Loading...

چه اتفاقی در بدن می افتد اگر روزی بیست عدد مغز بادام میل کنید؟

چه اتفاقی در بدن می افتد اگر روزی بیست عدد مغز بادام میل کنید؟
می دانید که یکی از بهترین روش های دریافت چربی های سالم، خوردن مغز بادام (در کل مغز های خوراکی موجود در آجیل مانند پسته ، فندق، گردو و…) می باشد

آجیل ها منبع خوبی برای پروتئین و ساخت و ترمیم ماهیچه های بدن هستند، آنها قادرند انرژی مورد نیاز بدن را به شکلی آرام و پیوسته در اختیار بدن بگذارند. در این مقاله از پرشین خاتون با خواص مغز بادام آشنا شوید.

چرا باید حتما بیست عدد بادام خورد؟

علت تاکید بر عدد بیست ، مبنا قرار دادن مصرف روزانه یک اونس ( ۲۸ گرم ) بادام در تحقیقات و مطالعات  بوده است یعنی پس از تحلیل و بررسی، حداکثر مقدار توصیه شده برای مصرف، یک اونس در روز در نظر گرفته شد. هر بیست عدد مغز بادام وزنی معادل یک اونس دارد. شما با مصرف بیست عدد بادام ۱۶۳ کالری انرژی (شواهدی وجود دارد که این مقدار ممکن است حدود ۱۲۹ کالری باشد)، ۵ گرم پروتئین ، ۱۲ گرم چربی غیر اشباع ، ۳ گرم فیبر و کمتر از یک گرم قند دریافت خواهید کرد. مقدار بیست عدد بادام می تواند یک میان وعده مغذی و خوشمزه برای شما باشد همچنین می توانید با کمی هوشمندی و سلیقه ، آن را به وعده های غذایی اصلی خودتان بیفزایید. بادام به اشکال مختلف در وعده های صبحانه، نهار و شام قابل مصرف می باشد.

بیایید ببینیم که ؛

 

چه اتفاقی در بدن می افتد اگر روزی بیست عدد مغز بادام میل کنید؟

 

بهبود سلامت دستگاه گوارش

 

یکی از یافته های اخیر در مورد فواید خوردن بادام ، بهبود و ارتقای سلامت دستگاه گوارش می باشد. مصرف روزانه بیست عدد بادام تاثیرات مهمی بر زیست موجودات ریز میکروبی و باکتریایی درون احشا و روده دارد. باکتری های  اسید لاکتیک ، مولد های اسید لاکتیک و بیفیدوباکتریوم از جمله باکتری های مفید برای روده و گوارش است. این باکتری ها مانند سدی محکم ، روده را از گزند باکتری های مضر در امان نگه می‌دارد. مصرف بادام باعث استحکام این سد خواهد شد.

چنانچه باکتری های مضر روده، مانعی در برابر خود نداشته باشند یا اقدامات پیشگیرانه موثری برای مقابله با آنها انجام نشود، باعث بروز التهابات مزمن در بافت ها می شوند که همین التهاب مزمن، زمینه ساز ابتلا به بیماری های بسیاری خواهد بود. این بیماری ها عبارتند از :

دیابت نوع دو ، بیماری های قلبی ، مشکلات روحی ، آسم و اختلالات مزمن سینوسی ، مشکلات پوستی ، بیماری پارکینسون و حتی در مواردی سرطان . بدون شک اگر بدانید که روده منشأ چه تعداد بیماری های خطرناکی است، حیرت زده خواهید شد!

 

 

احساس سیری و پرانرژی بودن برای مدت بیشتر

 

چنانچه بیست عدد مغز بادام را به عنوان میان وعده میل کنید، انرژی و مواد مغذی آن می تواند احساس گرسنگی شدید را تا حد زیادی تقلیل داده یا برطرف کند که همین امر موجب جلوگیری از پرخوری در وعده غذایی بعدی می شود. دریافت همزمان پروتئین، فیبر و چربی موجود در بادام ، به شما احساس و انرژی رضایت‌بخشی می دهد و حس بد ناشی از گرسنگی را از بین می برد. ضمن اینکه با دریافت مقادیر متنوعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ، نیاز بدنتان به این مواد مغذی به شکل مطلوبی برآورده خواهد شد. برای سلامتی می بایست دریافت کالری روزانه در حد مناسب و معقول باشد ، بدیهی است که در این راه یک مانع بزرگ وجود دارد و آن هم اینست که می خواهیم نوع و مقدار غذا به گونه ای باشد که به اصطلاح غذا به ما بچسبد ! آن چه که مسلم است برای رسیدن به این حد از رضایت ، ناگزیر از پرخوری و زیاده‌روی خواهیم بود. مصرف بیست عدد بادام هم ذائقه ما را راضی نگه می‌دارد و هم اینکه چاق کننده نمی باشد.

 

یک راهکار عالی برای اینکه با خوردن بادام  احساس سیری بهتری داشته باشید این است که مدت زمان جویدن بادام را طولانی تر کنید. طی یک تحقیق که یک مجله تغذیه بالینی در آمریکا انجام داد مشخص شد که جویدن کامل و کافی بادام ، منجر به شکسته شدن دیواره سلول های مغز بادام شده و در نتیجه، مواد مغذی درون سلول براحتی در دسترس بدن قرار گرفته و جذب می شوند.

 

فراهم نمودن مقداری از نیاز روزانه بدن به ویتامین های B۲ و E

 

ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین یک ماده مغذی مهم و حیاتی بشمار می رود و تصور می شود که در پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی نقش بسزایی دارد. از جمله این بیماری ها می توان به میگرن ، آکنه ، گرفتگی عضلات، سندرم تونل کارپال (سندرم مجرای مچ دست)، سرطان دهانه رحم و برخی اختلالات خونی اشاره کرد. خوردن روزانه بیست عدد بادام می تواند یک پنجم نیاز روزانه بدن به ویتامین B۲ را تامین کند. می توانید باقیمانده نیاز روزانه بدن را با خوردن غذاهایی مانند شیر، تخم مرغ، گوشت گاو ، آووکادو و اسفناج برآورده کنید. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان خوب می باشد که علاوه بر شادابی و درخشندگی پوست و مو ، باعث بهبود سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. خوردن ۲۸ گرم بادام که برابر با بیست عدد میباشد، نیمی از نیاز روزانه بدن به ویتامین E را برطرف می کند. سایر منابع غنی ویتامین E عبارتند از : غذاهای دریایی، میوه ( کیوی، انبه ، توت فرنگی ، زردآلو و آووکادو) و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، فلفل قرمز، اسفناج و مارچوبه.

 

افزایش متابولیسم ( سوخت و ساز) بدن

 

بیست عدد بادام حاوی مقادیر کوچکی ویتامین های افزایش دهنده سوخت و ساز می باشد. ویتامین های گروه B مثل تیامین (ب۱)، نیاسین (ب۳)، اسید فولیک و ب۶ از همین دسته ویتامین ها هستند . هنوز به طور دقیق مشخص نیست که مصرف بادام دقیقا به چه شکلی باعث افزایش متابولیسم می شود. اما نتایج تحقیقات حاکی از این است که مصرف منظم بادام باعث افزایش ۱۵ درصدی نرخ سوخت و ساز در بدن می شود. این افزایش متابولیسم منجر به کاهش چربی اضافه می گردد. بدیهی است که کاهش چربی دور کمر و شکم برای هر شخصی خوشایند و مایه سلامت است.

 

افزایش استحکام استخوان ها

 

با مصرف بیست عدد بادام به شکل میان وعده در روز می توانید شاهد افزایش استحکام استخوان های خود باشید همچنین بیش از ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به منیزیم و فسفر تأمین می شود. این دو ماده معدنی در کنار یکدیگر به افزایش چگالی و تراکم استخوان ها کمک می نمایند. همچنین شما با مصرف بیست عدد بادام مقادیری کلسیم دریافت خواهید کرد. گرچه مقدار کلسیم کمی دریافت می کنید اما باید بدانید که کلسیم عنصر اصلی تشکیل دهنده بافت استخوانی است. قابل توجه است که در مطالعات اخیر دیده شده که ویتامین E علاوه بر فواید دیگری که برشمردیم، نقش بسزایی در بهبود تراکم استخوان و استحکام آن ایفا می کند.

 

بهبود سلامت قلب

 

خوردن روزانه بیست عدد بادام می تواند به بهبود سلامت قلب نماید. این امر از طریق کمک به کاهش LDL یا کلسترول بد خون صورت می گیرد. افزایش کلسترول بد در خون باعث رسوب آن در دیواره رگ‌ها می شود که می تواند منجر به انسداد رگ‌ها گردد. بادام همچنین باعث کاهش التهاب مزمن بافت های بدن به خصوص عروق خونی می شود ، پر واضح است که التهاب مزمن یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی است. آجیل ها عموما بهبود دهنده وضعیت جداره رگ‌ها و عروق خونی می باشند که این امر باعث کاهش ایجاد لخته خون درون رگ‌ها شده و از بروز حملات قلبی خطرناک جلوگیری می‌کند. اجزا و عناصر تشکیل دهنده بادام که در سلامت قلب نقش موثری دارند عبارتند از:

چربی های غیراشباع، اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر ، استرول های گیاهی، اسید آمینه ال آرژنین و ویتامین E.

 

کاهش کلسترول

 

داشتن قلبی سالم ارتباط مستقیم با سطح کلسترول دارد. شما می توانید با خوردن مغز بادام همراه با پوست آن، اثر کاهش کلسترول بادام را تقویت نمایید. لذا پیشنهاد میکنیم که مغز بادام را بهمراه پوسته آن میل کنید. پوست بادام دارای فلاونوئید هایی است که حامل رنگدانه‌های گیاهی بوده و خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان دارد. بنظر می‌رسد که فلاونوئید های پوست آجیل ها بهمراه ویتامین های C و  E موجود در آجیل دست به دست هم می‌دهند تا به کمک یکدیگر  موجب تقویت اثر آنتی‌اکسیدانی و کاهش کلسترول بد(LDL) بادام و آجیل ها شوند.

 

افزایش سطح انرژی

 

بادام یک سوخت عالی برای سرپا نگه داشتن و انجام اعمال حیاتی بدن به شمار می‌رود و انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تأمین می‌کند زیرا بادام یک ترکیب مناسبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی درون خود دارد که درصد هر کدام از این درشت مغذی ها برای تامین انرژی بدن نسبتا ایده‌آل است. باید بدانید که تامین ماده معدنی منیزیم مورد نیاز بدن، تنها از طریق رژیم غذایی بسیار مشکل است زیرا خاکی که محصولات کشاورزی خوراکی مورد نیاز ما در آن رشد می‌کند از لحاظ سطح منیزیم غنی نمی باشد ، بدیهی است که بسیاری از ما منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را به قدر کافی دریافت نمی‌کنیم و به همین دلیل بیشتر اوقات روز انرژی کافی نداریم و احساس خستگی و بی حوصلگی داریم.

بادام یک منبع غنی از منیزیم است در هر ۲۸ گرم (بیست عدد بادام) ۸۰ میلی گرم منیزیم وجود دارد. نیاز روزانه بدن به منیزیم ۴۰۰ میلی گرم می باشد و تامین این مقدار در روز فقط از راه غذا می تواند سخت باشد از طرفی خیلی عالی خواهد بود اگر تمام نیاز روزانه بدن تامین شود و برای این امر ممکن است لازم باشد منیزیم را به شکل مکمل در برنامه غذایی خود بگنجانیم. با توجه به مقدار مواد مغذی بادام، حداکثر میزان توصیه شده برای مصرف بادام معادل ۲۸ گرم یا بیست عدد در روز می باشد. از آنجا که بادام از نظر مقدار کالری در رده پرکالری قرار دارد لازم است برای حفظ سلامت، مقدار مصرف را در حد معقول توصیه شده حفظ نماییم. پس برای برخورداری از فواید بادام و دریافت انرژی کافی و پایدار و حفظ سلامت کلی بدن، مقدار بیست عدد بادام در روز برای مصرف کودکان و بزرگسالان توصیه می شود. آجیل ها و به ویژه بادام را فراموش نکنید.

منبع : پرشین خاتون

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها