجا سرشار از پروبیوتیک هستند و به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها